POI hernoemen

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Plaats reactie
rienepien
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jul 2012 11:09
Locatie: Harderwijk

POI hernoemen

Bericht door rienepien »

Hoe kan ik makkelijk POI's een andere naam geven en die daarna exporteren naar mijn gps? In Basecamp heb ik de campings van Archies die ik op mijn geplande fietsvakantieroute tegenkom voorzien van een oplopend nummer. Blijkbaar is dit niet in het poi-bestand aangepast, want de nummering vind ik niet terug na exporteren via POIoader.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: POI hernoemen

Bericht door keesm »

Wat is je originele bestand wat je aangepast hebt? Een gpx of csv-bestand. Heb je het aangepaste bestand al gecontroleerd of de naam goed is aangepast. Per ongeluk weer het originele bestand geexporteerd. Oude poi-bestand op gps verwijderd.
Zo maar wat invalshoeken. Plaats anders je gpx of csv-bestand hier als bijlage, kunnen we dat bekijken (csv denk ik in een zipbestand).
Bij Archie zit alle info opgenomen in het naamveld. Meestal reduceer ik het tot 10-20 punten welke langs de fietsroute liggen en pas dan de naam aan (lange naam kopieren naar commentaarveld en naam aanpssen).

rienepien
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jul 2012 11:09
Locatie: Harderwijk

Re: POI hernoemen

Bericht door rienepien »

Ik heb de punten in Basecamp geopend en daar aangepast. De POI heb ik niet via Basecamp naar gps gezet, maar via POIloader. Mijn ideaal is inderdaad om alleen de campings die langs de route te liggen naar mijn gps over te zetten, maar misschien heb je daar ook suggestie voor hoe ik dat kan doen? Twee vliegen in 1 klap.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: POI hernoemen

Bericht door keesm »

Maar die aangepaste punten in Basecamp heb je die eerst geexporteerd naar 1 gpx-bestand en toen dat bestand geopend met poiloader ?

Voor de selectie van de punten doe ik als volgt: in Mapsource laad ik de gehele track en de campings daarbij (kunnen meerdere landen zijn). Dan selecteer ik met selectie pijl en shift ingedrukt de campings die langs die track liggen, ga naar linkerkolom en klik op 1 van de gemarkeerde campings met rechtermuisknop en kies voor kopieer, plak dan de selectie in Basecamp in de juiste lijst welke bij de lijstmap hoort voor die fietstocht. Dit principe kan in Basecamp ook, dan zou ik met wat tijdelijke lijsten/mappen werken. Maar ik ben de combi MS/BC gewend ( sluit MS daarna af zonder iets op te slaan, waar ik mee verder wil staat in BC zonder allerlei ballast).

rienepien
Berichten: 68
Lid geworden op: 17 jul 2012 11:09
Locatie: Harderwijk

Re: POI hernoemen

Bericht door rienepien »

Ik heb nu gedaan hoe ik jouw instructie begrijp. De campings geselecteerd die langs mijn route liggen en ze in de lijst gezet waar mijn vakantie-spoor ook in staat en daarna naar mijn Etrex gestuurd, maar dan heb ik ze als waypoint in mijn gps staan en ik wil ze juist als poi hebben....

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: POI hernoemen

Bericht door keesm »

Aangezien je al met poiloader had gewerkt ging ik er van uit dat je weet hoe je de campingwaypoints als poi op je toestel kunt krijgen.
In Basecamp, in de lijst waar je de waypoints hebt staan en de track/spoor: selecteer alleen de campings; kies in de menubalk: Bestand>Exporteren>selectie exporteren en sla dit op als gpx-bestand. Het liefst even in een tijdelijke map (documents/poi o.i.d.) waar nog niets in staat. Zet het bitmapbestand (archie.bmp; icoontje van een camping) ook erbij en zorg dat beide bestanden (gpx en bmp) voor de punt dezelfde naam hebben, bijvoorbeeld campings.gpx en campings.bmp. Sluit je toestel aan en start dan Poiloader. In Poiloader kies je dan die tijdelijke map waar die twee bestanden in staan en zet ze op je toestel. De keuzes die je hebt in Poiloader spreken voor zich lijkt me.
Ben even kwijt wat voor toestel je hebt, maar op mijn Oregon vind ik ze dan bij Waarheen>Extra's>Eigen nuttige punten.

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”