Touchscreen vervangen StreetPilot

DE mobiele GPS voor de auto, HET toestel voor op de motor
Plaats reactie
RdK_1973
Berichten: 45
Lid geworden op: 6 aug 2007 18:48
Locatie: Enschede

Touchscreen vervangen StreetPilot

Bericht door RdK_1973 »

Mijn StreetPilot 2720 werkte na 10 jaar niet meer zoals het zou moeten. Het touchscreen reageerde nergens meer op. Aangezien ik niet meer zoveel rij en ik stiekem de StreetPilot het meest motorvriendelijk vind ben ik toch eens op zoek gegaan naar een oplossing.

Het touch-screen is eigenlijk een aparte glasplaat over het LCD scherm. Dit onderdeel wordt de digitizer genoemd en is vrij eenvoudig te vervangen. Op eBay zijn imitatie digitizers te vinden (zoek op Digitizer StreetPilot 2720). Deze kosten rond de $30 (incl. verzendkosten). Het is een beetje priegelwerk om het scherm te vervangen, maar een hobbyist met een beetje gevoel in de vingers kan het eenvoudig doen.

Bij mij werkte de StreetPilot weer helemaal als vanouds. Mocht je dit probleem ook hebben en niet weten wat te doen, stuur mij dan even een berichtje...

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2596
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: Touchscreen vervangen StreetPilot

Bericht door Erik »

RdK_1973 schreef:Aangezien ik niet meer zoveel rij en ik stiekem de StreetPilot het meest motorvriendelijk vind ben ik toch eens op zoek gegaan naar een oplossing
mooi dat je het touchscreen weer voor elkaar hebt
Had je vooraf ook in dit forumdeel gezocht?
Het onderwerp is hier namelijk diverse keren aan de orde geweest.
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO

vrhm
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 okt 2015 09:00

Re: Touchscreen vervangen StreetPilot

Bericht door vrhm »

Beste Erik,

Ik heb nu een schermprobleem met mijn Streetpilot 2720. Ik las je bericht op het forum en heb ook al een verkoper gevonden voor vervanging op eBay.
Heb jij een beschrijving van hoe ik het scherm kan vervangen of heb je misschien een link op internet voor me? Ik kan zo niets vinden.

Ik hoor het graag.
Met vriendelijke groet,
Marcel Verheij.

Gebruikersavatar
Erik
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2596
Lid geworden op: 2 jun 2006 00:07
Locatie: waar de tongval Nedersaksisch is

Re: Touchscreen vervangen StreetPilot

Bericht door Erik »

vrhm schreef:Heb jij een beschrijving van hoe ik het scherm kan vervangen of heb je misschien een link op internet voor me?
er heeft op dit forum eens iemand een uitvoerige beschrijving met foto's van het vervangen van het touchscreen gezet. Dat zou met de zoekfunctie te vinden moeten zijn.
Mocht ik op zijn naam komen (iets met Lord erin), dan voeg ik die toe aan deze reactie.

EDIT: zie ook klik
Groeten
Erik BMW K met StreetPilot IIIdeluxe => SP2610 => SP2720 => SP2820 met CNEur NT LTU, MapSource 6.12.4 (WinXP) en 6.16.3 (W10); eTrex Legend HCx met OpenFietsMap; nüvi 2595LM; Garmin vívofit; Concept 2; SRC op Schuberth C3 PRO

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Streetpilot 2820/2720/2610/2620/2650 -- Perfect Pilot Red&Blue”