TomTom Rider 4GD00

Wie kent TomTom niet?
De 300/500 en 700 voor de auto, de Rider voor de motor.
Plaats reactie
GTRichard
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2016 09:56

TomTom Rider 4GD00

Bericht door GTRichard »

Goedemorgen,
Ik ben nieuw hier en zal me nog even voorstellen, maar heb eerst een brandende kwestie.
Bij mijn nieuwe motor een TomTom Rider bedongen en gekregen (September2015).
Regelmatig gebruikt en opgeladen/updates gedownload.
Zo ook gisteravond, want morgen een toertocht als voorrijder gepland, maandag de motorelfstedentocht en over anderhalve week een motorvakantie.
Maar updaten duurde vrij lang, dus ben gewoon gaan slapen en vanmorgen bleek de tomtom geen verbinding meer te hebben met Tomtom home.
Opnieuw aangesloten, maar hij weigert verbinding te maken met de computer. Hij start op, laat het TT logo zien en dan het logo van verbinden aan de computer, gaat vervolgens uit en begint weer opnieuw met het logo enz.
Haal ik hem van de computer af, dan blijkt ook de batterij leeg, want opstarten lukt ook dan niet. Plaats ik hem op de motor dan start hij wel op en lijkt te werken. Maar aangezien de benodigde routes op mijn computer staan heb ik de verbinding tussen computer en TT nodig. Wie kan me helpen?? :?:

Gr Richard

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: TomTom Rider 4GD00

Bericht door Frank »

Eerst maar eens goed opladen?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

GTRichard
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2016 09:56

Re: TomTom Rider 4GD00

Bericht door GTRichard »

Heeft de hele nacht aan de stroom gelegen, maar met een beetje mazzel ben ik erachter. De computeer zelf heeft waarschijnlijk een storing gehad, aan de laptop schijnt er wel wat te gebeuren. pfff

GTRichard
Berichten: 17
Lid geworden op: 14 mei 2016 09:56

Re: TomTom Rider 4GD00

Bericht door GTRichard »

Even een update, waarschijnlijk is de usb poort van mijn computer stuk gegaan waardoor de batterij van de TT leeg is gelopen en hij niks meer deed.
Via de laptop weer opnieuw geprobeerd en toen werkte het wel.
Alleen tijdens de Elfstedentocht maakte hij er qua route een absoluut potje van door er niks meer van te snappen.
Gelukkig had een vriend van me de route ook in zijn Garmin waardoor we met de hele club in ieder geval de goede kant opgingen.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider en autonavigatie”