additional waypoints

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
Plaats reactie
Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

additional waypoints

Bericht door Dr Nick »

Toen ik vandaag een multi wou doen met bij elk WP een vraag, merkte ik dat de additional waypoints niet beschikbaar zijn als listing in de garmin geocaching app. En bij deze multi stonden de vragen natuurlijk alleen in die listing.
Heb dit uiteindelijk opgelost door CacheSense te gebruiken, want de officiele Geocaching App geeft ze ook niet weer.....

Iemand andere oplossingen?
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: additional waypoints

Bericht door StefandD »

Nog niet meegemaakt, maar eens moet de eerste keer zijn.
Over welke cache hebben we het?

LucVG
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2004 10:07

Re: additional waypoints

Bericht door LucVG »

GPX bestanden ? Of GGZ bestand ?

In het 2de geval staan ze er zowieso niet bij.

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: additional waypoints

Bericht door Dr Nick »

ik werk altijd met GPX
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

LucVG
Berichten: 39
Lid geworden op: 30 mei 2004 10:07

Re: additional waypoints

Bericht door LucVG »

raar, maar heb het vorige week ook voorgehad. GPX bestand erop gezet via GSAK. 4 daagjes geocachen in Limburg (belgisch Limburg), en wat blijkt : geen ekel bijkomend WPt staat er in. Dit was het geval, alhoewel ik altijd dezelfde instellingen b-gebruik.

Geen idee wat er verkeerd is gegaan. Terug thuis, nieuwe imprt via GSAK, en kijk, daar waren ze allemaal terug zichtbaar. Nu check ik elke keer een paar multi's om te zien of het in orde is.


Luc

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: additional waypoints

Bericht door Dr Nick »

ok, ik dacht dat dit iets permanent was, ik exporteer gpx via GAPP (niet GSAK) en kopieer dan het bestandje naar de GPS (via sync-prog)

Eens proberen van ze opnieuw te doen en kijken wat dat geeft. Moet toch nog de tweede multi in dat reeksje gaan doen
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: additional waypoints

Bericht door StefandD »

Dr Nick schreef:ik exporteer gpx via GAPP (niet GSAK) en kopieer dan het bestandje naar de GPS (via sync-prog)
Nu je het zegt, ik heb een tijd geleden gemerkt dat gpx-bestanden via FTP op het toestel zetten kan leiden tot beschadiging (of verkeerd uitlezen) van het gpx-bestand. Dat resulteerde meestal tot het niet kunnen lezen van de beschrijvingen en de hints.

Sinds GSAK de Monterra ondersteunt stuur ik alleen nog maar caches via de USB-kabel en heb ik geen problemen meer gehad. De Monterra hangt toch al regelmatig aan mijn pc om op te laden.

Ondertussen heb ik Netdrive al van mijn pc en FTP-server van mijn Monterra verwijderd.

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: additional waypoints

Bericht door Dr Nick »

ik sync het niet altijd, maar ik ga eens opletten als ik het via sync-prog doe of het altijd dan is, of ook als ik gewoon via USB kopieer en plak
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: additional waypoints

Bericht door Dr Nick »

ik was nog eens even aan het proberen, heb een nieuw gpx bestandje aangemaakt, maar zie nog altijd geen extra waypoints of de info die eraan vast hangt.
Waar zou ik dit moeten zien in de eerste plaats? ik zie geen tab met 'additional waypoints' (zoals er een is voor logs, foto's,....)
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: additional waypoints

Bericht door Dr Nick »

ok, nog verder geprobeerd, heb es direct via de site de gpx erop laten zetten met garmin communicator, en nu zie ik ze wel. onderaan bij de beschrijving
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

hjfol
Berichten: 41
Lid geworden op: 11 mar 2014 08:16

Re: additional waypoints

Bericht door hjfol »

Ik heb het ook een keer test met cache GC3H7QR.
Deze ook direct van geocaching.com gekopieerd naar mijn Monterra en daar zie je in de omschrijving de extra waypoints staan, maar niet heel overzichtelijk maar ok. Echter als ik dan op de groende GA druk vind ik geen enkele mogelijkheid om een waypoint aan te klikken....
Nu haal ik hem via GDAK binnen (via een op geocaching.com gedefinieerde pq) en exporteer ik deze naar de gpx directory binnen garmin en dan zie ik bij de beschrijving hetzelfde, maar kan ik via de groende GA knop elke waypoint aanklikken om de route ernaar toe te kiezen.

Dr Nick
Berichten: 71
Lid geworden op: 23 jan 2014 16:04

Re: additional waypoints

Bericht door Dr Nick »

blijkbaar toch nog iets mis daar.
Ik ga nog verder testen, en zien wat het doet...
I'll keep you posted
altijd gewerkt met Dakota 20, nu overgeschakelt op Monterra en Dakota verkocht. Heb ook nog een forerunner 210 aan mijn pols :-)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”