Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Adviesvragen, voor als je vooral voor in de auto en/of op de motor een GPS zoekt
Plaats reactie
gebro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:41

Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door gebro »

Goedemiddag


Voor mijn werk als freelance-verpleegkundige ben ik afhankelijk van sms-jes. Weet iemand of er een motornavigatie is die sms-jes kan ontvangen? Was vandaag bij Waypoint in Hilversum en daar advies gekregen op deze vraag op het forum te zetten.


(ter overvloede: als ik een sms-je krijg, parkeer ik mijn motor en lees het bericht, het gaat puur om de melding)

Met groet
Gerben

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door Frank »

Smartphone met navigatie app en die in een waterdichte behuizing monteren? Wel zorgen voor permanente voeding, want de GPS functie van smartphones vreet nogal wat energie...

Ik ken geen Garmin of TomTom apparaten die doen wat jij wil (en dat zijn volgens mij de enige twee merken met specifieke toestellen voor motornavigatie).
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

smaus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 145
Lid geworden op: 1 sep 2007 14:13
Locatie: Purmerend

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door smaus »

Vroeger kon dit met de tomtom rider.
Garmin zumo 595
sena smh-3
Ducati Multistrada 1200S

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door RonalT »

Een Vivosmart kan je dmv trillen van de band waarschuwen als je berichten ontvangt... Dit werkt via een BT-verbinding tussen telefoon en horloge.
Verder is het een stappenteller, hartslagmeter, horloge, wekker en nog wat dingetjes.
Dan kan je je huidige navigatie blijven gebruiken.

Afbeelding
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

gebro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:41

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door gebro »

dank voor de reacties! Ik heb nu mijn smartphone in een waterdichte houder en dat gaat prima. Alleen wil ik wel eens gebruik maken van de extra opties van een ' echte navigatie'. En ik ik wil ook niet twee apparaten op mijn stuur...

@ Smaus: Enig idee waarom de TomTom -rider deze functie heeft stopgezet?
@Ronalt: een trillend polsbandje ga ik denk ik niet voelen met mijn trillende boxer! Brengt me wel op een idee om iets te gaan vinden wat een lichtsignaal geeft op mijn dashboard, een lampje dat gaat branden bij een binnenkomend sms-je!

gr GErben

smaus
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 145
Lid geworden op: 1 sep 2007 14:13
Locatie: Purmerend

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door smaus »

gebro schreef:dank voor de reacties! Ik heb nu mijn smartphone in een waterdichte houder en dat gaat prima. Alleen wil ik wel eens gebruik maken van de extra opties van een ' echte navigatie'. En ik ik wil ook niet twee apparaten op mijn stuur...

@ Smaus: Enig idee waarom de TomTom -rider deze functie heeft stopgezet?
Heb geen idee, heb vroeger de tt rider gehad de eerste versie daarop werkte het wel, maar weet niet of het nu nog werkt, aangezien ik al heel lang een garmin heb.

Maar waarom installeer je niet b.v. tomtom of sygic niet op je telefoon dan kan je sms ontvangen en gebruik maken van een goede navigatie.
Garmin zumo 595
sena smh-3
Ducati Multistrada 1200S

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door RonalT »

gebro schreef:@Ronalt: een trillend polsbandje ga ik denk ik niet voelen met mijn trillende boxer! Brengt me wel op een idee om iets te gaan vinden wat een lichtsignaal geeft op mijn dashboard, een lampje dat gaat branden bij een binnenkomend sms-je!
Maak je niet ongerust over dat trillen.... Dat voel je wel. Het werkt zelfs als wekker, elke morgen wordt ik om 6 uur gewekt....

Maar een lampje zou ook kunnen. Er waren ooit balpennen op de markt die oplichten als je telefoon ging.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door Rush FZ1N »

gebro schreef:Goedemiddag

Voor mijn werk als freelance-verpleegkundige ben ik afhankelijk van sms-jes. Weet iemand of er een motornavigatie is die sms-jes kan ontvangen? Was vandaag bij Waypoint in Hilversum en daar advies gekregen op deze vraag op het forum te zetten.
(ter overvloede: als ik een sms-je krijg, parkeer ik mijn motor en lees het bericht, het gaat puur om de melding)
Met groet Gerben
Als je goede ogen hebt kun je de fietsnavigatie de Edge 1000 gebruiken. Tijdens een reparatieperiode van mijn Zumo heb ik de Edge op mijn motor gemonteerd en dit werkte goed. Alleen het scherm was voor mij erg klein.
Op mijn atb heb ik de Edge 1000 standaard gekoppeld aan mijn iPhone via de App Garmin Connect. Hier komen de sms berichten prima binnen!
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Ronald53
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 8 jul 2009 14:19

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door Ronald53 »

Smartphone Link heeft een update ondergaan. Op de site (https://play.google.com/store/apps/deta ... link&hl=nl) staat wat er is vernieuwd:
"Wat is er nieuw?
- Geoptimaliseerde gebruikersinterface voor een intuïtiever en aangenamer gebruik van de app
- Slimme meldingen - smartphone meldingen voor het tonen van e-mail-, SMS- en andere alarmen direct op uw compatibele apparaat
- Bugfixes en verbeteringen"

Wellicht is dit wat voor je. Ik zal eens kijken of het werkt met mijn Zumo 590.
Groet,
Ronald

UPDATE: Indien je bij de BT-instellingen er voor kiest dat alleen telefoonoproepen van de telefoon naar de 590 doorgegeven moeten worden, krijg je bij binnenkomst van een sms-je de vraag of er ook een media verbinding gemaakt moet worden. Ik zet dat altijd af, want is speel media (mp3) van mijn Zumo naar de headset in mijn helm. Dus er is in zekere zin een notificatie dat er wat op je telefoon gebeurt. Dat was voor V2.0 ook al zo overigens. Maar van een slimme melding bij binnenkomst van een sms-je is geen sprake. Misschien kun je Garmin nog eens vragen wat ze nou precies bedoelen, en hoe de instellingen zouden moeten zijn.
-- Zumo 590LM / Camper 660LMT-D / DriveSmart™ 51 LMT-D / GPSMAP62st / Dakota 20 --

gebro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:41

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door gebro »

dankjullie wel voor het meedenken!

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door Mgent »

Denk dat dit momenteel niet werkt op de 590, echter wel op de nieuwe Nuvi's

http://www.iphone-ticker.de/garmin-driv ... ert-91506/
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

gebro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:41

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door gebro »

de zumo 595 gaat de oplossing voor mij bieden:
https://youtu.be/b4TJHYSRL10?t=344

Vanaf april leverbaar, dus ik moet nog een paar weken geduld hebben!

gebro
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 jan 2016 15:41

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door gebro »

wat ben ik blij met de 595! Ruim een jaar in mijn bezit en de meldingen ontvangen werkt prima. Gelukkig kun je niet via de garmin reageren, dus veilig plekje zoeken, parkeren en via de smartphone reageren

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2937
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Welke motornavigatie kan sms ontvangen

Bericht door QuattroFrits »

gebro schreef:Gelukkig kun je niet via de garmin reageren, dus veilig plekje zoeken, parkeren en via de smartphone reageren
Perfecte oplossing. :D
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Plaats reactie

Terug naar “In de auto en op de motor”