Nuvi 1490 storing voeding apparaat

Als de toepassing specifiek in de auto is en gebruiksgemak belangrijker is als allerlei extra opties.
Plaats reactie
Arno de Ruig
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 198
Lid geworden op: 4 aug 2005 14:31
Locatie: Friesland

Nuvi 1490 storing voeding apparaat

Bericht door Arno de Ruig »

Aan mijn Nuvi 1490 (5 jaar oud) is er een storing in de voeding. Ik vermoed dat (één van) de contactpuntjes aan de binnenzijde geen goede verbinding meer maken. Steeds valt de voeding uit waardoor wordt gevraagd of verder gegaan mag worden met de batterijvoeding. Tot zolang het duurt natuurlijk want ook de batterij raakt op.

De storing trad oorspronkelijk op met de originele voeding. Het bleek dat als je de stekker van de voeding verbind met de Nuvi en stevig aandrukt het nog enigszins werkbaar was maar later hielp dat ook niet meer. Een losse verbindingskabel (tussen Nuvi en computer) vertoont hetzelfde probleem. De verbinding met de computer wordt dan ook steeds verbroken.

Zou dit nog te repareren zijn?
--------------------------------------------------------
Garmin Camper760 - Oregon 600T

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Nuvi 1490 storing voeding apparaat

Bericht door RonalT »

Ik zou er niet eens aan denken. In het museum met de 1490 en een veel sneller en prettiger werkend nieuw toestel kopen voor een prijs waarvoor die 1490 misschien gerepareerd wordt. :roll:
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Nuvi 1490 storing voeding apparaat

Bericht door Hervelt »

Wat ik zo kan vinden heeft het toestel een mini-usb aansluiting.
Ziet er naar uit dat de "veerspanning" van de contactpunten te slap is ?

Je kan nog proberen met contactspray te spuiten op usb stekker en contactdeel in de Nuvi. Dan de stekker een aantal maal op en neer bewegen om een optimaal contact te verkrijgen. (Maar ik denk dat dat in dit geval weinig zal helpen als inderdaad de contactpinnetjes te slap zijn, maar het helpt zeker mocht er sprake zijn van oxidatie)

Arno de Ruig
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 198
Lid geworden op: 4 aug 2005 14:31
Locatie: Friesland

Re: Nuvi 1490 storing voeding apparaat

Bericht door Arno de Ruig »

Excuses dat ik het door mij begonnen draadje niet heb bijgewerkt.

Sinds de start van de draad in april is er wel wat gebeurd. Omdat ik oorspronkelijk geen reacties kreeg bedacht ik eigenlijk (wat laat misschien) om 'Notter' eens even te bellen. Natuurlijk weet ik dat het een oud apparaat is maar vóór de storingen deed het precies voor had gekocht. En aangezien ik een grote hekel heb aan de Westerse weggooi-politiek (als het niet werkt koop je maar wat anders) wilde ik eerst even weten wat er nog mogelijk is. En natuurlijk houd ik dan in het oog dat de eventuele reparatiekosten wel moeten opwegen tegen een langere levensduur. Voor die € 20 die de reparatie heeft gekost had ik dat wel over. Vooral omdat ik daarmee een periode kon gebruiken om me eens te gaan verdiepen in een vervangend apparaat. Daar was een goede reden voor omdat inmiddels ook mijn navigatiewensen zijn gewijzigd. Dergelijk onderzoek kost bij mij meestal nogal wat tijd omdat ik alles weloverwogen wil beslissen. Daarbij staat bij mij altijd vast dat ik niet bij voorbaat bij hetzelfde merk wil blijven.

En zo is het gegaan. Sinds kort heb ik een nieuw apparaat gekocht en de Nuvi? Die begint opnieuw hetzelfde probleem te krijgen en wordt nu niet meer gerepareerd.

Dank voor de reacties.
--------------------------------------------------------
Garmin Camper760 - Oregon 600T

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Nuvi 1490 storing voeding apparaat

Bericht door Hervelt »

Arno de Ruig schreef: Omdat ik oorspronkelijk geen reacties kreeg bedacht ik eigenlijk (wat laat misschien) om 'Notter' eens even te bellen.
Voor die € 20 die de reparatie heeft gekost had ik dat wel over.
Sinds kort heb ik een nieuw apparaat gekocht en de Nuvi? Die begint opnieuw hetzelfde probleem te krijgen en wordt nu niet meer gerepareerd.
Weet je wat men als reparatie heeft uitgevoerd ?

Arno de Ruig
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 198
Lid geworden op: 4 aug 2005 14:31
Locatie: Friesland

Re: Nuvi 1490 storing voeding apparaat

Bericht door Arno de Ruig »

Contactspray misschien? Geen idee, niet gevraagd.
--------------------------------------------------------
Garmin Camper760 - Oregon 600T

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Drive en Nuvi serie”