op zoek naar horloge voor wandelen

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
jeann-m
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 apr 2016 21:50
Locatie: Ouddorp

op zoek naar horloge voor wandelen

Bericht door jeann-m »

hallo,

ik ben op zoek naar een horloge welke ik wil gebruiken tijdens het lopen van kennedymarsen en andere lange afstandstochten.

op dit horloge wil ik de volgende zaken zichtbaar hebben tijdens de tocht:

- snelheid wanneer ik loop in km/h
- gemiddelde snelheid tijdens de tocht
- afgelegde afstand in km

na de tocht:

de gelopen route.

De batterijduur van het horloge dient minimaal 20/24 uur te zijn.

welk horloge kan worden aanbevolen?

mvg,

gr Jan

Commodoortje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 233
Lid geworden op: 31 mei 2013 07:12

Re: op zoek naar horloge voor wandelen

Bericht door Commodoortje »

Ik heb een Garmin Fenix2 deze bevalt me zeer.
Inmiddels heeft Garmin ook de Fenix3 op de markt gezet.Met andere sportwatches heb ik geen ervaring.
Nokia 6680, GPS60, Nokia N95, Nokia N900, Samsung SII, Samsung SIII, Samsung S4, Oregon600, Fenix2

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 527
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: op zoek naar horloge voor wandelen

Bericht door Hans Schipper »

Een TomTom runner cardio /multisport is ook prima voor jouw doel en vriendelijker geprijsd dan een fenix3. De parameters van keuze stel je zelf in. De gelopen route lees je na afloop uit op pc of laptop met een progje van tomtom. Of die TT 24 uur achter elkaar alles kan opnemen terwijl jij loopt (slaap je dan niet?), weet ik niet zeker. De capaciteit is wel meer dan groot genoeg voor registraties met een meer gebruikelijke tijdsduur zoal (ultra)trails, (halve) marathons, triathlons e.d.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: op zoek naar horloge voor wandelen

Bericht door MPX-NL »

24 uur track opnemen, gaat niet lukken.
Geen ervaring met de UltraTrac Mode van Garmin maar deze schakelt af en toe de GPS uit dus niet echt bevorderlijk voor een goede track.
Snelheid en afstand gaat wel denk ik in deze mode, aan de hand van je paslengte, die meestal gelijk is, is dit best nauwkeurig te bepalen.
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

jeann-m
Berichten: 2
Lid geworden op: 3 apr 2016 21:50
Locatie: Ouddorp

Re: op zoek naar horloge voor wandelen

Bericht door jeann-m »

Nee ik slaap dan niet :D, maar heb denk ik een oplossing gevonden om een powerbank mee te nemen zodat het horloge opgeladen kan worden tijdens rustpauzes...de tom tom multisport lijkt me qua prijs ook erg interessant.

flyer
Berichten: 49
Lid geworden op: 29 dec 2015 23:00

Re: op zoek naar horloge voor wandelen

Bericht door flyer »

Over welke sport heb je het? Wandelen of Lopen? Je vermeldt beiden. Ik gok op wandelen, want 20 à 24h lopen ....?
Als het dan toch 20 à 24h lopen is, dan kan ik de keuze voor een horloge een klein beetje begrijpen. Hoewel,, met er nog es een powerbank bij?
Als het wandelen is, dan is de keuze voor een horloge mij minder duidelijk. Dan kan een wandel gps toch? Die dingen wegen echt amper méér dan een horloge + powerbank en kunnen perfect aan de riem. En op de gps heb je gewoon alle gegevens die je maar kan bedenken. Incluis het traject dat je hebt afgelegd constant zichtbaar indien gewenst.
Sporthorloges lijken me enkel nuttig voor lopers. En dan nog lijkt een duurloop van 100km me een maximum. En daar doe je me dunkt toch geen 20 à 24h over ....?!
Als het je niet om het (lachwekkend) sierlijke om de arm te doen is,, denk toch maar eens over een wandel gps ipv een gps sport horloge...?

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: op zoek naar horloge voor wandelen

Bericht door MPX-NL »

Hij heeft al nagedacht en een prima oplossing gevonden denk ik, zo en nu loop ik even op mijn gemak naar het stembureau :lol:
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”