Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Plaats reactie
Donderkat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2014 22:53

Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door Donderkat »

Ik heb een BMW Navigator V aangeschaft om te gebruiken in combinatie met een BMW R 1200 RS. De RS is uitgerust met de af fabriek gemonteerde cradle. Ik heb de nav V geupdated met de laatste firmware (3.20). Wat ik ook doe, ik krijg niet mijn "My Motorcycle" apps te zien. Ik heb al een factory reset gedaan maar dat heeft niet geholpen.Iemand advies?

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door Frank »

Even naar de dealer? Misschien moet er software-matig iets vrijgegeven worden?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Donderkat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2014 22:53

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door Donderkat »

Tsja, daar kwam ik net vandaan. Ik heb de motor gisteren opgehaald. Ik heb de Nav V een factory reset gegeven en vandaag opnieuw geprobeerd. Ik heb de Nav in de cradle laten opstarten. Heeft niet geholpen. De bediening via het instelwiel aan het stuur lukt wel. Iemand tips?

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1163
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door tencats »

Als je naar de site van BMW Motorrad Nederland gaat en vervolgens bij "Accessoires en kleding" voor de BMW Navigator V kiest, dan zie je de App MyMotorcycle alleen vermeld bij de TAB "R1200GS".

Je had dus een R1200GS(A) moeten kopen voor deze functie....
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Donderkat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2014 22:53

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door Donderkat »

Dank voor je reactie.
De Nav V met linbus integratie was inderdaad als eerste beschikbaar voor de GS/GSA maar is inmiddels ook leverbaar op andere modellen waaronde dus de R 1200 R(S). Ik heb bij aanschaf ook de dealer gevraagd of deze functies worden ondersteund en dat heeft hij bevestigd. Ik heb het voor de zekerheid nog even nageslagen maar ook de handleiding van mijn RS beschrijft de bediening en de beschikbare functies op de Nav V. Daar hoort dus ook de "Mijn Motorfiets" pagina bij.
Ik hoopte hier een antwoord en/of ervarings deskundige te vinden maar ga morgen de dealer bellen.

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1163
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door tencats »

Ok, laat even weten hoe het afloopt..
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Donderkat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2014 22:53

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door Donderkat »

Vandaag bij de dealer geweest. We hebben met een andere Navigator V geprobeerd en hetzelfde probleem. Nu een afspraak gemaakt om bij de 1.000 beurt verder te kijken. Volgende week maandag hoop ik meer te weten.

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door hka »

Moet mogelijk iets "vrij"-gezet worden. Dat betekent dat de dealer een ticket moet aanvragen bij BMW en of u even wilt aftikken €€€€€.

Gebruikersavatar
jan.veerhoek
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jul 2012 09:02
Locatie: Tussen Ooster- en Westerschelde

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door jan.veerhoek »

Ook BMW dealers leveren (gratis)service hoor.
De mijne in ieder geval wel.

Succes

Donderkat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2014 22:53

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door Donderkat »

Vandaag bij de dealer geweest voor de 1.000 km beurt. Bij deze beurt ook antwoord gekregen op mijn vraag. De my motorcycle apps zijn op mijn uitvoering niet aanwezig. Ik had daarvoor het touring pakket moeten bestellen met daarin een optie met code 221. Deze optie is niet los leverbaar. Een enorme tegenvaller want het is niet achteraf te monteren en ook niet softwarematig vrij te stellen. Op het moment van bestellen was de dealer hier niet van op de hoogte. Ik vrees dat ik zal moeten accepteren dat er geen oplossing is. Ik ga nog wel proberen om een klacht neer te leggen bij BMW Nederland.

Dus opgelet: als je in bent voor een R1200 R/RS en je wil die My Motorcycle apps kunnen gebruiken, dan moet je het optionele touring pakket af fabriek bestellen.

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1163
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door tencats »

Het staat trouwens in de huidige brochure vermeld. Alleen als ze dat er recent in hebben gezet, wat je misschien nog kunt nagaan, heb je wellicht een punt ri BMW. Wel jammer, maar geloof me, zo vreselijk boeiend is het nu ook weer niet.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Donderkat
Berichten: 28
Lid geworden op: 30 mei 2014 22:53

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door Donderkat »

Ik zag de vermelding in de brochure toen ik hem al besteld had. Ik heb toen navraag gedaan bij de dealer maar die gaf aan dat het er op zat en daar heb ik op vertrouwd. Maar je hebt gelijk hoor, na een weekendje rijden weet ik hoe fijn de Nav V is en heb ik er wel vrede mee. De rest van de integratie werkt wel. Bij een bijna lege tank waarschuwing met dichtstbijzijnde pompen en waarschuwing voor lage temperatuur heb ik gezien en de bediening vanaf het stuur is erg fijn. Dus ik heb me er overheen gezet.

hka
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 891
Lid geworden op: 3 jun 2008 19:39

Re: Navigator V My motorcyle niet zichtbaar

Bericht door hka »

Dat bedoel ik met aftikken €€€€€ :( .
Het woord gratis kennen ze niet!

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”