Help!

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
CARO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:10

Help!

Bericht door CARO »

Of het een nieuw verschijnsel is weet ik niet. De zoekfunctie levert niets op. Gisteren op de terugreis bevriest plots het scherm van mijn C320.
Dat is misschien niet direct rampzalig wel ongemakkelijk. De werkelijke ramp is het feit dat het toestel niet meer is uit te schakelen. Niets reageert meer. de schemverlichting blijft branden. de kaart staat stil geen enkele functie werkt en dat blijft zo. Niet uit te schakelen. De hele nacht blijft het ding zo staan tot de accu leeg is. Dan wordt alles donker.
Ik probeer nu de accu opnieuw te laden maar een apparaat dat enkel nog met een hamer is uit te schakelen ben ik voor deze dag nog nooit tegengekomen. Wie weet raad????
Wie maar 'n èèn is en meer wil worden moet zien dat hij de nullen achter zich krijgt.

Floyd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 416
Lid geworden op: 25 jun 2004 21:09
Locatie: Sneek

Bericht door Floyd »

Ik heb zelf geen C320, maar kwam deze pdf-file tegen: http://www.tramsoft.ch/downloads/garmin ... manual.pdf.

Kijk op pagina 26, rechterzijde onder: "If your C320 stops responding". Misschien een reset?
Groet,
Floyd.

Quest I / Map 60Cx / Navigon 4310max

CARO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:10

Bericht door CARO »

Bedankt voor de snelle reactie Floyd. En inderdaad,zo kun je resetten. Dat is in ieder geval een oplossing. Het is wel een heel gedoe zo'n ding onderweg eerst een eindweegs te moeten slopen om verder te kunnen reizen maar daar kun jij uiteraard niets aan doen. Zou wel handig geweest zijn van Garmin hadden ze dat resetknopje aan de buitenkant geplaatst. :roll:
Wie maar 'n èèn is en meer wil worden moet zien dat hij de nullen achter zich krijgt.

Floyd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 416
Lid geworden op: 25 jun 2004 21:09
Locatie: Sneek

Bericht door Floyd »

Inderdaad niet echt handig, zo'n resetknop zo ver weggestopt. :?

Vaak is het "bevriezen" van het scherm een kwestie van een bugje in de firmware. Als je al niet de nieuwste update hebt geinstalleerd dan zou ik dit alsnog doen: http://www.garmin.com/support/download_ ... jsp?id=829

Is het daarmee dan nog niet opgelost, dan zal e.e.a. vast en zeker in een van de komende updates worden opgelost.
Groet,
Floyd.

Quest I / Map 60Cx / Navigon 4310max

CARO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:10

Bericht door CARO »

Die laatste versie 4.20 zat er af fabriek in. Maar ik vraag me af of dat bevriezen misschien iets te maken kan hebben met al de POI's die ik sinds kort geinstalleerd heb. Al die flitspalen!! Eens even afwachten of er meer van deze negatieve ervaringen komen Groetjes. :wink:
Wie maar 'n èèn is en meer wil worden moet zien dat hij de nullen achter zich krijgt.

Gebruikersavatar
Ragman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 43
Lid geworden op: 3 apr 2005 23:14

Re: Help!

Bericht door Ragman »

CARO schreef:Of het een nieuw verschijnsel is weet ik niet. De zoekfunctie levert niets op. Gisteren op de terugreis bevriest plots het scherm van mijn C320.
Wie weet raad????
Inderdaad een hele vreemde zaak, kijk maar hier. :evil:

Dit heeft dus niets te maken met POI.
En de zoekfunctie levert niets op?
Zelf niet je eigen antwoorden in al een besproken draadje?

Nogmaals, dit is inderdaad erg vreemd.

CARO
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 235
Lid geworden op: 23 feb 2005 10:10

Bericht door CARO »

Jawel,dat iets kan bevriezen is bekend,elke PC lijdt er wel ooit aan nietwaar. Maar dat het ding dan überhaupt niet uit te schakelen is dat was of is mijn probleem. Ik heb nu gewoon moeten wachten totdat de akku leeg was. Tot s'anderendaags dus. Pas daarna mocht ik aan herstel beginnen.En dat beste vriend kon ik op mijn zoektocht langs het forum nergens vinden! :idea: Resetten kun je thuis in de luie stoel. Onderweg moet je in geval van nood gewoon kunnen uitschakelen. Dat is althans mijn mening. :x
Wie maar 'n èèn is en meer wil worden moet zien dat hij de nullen achter zich krijgt.

Gebruikersavatar
Ragman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 43
Lid geworden op: 3 apr 2005 23:14

Bericht door Ragman »

Ja als hij vast loopt, en je kunt hem niet uitschakelen is een simpel reset de enige oplossing.

Oke voor de gene die het niet weten.

Een simpel Reset:
Verwijder het front paneel, rechts zit een reset knop.
(Je kunt zo je weg vervolgen)

Een Master Reset:
Pas op: "Alle data word gewist, behalve de POI."

Zet het apparaat uit.

Druk met een vinger rechts onder op het scherm. (In het hoekje)
Blijf daar drukken terwijl je het apparaat aanzet.
Blijf nog steeds voor ongeveer 10 sec drukken.

Daarna vraagt het apparaat of u werkelijk alle data wilt wissen.

Als het apparaat weer opstart zijn alle instellingen weg.
Te beginnen met het screen weer te callibreren.
Standaard staat het apparaat weer in het engels, en weet hij niet waar hij is.

Leg hem dan 5 minuten buiten.

Ik hoop dat het duidelijk is.

--
Vriendelijke groet, Rik

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”