zwarte bedieningsknoppen zumo 550

De specifiek op motorrijders gerichte GPS van Garmin
Gebruikersavatar
expotheone
Berichten: 77
Lid geworden op: 31 aug 2007 12:16
Locatie: Rijkevorsel

Re: zwarte bedieningsknoppen zumo 550

Bericht door expotheone »

Heb het enkele jaren geleden ook gehad dat de knop verdwenen was, nieuw frontje nergens te vinden. Heb het opgelost met een stuk zwarte rubber erover te plakken en deze houdt het al enkele jaren uit. En het toestel is nog steeds waterdicht. 't Is misschien niet de manier, maar het werkt wel. :roll:
R1250GSA met lichtjes op

Gebruikersavatar
adkart
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 221
Lid geworden op: 7 mei 2009 19:51

Re: zwarte bedieningsknoppen zumo 550

Bericht door adkart »

Ook hier hetzelfde probleem......Waypoint gebeld en die kunnen wat als ze een donor hebben maar die hebben ze niet...>Garmin schijnt deze apparaten trouwens niet meer te repareren volgens de technische dienst...Ze verkopen je liever een nieuwe! Probleem is dat ik het knopje dus ook kwijt ben. Op E bay staan wel wat onderdelen maar geen frontjes of rubberen strip... Iemand nog een goed idee???
Zumo 395, Zumo 220, Nuvi2599, Honda CBR 600 F4 Honda, Hornet 600

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: zwarte bedieningsknoppen zumo 550

Bericht door Dingeman »

Ik heb eens gehoord dat je met een op maat geknipt stukje binnenband van een fiets en wat goede lijm ook zou kunnen gaan repareren/herstellen. Ik zelf heb geen ervaring hiermee, maar het is het proberen waard.

PS
Wel goed schoonmaken en lichtjes opruwen.

Gebruikersavatar
adkart
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 221
Lid geworden op: 7 mei 2009 19:51

Re: zwarte bedieningsknoppen zumo 550

Bericht door adkart »

Morgen een rit dus voorlopig maar even zo opgelost met ductape en een stukje plastic eronder... :roll:
Gelukkig krijg ik van 1 van mijn facebookvrienden een frontje wat hij nog had liggen dus binnenkort de definitieve oplossing! :D

Afbeelding
Zumo 395, Zumo 220, Nuvi2599, Honda CBR 600 F4 Honda, Hornet 600

Gebruikersavatar
adkart
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 221
Lid geworden op: 7 mei 2009 19:51

Re: zwarte bedieningsknoppen zumo 550

Bericht door adkart »

Inmiddels van een van mijn facebookvrienden een ander frontje gekregen waar alle knoppen nog inzaten maar.....ook hiervan was er 1 bijna afgescheurd. Vandeweek de constructie van Kees toegepast met siliconenkit aan de binnenkant van het rubber en het nieuwe frontje erop geschroefd....Werkt perfekt en de zumo ziet er weer uit als nieuw! :D

Afbeelding

Afbeelding
Zumo 395, Zumo 220, Nuvi2599, Honda CBR 600 F4 Honda, Hornet 600

Gebruikersavatar
Ruud Woudstra
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1287
Lid geworden op: 23 aug 2010 19:15
Locatie: Zwolle

Re: zwarte bedieningsknoppen zumo 550

Bericht door Ruud Woudstra »

Nog even een aanvulling op de bovenstaande methodes. Als je bij een goede outdoor zaak een tube Seamgrip koopt, nog geen € 10,= kun je de knoppen aan de binnenzijde repareren door er wat van deze kit in te laten lopen.

Knoppen moeten dan nog wel een beetje vastzitten. Na gebruik van deze kit, blijft soepel, kun je er van uitgaan dat alles weer waterdicht is. Knop is dan alleen wat zwaarder te bedienen. Maar het werkt wel.

Succes ermee,

Grt, Ruud.
GPS-en: Edge-1040, Vivo-active-3. Zumo-660(LTU), Varia RTL 515 en UT 800 lichten. Kaarten: CN-lifetime. OFM-kaarten

Leef vandaag, morgen kan alles anders zijn.....

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 550 en 500”