Voedingskabel Zumo voor op de motor vraagje.

Vragen, oplossingen en suggestie voor montage van de GPS op de motor en in de auto.
Eddos
Berichten: 8
Lid geworden op: 30 aug 2013 19:17

Re: Voedingskabel Zumo voor op de motor vraagje.

Bericht door Eddos »

Hufmaster schreef:Hallo,
Ik zal beginnen bij het begin. ik heb me verleden jaar een garmin zumo 350 aangeschaft (prachtig toestel)
Mijn gps stond toen vast op de motorfiets. Ondertussen heb ik een andere motorfiets gekocht.
Ik heb me ook bij Waypoint een gpshouder aangeschaft specifiek voor mijn motor (CBR 1000RR '07)

Nu had ik dus graag terug de voedingskabel gelegd voor mijn toestel terug constante stroom te geven.
Aangezien op mijn type motor en de plaats ga ik de gpshouder er niet constant laten op staan.
Natuurlijk zou ik graag de voedingskabel laten liggen en wou ik werken met een waterdichte stekker bij gebruik.
Ik knip de kabel door om mijn stekker te monteren. Ik dacht dat het wel 2 aparte draden zouden zijn stekker ertussen en hopla. :o. Niet dus. Blijkt die kabel met een enkele draad (+) en de massa (-) is er rond omgewonden (zonder mantel). Precies zoals bij een coaxkabel van de tv. Ik heb getracht de stekker er tussen te zetten maar het zint me niet. De massa (-) zijn gewoon fijne draadjes die naar mijn inziens gemakkelijk afbreken.
Dus ik zocht naar een andere oplossing. Ik schaf mij een nieuwe voedingskabel aan of ik voed de garmin via de mini usb aansluiting zoals in de auto. voedingskabels genoeg via usb maar wat blijkt nu weer. Door de motorhouder wordt de ingang van de mini usb poort bedekt. Dus dat gaat ook niet. :evil: :evil: :evil:

Zijn er aansluitingen voor de motorhouder waarvan al een stekker tussen staat ?
Ik heb geen zin om telkens de aansluiting met de motorhouder los te schroeven met de veel te kleine schroef :lol:.

Ideeen zijn welkom

Mvg
Kijk even naar mijn post hier. Je had de kabel beter niet door kunnen knippen, maar de omvormer even open moeten maken. Dan had je het zo op kunnen lossen.

Plaats reactie

Terug naar “Special: auto- en motormontage”