VIRB (Elite) Edit-software

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door FBO »

Voorzover ik weet maakt VIRB Edit zelf automatich mappen.
Lege mappen worden automatisch weer verwijderd.
VIRB Edit kopieert alle clips in één directory op de harde schijf.
Wat er gebeurt als je daar een structuur in aan brengt kan ik je niet zeggen, waarschijnlijk is hij de clips dan kwijt tot je ze terug zet.
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Gebruikersavatar
Goost
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 354
Lid geworden op: 27 nov 2005 14:39
Locatie: Terneuzen (Zeeuwsch-Vlaanderen)

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Goost »

Klopt, maar de mappen beperking zicht tot jaar en maand volgens mij. De maand word dan weer niet in dagen onderverdeeld...denk ik.

Greetzz,
Geert
R1200GS LCA

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door FBO »

Eigenlijk wil ik de clips en movies helemaal niet binnen VIRB Edit in mappen hebben.
Ik zou willen dat het programma net zo zou werken als b.v. PowerDirectorPro, alle bestanden in een windows map laten, alle gegevens omtrent de movie opslaan in een project, die weer in die zelfde map geplaatst kan worden.
Helemaal geen mappen struktuur binnen het programma. Wanneer iets wilt verplaatsen kun je dat in een verkenner doen.
Blijkbaar zijn er binnen Garmin die alles van Garmin binnen het programma willen houden, zie BaseCamp.
Hierdoor wordt het onmogelijk extra files (Excel, Powerpoint, Word, foto's, enz.) op dezelfde plaats als je video op te slaan.
Daarnaast is het een hele klus om niet meer gewenste video's uit de bibliotheek te verwijderen.
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Commodoortje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 233
Lid geworden op: 31 mei 2013 07:12

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Commodoortje »

Het is mij niet eens opgevallen. Bij de vraag of ik de clips wil kopiëren of niet wil kopiëren antwoord ik altijd met niet kopiëren alleen importeren.

Dan zullen er ongetwijfeld door Virb Edit interne kleinere bewerkings bestandjes gemaakt worden maar mijn bulk bestanden staan gewoon in het door mij aangegeven pad. Ook de eindrendering sla ik op in een door mij aangegeven pad. (Helaas wordt deze instelling niet onthouden)

Is mijn methode afwijkend dan die van jullie?
Nokia 6680, GPS60, Nokia N95, Nokia N900, Samsung SII, Samsung SIII, Samsung S4, Oregon600, Fenix2

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door FBO »

Wanneer je de clips alleen importeerd, zul je de clips op die plek moeten laten staan, anders is VIRB Edit ze kwijt.
Dit lijkt mij onhandig als ze nog op je VIRB staan.
Wanneer VE de clips kwijt is, heeft dat ook gevolgen voor de Movie's in VE.
Als je de clips direct verwerkt naar een Movie en alles daarna weggooit maakt het weinig uit.
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Commodoortje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 233
Lid geworden op: 31 mei 2013 07:12

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Commodoortje »

FBO schreef:Als je de clips direct verwerkt naar een Movie en alles daarna weggooit maakt het weinig uit.
Dit laatste is het geval, en werkt perfect. Het gaat me namelijk alleen om de layer met informatie. De werkelijke edit bewerk ik in Adobe Premiere.
Nokia 6680, GPS60, Nokia N95, Nokia N900, Samsung SII, Samsung SIII, Samsung S4, Oregon600, Fenix2

Jansen
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 mei 2005 12:21
Locatie: bergen op zoom

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Jansen »

Heb inmiddels samen met de de zumo590 de Garmin VIRB gekocht.
Inmiddels ook al getest op de motor en de bediening via de zumo werkt ook feilloos.
Echter wanneer ik de VIRB(software versie 2.3) op de PC (windows 7, SP1) via de USB aansluit dan wordt zowel de VIRB als de Interne geheugenkaartje niet gezien og herkend.
Via Garmin al de nodige USB drivers gedownload en geinstalleerd,USB kabeltjes zit er goed in want de batterij wordt wel opgeladen. PC uit/aan, echter niets helpt.
Dus ook via Garmin express wordt hij niet geizen om de software te kunnen updaten en ook het VIRB EDIT programma ziet de VIRB niet aan de PC hangen, dus ben nu genoodzaakt steeds het geheugenkaartje eruit tehalen om de filmpjes en foto's eraf te halen en te bewerken.
Iemand misschien een hint waarom de VIRB niet herkend wordt via de USB connectie? want ik weet het niet meer....
DJ_duc

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door FBO »

Omdat hij uit staat?

Het in USB mode gaan ziet er als volgt uit (Firmware 3.10, origineel uit doos):
De VIRB (Elite) staat uit.
Stop de USB stekker er in.
Groene LED gaat aan en de VIRB start op.
De LED gaat ROOD branden en vertoont de Batterij (batterij laden).
De LED wordt heel even GROEN (soms wordt het USB logo getoond).
De LED gaat ROOD branden en vertoont de Batterij (batterij laden).

Het kan gebeuren dat hij daarna uit gaat (was bij mij het geval).
De kans hierop wordt groter wanneer de batterij niet volledig geladen is.

Door Garmin werd mij de tip gegeven om andere USB poorten (en PC's) te proberen.
Het gebruik van een extra USB-HUB werd afgeraden.
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Jansen
Berichten: 18
Lid geworden op: 12 mei 2005 12:21
Locatie: bergen op zoom

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Jansen »

Nou inderdaad het is precies zoals je het hierboven aangeeft, echter heb alle USB poorten op de PC gehad en het effect blijft hetzelfde...
Aangesloten op een oude mini laptop met XP en de Virb wordt gelijk herkend, dus zit hem toch wel degelijk in de combinatie windows 7 en Garmin Virb, nadeel is dat het Virb Edit programma weer niet werkt op de XP machine dus ben nog net zo ver....
DJ_duc

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door FBO »

Het zit niet zozeer in de combinatie Win7-VIRB maar in de gevoeligheid van bepaalde VIRB's voor wat er uit de USB poort komt. Er hoort 5V uit een USB poort te komen. Op deze 5V zit een tolerantie, komt er uit die poort 4,9 of 5,1V of is het misschien 4,8 ? Hoeveel stroom trekt de VIRB en inhoeverre beinvloed dat de spanning die uit de USB komt.
Vandaar dat bij een volle accu ik meer succes had met koppelen als wanneer hij nog aan het laden was.
Mijn huidige heb ik geprobeerd op diverse poorten, waar de eerste VIRB problemen mee had, maar deze vind alles prima en gaat gewoon in USB mode, batterij vol of niet.
Misschien dat een USB-hub met eigen voeding een oplossing is. Dit is een kwestie van uitproberen.
Als de 5V van de HUB beter is als die van de PC zou het een oplossing kunnen zijn.

Edit:
Momenteel de VIRB Elite met de accu minder als een kwart vol en een RoadHawk Ride (camera) aangesloten op de PC.
Beide poorten zitten op hetzelfde stekkertje op het moederbord. Beide camera's waren zonder problemen aan het laden en in USB mode.
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Huigje123
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 33
Lid geworden op: 14 aug 2011 19:50
Locatie: Amsterdam

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Huigje123 »

Bovenstaande maakt weer een hoop meer duidelijk!!
Jansen en FBO bedankt voor de info.

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Jacob_Bax »

Ik heb dit draadje vluchtig bekeken maar heb nog niet kunnen ontdekken of het mogelijk is de beelden van de Virb (niet de elite) te combineren met de tracklog van mijn 78s, of is dat zo'n gehannes dat het die 100 euro's verschil waard is?
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
FBO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 510
Lid geworden op: 17 jun 2007 16:57
Locatie: Aalsmeer, Netherlands

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door FBO »

Ja, dat kan.


Bron: http://youtu.be/Fa-iy_TtcWM
Ik weet niet of de audio-bug nog in versie 2.4.0 zit, wanneer je niet kan exporteren (non-VIRB-clips), de audio van de clip op 0 zetten.
Wanneer je een losse clip en een losse track hebt, zul je met Adjust de track en video moeten verschuiven tot ze passen.
MapSource , Basecamp
Zumo 550
Montana 600
Zumo 595 TE
VIRB Elite + VIRB Remote

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door Jacob_Bax »

De virb elite heeft een gps, ik neem aan dat je bij de niet elite versie de klok gelijk kan zetten.
In dat geval is het schuiven tussen beeld en track niet zo'n probleem lijkt me.

Kan iemand ook even via een screenshot laten zien waar ik in het forum overzicht "Garmin Virb" kan vinden?
Zowel in Firefox, IE als Chrome is het hier op mijn PC nergens te vinden, of ik wordt echt oud. :(
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5614
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: VIRB (Elite) Edit-software

Bericht door keesm »

Een eigen Virb afdeling is eerder ter sprake gekomen en volgens mij "afgeschoten".
@FBO: laatste firmware is 3.70, heb je die er al opstaan ?

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Virb”