florijn11 schreef:
Zinvolle bezigheid om ze te helpen met dit slechte weer!!??
Ja en nee. Ik verwacht niet dat het echt nut zal hebben om te zeggen 'dat weggetje is wel goed, maar dat weggetje 100 meter verder is nèt ietsje beter. Een dergelijke kaart komt deels 'geautomatiseerd' tot stond op basis van selectie van wegkenmerken.
Betekent ook dat lokale kennis altijd beter zal zijn; zo'n kaart gebruik je echter primair in omgeving die je niet kent, en zal dan zeker nuttig zijn.
Ook zal het niet zinvol zijn te melden dat bijv een bepaalde weg ontbreekt of niet goed ligt: die data komen immers uit de OSM database; aanpassen kun je, met een beetje handigheid, zelf doen. En op enig moment verschijnt die wijziging van vanzelf in alle op OSM gebaseerde kaarten.
Ik denk dat het meer gaat om de abstractie: pakt hij het juiste 'wegtype' veeleer dan een heel secifiek weggetje.
Eén van de feedbacks die ik zelf heb gegeven is bijvoorbeeld dat de weerstand van bebouwde kom hoger mag, met een voorbeeldtraject van A naar B waar bijv OMK en OFM een, in dit geval, betere weerstand kennen.
Dat zijn 'regels' die ze kunnen bijstellen en los kunnen laten op de kaart als geheel.