Dat dat mij moet overkomen!
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Dat dat mij moet overkomen!
Tsja,
Dat was een lesje nederigheid gisteren. Op maandag zijn we gesloten, en de kinderen op school. Dè dag om een fraaie rit te maken. Zo ook gisteren, met prachtige weer erbij. Niet te warm, lekker zonnetje.
Nadeel van een GPS is dat je vaak voorop rijdt; want jij weet de weg. Vaak wel, maar niet altijd leuk. Daarom goed dat m'n tour-maat nu eindelijk ook z'n 2610 heeft. Even tevoren bij hem langs; even een mapsource-update geinstalleerd, route door het grensgebied van het net geplukt; snel op het toestel.
Buiten vlotte route naar het startpunt; kan niet mis.
JA HOOR! Staan we daar net over de grens, route geactiveerd en binnen een minuut staat die gozer weer langs de weg. Wat denk je? Fout in routeberekening!! Slechts het zien van een fragment van wat het beeldscherm te melden had was genoeg om de tenen in m'n laarzen ernstig te laten krommen.... GGGRrrrr, ai ai ai. Dat zal me toch niet gebeuren! Even opnieuw de route activeren: ja hoor, hij denkt dat ie in Afrika begint. Oorzaak evident en duidelijk: ik ben vergeten 'turn off gps after transfer uit te zetten'... (http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=1483) Gevolg is dat de route wel in het toestel staat maar feitelijk onbruikbaar is. Iets waarvoor we veelvulidg in winkel en op dit forum waarschuwen overkomt me nu zelf..
En dan realiseer je je ook weer dat weliswaar vele berichten op dit forum eigenlijk 'nergens' over gaan, maar evenzovele toch echt over een cruciaal probleem in een situatie waar je dat toestel om te beginnen voor kocht!!
Want het is knap vervelend dat je zo'n rit, als je je daar op verheugd hebt, door zo'n domme fout (in mijn geval dan, want ik wist het) toch niet kunt rijden...
Mede om die reden daarom toch nog maar even alle meestvoorkomende fouten en foutjes op een rij gezet. Voor iedereen die druk doende is z'n vakantie of tourtocht voor te bereiden. Zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=4933
Hoe dat verder ging maandag?? Geen probleem hoor: gewoon de route geactiveerd en via de kaart ervan een bestemming een stuk verderop op de kaart aangewezen. Vervolgens laten rekenen op kleine weggetjes. Met een korte stop om de ca. 40 km. hebben we bijna exact de route gereden (ware het niet dat we hem voortijdig afbraken omdat het wel gezellig was op het terras )
Voor wie bovenstaande 'truc' als abacadabra klinkt: we starten in het najaar met cursussen; zowel voor beginners als gevorderden (zoals ikzelf ). Zie http://cursus.gps.nl
Niet omdat het zo moeilijk is, maar omdat het in de praktijk altijd (nog) beter kan...
Dat was een lesje nederigheid gisteren. Op maandag zijn we gesloten, en de kinderen op school. Dè dag om een fraaie rit te maken. Zo ook gisteren, met prachtige weer erbij. Niet te warm, lekker zonnetje.
Nadeel van een GPS is dat je vaak voorop rijdt; want jij weet de weg. Vaak wel, maar niet altijd leuk. Daarom goed dat m'n tour-maat nu eindelijk ook z'n 2610 heeft. Even tevoren bij hem langs; even een mapsource-update geinstalleerd, route door het grensgebied van het net geplukt; snel op het toestel.
Buiten vlotte route naar het startpunt; kan niet mis.
JA HOOR! Staan we daar net over de grens, route geactiveerd en binnen een minuut staat die gozer weer langs de weg. Wat denk je? Fout in routeberekening!! Slechts het zien van een fragment van wat het beeldscherm te melden had was genoeg om de tenen in m'n laarzen ernstig te laten krommen.... GGGRrrrr, ai ai ai. Dat zal me toch niet gebeuren! Even opnieuw de route activeren: ja hoor, hij denkt dat ie in Afrika begint. Oorzaak evident en duidelijk: ik ben vergeten 'turn off gps after transfer uit te zetten'... (http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=1483) Gevolg is dat de route wel in het toestel staat maar feitelijk onbruikbaar is. Iets waarvoor we veelvulidg in winkel en op dit forum waarschuwen overkomt me nu zelf..
En dan realiseer je je ook weer dat weliswaar vele berichten op dit forum eigenlijk 'nergens' over gaan, maar evenzovele toch echt over een cruciaal probleem in een situatie waar je dat toestel om te beginnen voor kocht!!
Want het is knap vervelend dat je zo'n rit, als je je daar op verheugd hebt, door zo'n domme fout (in mijn geval dan, want ik wist het) toch niet kunt rijden...
Mede om die reden daarom toch nog maar even alle meestvoorkomende fouten en foutjes op een rij gezet. Voor iedereen die druk doende is z'n vakantie of tourtocht voor te bereiden. Zie http://forum.gps.nl/viewtopic.php?t=4933
Hoe dat verder ging maandag?? Geen probleem hoor: gewoon de route geactiveerd en via de kaart ervan een bestemming een stuk verderop op de kaart aangewezen. Vervolgens laten rekenen op kleine weggetjes. Met een korte stop om de ca. 40 km. hebben we bijna exact de route gereden (ware het niet dat we hem voortijdig afbraken omdat het wel gezellig was op het terras )
Voor wie bovenstaande 'truc' als abacadabra klinkt: we starten in het najaar met cursussen; zowel voor beginners als gevorderden (zoals ikzelf ). Zie http://cursus.gps.nl
Niet omdat het zo moeilijk is, maar omdat het in de praktijk altijd (nog) beter kan...
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- Eifeltourer
- WayPoint relatie
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 21 mei 2005 19:36
- Locatie: Wachtberg
bij het lezen kon ik een licht gniffelen dat overging in schaterlachen niet onderdrukken
Mijn verzameling MRA routes
- elsinga
- WayPoint GPS specialist
- Berichten: 10102
- Lid geworden op: 8 jun 2004 15:00
- Locatie: N52 55.981 E5 51.058
- Contacteer:
Re: Dat dat mij moet overkomen!
hehehe! Die "cursusreizen" spreken me wel aan! Nog een docent nodig? Beetje van camping naar camping toeren, wat mensen helpen met navigatie in de omgeving, een geocache meepikken... en allemaal betaald door de baas.Hans Vaessen schreef:Voor wie bovenstaande 'truc' als abacadabra klinkt: we starten in het najaar met cursussen; zowel voor beginners als gevorderden (zoals ikzelf ). Zie http://cursus.gps.nl
Niet omdat het zo moeilijk is, maar omdat het in de praktijk altijd (nog) beter kan...
- motorbeer
- WayPoint relatie
- Berichten: 382
- Lid geworden op: 22 jul 2004 19:55
- Locatie: Koudekerk aan den Rijn
Die cursus worden die ook in / op bij de nieuwe vestiging gegeven????
Anne
Anne
276C op een blauwe CapoNord en op een zwarte Santos SAM; Montana 600 op ...........
1000 km voor een goed doel; de RubberButt. In 2015 een nieuwe editie; volg http://www.aprilia-riders.nl/agenda/rubberbutt voor het laatste nieuws.
1000 km voor een goed doel; de RubberButt. In 2015 een nieuwe editie; volg http://www.aprilia-riders.nl/agenda/rubberbutt voor het laatste nieuws.
- yzf1kr
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 1600
- Lid geworden op: 2 jun 2004 08:06
- Locatie: Heerlen
- Contacteer:
Re: Dat dat mij moet overkomen!
Dat idee sprak mij ook wel aan. Ik heb ze er ook maar meteen een goede locatie bij aangeboden in een omgeving waar je ook het gebruik van een hoogtemeter een beetje goed kan demonstreren.elsinga schreef:hehehe! Die "cursusreizen" spreken me wel aan! Nog een docent nodig? Beetje van camping naar camping toeren, wat mensen helpen met navigatie in de omgeving, een geocache meepikken... en allemaal betaald door de baas.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Dat is absoluut wel de bedoeling. Helaas, zoals elders te lezen, zit die tweede locatie in de vetraging, vandaar nog niet opgenomen in het cursusschema. Er zal mogelijk zelfs sprake zijn van een derde cursuslocatie (Brabant; nee, geen derde vestiging!)motorbeer schreef:Die cursus worden die ook in / op bij de nieuwe vestiging gegeven????
Anne
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- BMW-4-ever
- WayPoint relatie
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 5 mar 2006 19:59
- Locatie: WOUW
Hans,Hans Vaessen schreef: Er zal mogelijk zelfs sprake zijn van een derde cursuslocatie (Brabant; nee, geen derde vestiging!)
als (import-)Brabander voor mij interessant. Meer over bekend ??
Groeten,
Erik
BMW R1150 GS, ook in de winter.......
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Bovenstaand alweer wat oudere berichten:
Inmiddels is er goed nieuws en slecht nieuws: Het slechte nieuws is dat Brabant voorlopig buiten beeld is; het goede nieuws dat Moordrecht inmiddels geopend is. We moeten daar echter nog flink de hanen uit de mouwen steken om de eerste etage te verbouwen; naar verwachting geven we daar vanaf het najaar trainingen.
Inmiddels is er goed nieuws en slecht nieuws: Het slechte nieuws is dat Brabant voorlopig buiten beeld is; het goede nieuws dat Moordrecht inmiddels geopend is. We moeten daar echter nog flink de hanen uit de mouwen steken om de eerste etage te verbouwen; naar verwachting geven we daar vanaf het najaar trainingen.
Groeten uit Rectum,
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
Hans
Vier uur MrGPS videocursus Garmin Basecamp
- BMW-4-ever
- WayPoint relatie
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 5 mar 2006 19:59
- Locatie: WOUW
Bericht was zeker ouder, maar lees ook regelmatig de oudere berichten, het blijft leerzaam.
Jammer dat Brabant uit beeld is, maar ook begrijplijk aan één kant.
Moordrecht is beneden al mooi, beloofd veel goeds voor de bovenverdieping. Succes !!
Erik
Jammer dat Brabant uit beeld is, maar ook begrijplijk aan één kant.
Moordrecht is beneden al mooi, beloofd veel goeds voor de bovenverdieping. Succes !!
Erik
BMW R1150 GS, ook in de winter.......
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
Beste heer Vaessen,
Als motorinstructeur bij een verkeersschool in Druten kan ik voor u morgen wel eens informeren of u bij ons in één van beide theorielokalen terecht kunt. Beamer, koffiemasjien, friskast en voldoende P-plek aanwezig. Als u mij voldoende intelligent vindt overkomen, zou ik in de toekomst zelfs de cursussen kunnen voorzitten. Na meer dan 25 jaar in de bisnis heb ik het lesgeven inmiddels wel aardig onder de knie en achter de ellebogen.
Als motorinstructeur bij een verkeersschool in Druten kan ik voor u morgen wel eens informeren of u bij ons in één van beide theorielokalen terecht kunt. Beamer, koffiemasjien, friskast en voldoende P-plek aanwezig. Als u mij voldoende intelligent vindt overkomen, zou ik in de toekomst zelfs de cursussen kunnen voorzitten. Na meer dan 25 jaar in de bisnis heb ik het lesgeven inmiddels wel aardig onder de knie en achter de ellebogen.
Den groenten . . . Toontje ©¿©
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
- BMW-4-ever
- WayPoint relatie
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 5 mar 2006 19:59
- Locatie: WOUW
@ Hans: Zo zie je het ook een leuk kan zijn om een ouder bericht weer eens aan het rollen te brengen
@ Toontje: Leuk initiatief. Op GPS gebied ben ik leek (ik hoop mijn 2610 vrijdag te gaan halen) maar als ik je op andere gebieden ermee kan ondesteunen dan doe ik dat met plezier.
Groeten,
Erik
@ Toontje: Leuk initiatief. Op GPS gebied ben ik leek (ik hoop mijn 2610 vrijdag te gaan halen) maar als ik je op andere gebieden ermee kan ondesteunen dan doe ik dat met plezier.
Groeten,
Erik
BMW R1150 GS, ook in de winter.......
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
- Hans Vaessen
- Onafhankelijk GPS-specialist
- Berichten: 24525
- Lid geworden op: 9 mar 2004 21:38
- Locatie: Rectum (vlakbij Notter)
- Contacteer:
Kun je koffie tappen?BMW-4-ever schreef:@ Toontje: Leuk initiatief. Op GPS gebied ben ik leek (ik hoop mijn 2610 vrijdag te gaan halen) maar als ik je op andere gebieden ermee kan ondesteunen dan doe ik dat met plezier.
Groeten,
Erik
Wij verblijven in blijde verwachting . . . of zoietsHans Vaessen schreef:Toontje,
Dank voor je aanbod! In deze tijd van het jaar komen we er eenvoudigweg nog niet aan toe, maar wellicht komen we op terug!
Den groenten . . . Toontje ©¿©
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.
- BMW-4-ever
- WayPoint relatie
- Berichten: 269
- Lid geworden op: 5 mar 2006 19:59
- Locatie: WOUW
Oh Zeker !! En nog wel meer ook. . . . Kunnen we blijven slapen of moeten we nog terug rijdenToontje schreef:Erik, Kun je koffie tappen?
Groeten,
Erik
BMW R1150 GS, ook in de winter.......
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.
daarvoor een BMW K100 LT en een K1200LT
Rijdend met 2610-2Gb Turbo Notter en Baehr Verso XL (van Waypoint natuurlijk), en een 2820 en een GPSmap 60 CSx.