tomtom rider 5 op kawasaki gpz 500 s

Vragen, oplossingen en suggestie voor montage van de GPS op de motor en in de auto.
Plaats reactie
jeroen2201
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2014 18:46

tomtom rider 5 op kawasaki gpz 500 s

Bericht door jeroen2201 »

Hallo allemaal,

Ik heb al veel gelezen hier op het forum maar heb nog niet echt gevonden wat ik zocht.
Ik heb een kawasaki gpz 500 s uit 2001, hier wil ik een tomtom rider 5 op bevestigen en ook de accukabel wil ik graag dat die oplaad. Zijn er mensen die hier ervaring meer hebben en mij kunnen helpen en tips kunnen geven?
En zijn er mensen die ervaring hebben met een BMW plug?

groeten
Jeroen

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: tomtom rider 5 op kawasaki gpz 500 s

Bericht door GPS Expert »

Er zijn hier veel mensen die een gps gemonteerd hebben, op de accu direct, maar ook via de bmw plug.

Rood is plus en zwart is de min draad. Ook op je accu staat een + teken.

Wat veel mensen ook wel doen is de GPS aan het stadslicht koppelen in de koplamp, zodat de stroom van de houder af is als de motor niet draait. Soms trekt een gps houder de accu wel eens leeg als de motor stilstaat en dan is het beter om de gps houder niet direct op de accu te monteren.

Maar via een BMW stekker en stopcontact gaat dat ook prima, ik heb zelf een GS waar al zo'n stopcontact op zit en een Ducati waar ik een stopcontact op heb gemaakt in een ouderwets fotofilmdoosje en die ergens bij het balhoofd verstopt, GPS erop en de stekker in het stopcontact en rijden maar. Ik heb dan ook de kabel van de TT Rider houder ingekort en er een BMW stekker opgezet.


Bij BMW motorzaken hebben ze de BMW stekkers, en de grotere maat (auto) is ook bruikbaar, bv Motozoom heeft een aantal van dit stoort stekkers en stopcontacten in de webshop staan.

Beste is om eens te kijken bij collega gpz500 rijders hoe die het gedaan hebben.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Special: auto- en motormontage”