Garmin Topo Pro NL

Auto-routerende topografische kaart, volledig gebaseerd op de Top-10 NL van het Kadaster.
Plaats reactie
MaartenD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 260
Lid geworden op: 28 dec 2004 18:19
Locatie: Scheveningen

Garmin Topo Pro NL

Bericht door MaartenD »

Ik weet niet of het bericht hier hoort, maar zie geen apart item voor deze kaart.

Ik heb de kaart in combinatie met de Monterra in gebruik, dat loopt (fietst) nog niet zo lekker. De Monterra stuurt mij niet over de beloofde vrij liggende fietspaden terwijl mijn gps is ingesteld op de kortste afstand en vermijden van snelwegen, wel over nauwe paden. Wat ik ook verander de Monterra blijft kiezen voor een fietspad vlak langs de A12 in plaats van het fietspad (rood aangeven) ten zuiden van de A12. De aanwijzer schiet ook allerlei zij paden in (vast op de weg aan of uit maakt niet uit). Ook in Basecamp lukt het mij niet een route te maken over de rode paden, toerfietsen aan vermijden woonwijken, snelwegen, en provinciale wegen aangevinkt. Ik heb het instructie filmpje bekeken van Mr. GPS en ik zie niet niet wat ik fout doe. Weet iemand van de medegebruikers waar ik kan lezen hoe de instellingen op het toestel en in Basecamp moeten staan?
Maarten Scheveningen
Montana 750i Edge 1030 plus en Garmin Epix Gen 2 Gpsmap 67

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5626
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: Garmin Topo Pro NL

Bericht door keesm »

Ik neem aan dat je het hebt over de fietspaden in Topo Nederland Pro welke als rode lijn op de kaart worden weergeven (in Basecamp, met label Fietspad) en niet over specifieke Activerouting trails (die krijg je met Zoeken > Paden met naam).
Ik heb net in Basecamp met deze kaart ten zuiden van A12 /oosten van Nootdorp via die rode fietspaden een hele route gemaakt. Geen probleem, Basecamp pakt gewoon die (routeerbare) fietspaden, daar ligt het niet aan. Activiteitenprofiel op Toerfietsen met de standaardinstellingen daarbij in Basecamp. Wel een paar tussenpunten erbij moet ik zeggen.
Mijn analyse: Langs de A12 lopen ook rode fietspaden. Jij vindt die niet vrij liggend en er is ergens iets beloofd (Garmin ?) dat deze Topo Pro de vrij liggende paden neemt. Ik ben echter bang dat Basecamp dat onderscheid zo niet maakt tussen fietspaden welke allebeide dezelfde status (kleur) hebben. Dan zal eerder de instelling Snellere tijd of Kortste afstand de keuze bepalen. Ik vrees dat voor Basecamp alle rode Fietspaden hetzelfde zijn en dat is vrijliggend. Zal voor je toestel ook wel gelden. Zul je zelf bewuster tussenpunten moeten gaan kiezen. Wellicht dat een Edge Touring daar anders mee omgaat.

Maak anders eens een track in Basecamp van de route die je wilt hebben en voeg die bij je bericht toe. Kunnen we eens nader kijken.

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Topografische wandelkaart NL”