Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Plaats reactie
Ger van de @ande
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:52

Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Ger van de @ande »

Heren,

Mijn naam is Ger van de Sande,

Wie kan mij helpen om zelfgemaakte waypoints weer zichtbaar te krijgen op het scherm van de zumo 590.

ieder jaar maak ik een tripje van een 2 tal weken door de Alpen, ik maak dan een 14 tal routes met in de laatste 30 km eigen waypoints van campings en of hotels.

Afhankelijk van het weer beslis ik dan voor een camping of hotel uit mijn zelfgemaakte selecties van waypoints op het scherm.
2 jaar geleden nog op de zumo 660 , en daar zijn de zelfgemaakte waypoints nog steeds zichtbaar op het scherm van de 660. foto 1
vorig jaar met de zumo 590, toen waren de zelfgemaakte waypoint ook nog zichtbaar op het scherm van de 590.
Echter dit jaar lukte het me niet meer om de zelfgemaakte waypoints zichtbaar op het scherm van de 590 te krijgen. foto 2

Ik zet de track en de zelfgemaakte waypoints altijd over via basecamp met de zend naar toestelknop. foto 3
in dit voorbeeld zijn de zelfgemaakte waypoints 2 x symbool tent met tekst La garenne/ Belle -vue en 1 x het home symbool met tekst La Commanderie 35.
als voorbeeld Track en waypoints van foto 3 beide overgezet naar een zumo 660 en een zumo 590

Iemand enig idee hoe deze zelfgemaakte waypoints weer duidelijk zichtbaar op het scherm te krijgen??

Ik zie de waypoints natuurlijk wel terug in de opgeslagen waypoints in de zumo, maar zou ze graag zichtbaar op het scherm willen krijgen.

foto 1
https://lh3.googleusercontent.com/KwrZ6 ... 0-h1080-no

foto 2
https://lh3.googleusercontent.com/4L-Vz ... 0-h1080-no

foto 3
https://lh3.googleusercontent.com/3KNQI ... 0-h1080-no

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Frank »

Je moet gewoon wat verder inzoomen, dan worden ze vanzelf zichtbaar. De eigen waypoints krijgen in de Zumo 590 helaas niet het corresponderende symbool uit Basecamp mee. Het zijn dan automatisch "hartjes". Je kunt dat wel in het toestel zelf wijzigen.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door tencats »

Maar je kunt ook in Basecamp al veranderingen aanbrengen als je gebruik maakt van de "vertaaltabel" van JaVaWa.

Ik maak daar zelf al een tijdje dankbaar gebruik van om niet alleen de hartjes in beeld te brengen, maar ook bijvooorbeeld een uitroepteken. Voldoende inzoomen blijft overigens wel een must.

Die tabel is hier te vinden.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Ger van de @ande
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:52

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Ger van de @ande »

Dank voor de reactie,

maar,...

Ook al zoom ik in tot 15 meter maximale inzoomstand, dan is er nog niks zichtbaar.
Geen hartje..geen puntjes..niks.

Op het einde van deze track zou waypoint Camping La Garenne zichtbaar moeten worden.
Maar ook op het maximale inzoom niv.. niks zichtbaar.


https://lh3.googleusercontent.com/lNJKq ... 0-h1080-no

Gebruikersavatar
Strikwerd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 272
Lid geworden op: 10 mei 2005 21:54
Locatie: Drachten

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Strikwerd »

Hmm, zelf nu ook even aan het kijken op mijn Z590. Staat toevallig een route klaar en een heleboel waypoints. Alleen de laatste 6 wayoints zijn zichtbaar op het scherm ongeacht het zoomniveau. De rest is niet zichtbaar.
Zoek de 10 verschillen :-)
Ik ga er eens mee goochelen.

Gr,
Strikwerd
Zumo XT en Virb XE op de K1200RS/P en de GPSmap60Cx voor de rest.

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door tencats »

Laat die route maar een gesimuleerd draaien op je Zumo bij een zoomniveau van max. 300m. Dan komen ze vanzelf in beeld mits de waypointsymbolen ook bestaan in je Zumo 590. Zie de JaVaWa tabel.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Gebruikersavatar
Strikwerd
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 272
Lid geworden op: 10 mei 2005 21:54
Locatie: Drachten

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Strikwerd »

Ja dat klopt, maar dat is dus tijdens rijden (gesimuleerd of niet). Ik interpreteer de vraag van TS dat je op een gegeven moment stopt (met route?) en dan op het scherm wilt kunnen uitzoeken welke camping of hotel het beste uitkomt op dat moment.
Maar ook als Wp's niet voorkomen in JaVaWa tabel krijg je bij volgen route wel een waypoint te zien alleen is dat het hartje.

En dan nog, waarom laat mijnZ590 een aantal waypoints wel zien en de rest niet. Grosso modo heb ik die Wp's op de zelfde manier aangemaakt..
Ik denk dat ik daarmee een zelfde probleem schets als TS bedoelt lijkt me.

Gr,
Strikwerd
Zumo XT en Virb XE op de K1200RS/P en de GPSmap60Cx voor de rest.

Ger van de @ande
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:52

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Ger van de @ande »

tencats schreef:Laat die route maar een gesimuleerd draaien op je Zumo bij een zoomniveau van max. 300m. Dan komen ze vanzelf in beeld mits de waypointsymbolen ook bestaan in je Zumo 590. Zie de JaVaWa tabel.
Ik heb er zojuist een route ingezet..rondje door de wijk.
Ik heb daar een aantal zelfgemaakte waypoints ingezet.

Verzenden naar toestel via de verzendknop.
De route geladen, route gereden. Voldoende ingezoomd.
Ik krijg...ook niet tijdens t rijden...een zelfgemaakt waypoint zichtbaar op de kaart in de Z590.

Ik zie ze wel staan in " Waarheen -opgeslagen favorieten.
Maar geen enkel zichtbaar op t navi scherm.

https://lh3.googleusercontent.com/3ykCW ... 0-h1080-no

Ger van de @ande
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:52

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Ger van de @ande »

Heren,

ik zie u iets wat het nog vreemder maakt..

Als ik een route met zelfgemaakte waypoints naar de Zumo stuur, zumo afkoppel van de PC.
Dan laat opstarten en op de kaart van het zumo scherm kijk. Dan zie ik de zelfgemaakte waypoints staan in het scherm.

Start ik echter, de zumo opnieuw op...dan zie ik geen enkel zelfgemaakt waypoint meer op het scherm staan.
Dus alleen zichtbaar, na afkoppelen van de PC en 1 x keer opstarten.

Schakel ik hem dan een keer aan/ uit wat ik normaal altijd doe als ik iets naar de zumo heb verzonden. Dan is er niks meer zichtbaar.

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door tencats »

Ik begrijp er niets meer van. Op mijn NAV V werkt het in ieder geval feilloos.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Mgent »

Ik zet de nuttige punten welke ik nodig heb voor een trip, in een aparte map, exporteer deze als gpi, en zet ze met poi loader over als POI op de 590. Geef de groep een naam en ze zijn makkelijk op te roepen onder eigen nuttige punten.Ze staan nu bij je nuttige punten, en wanneer je op een bepaald punt staat en je roept ze op zie ook welke het dichtste bij zijn, of je roept eentje op en kies voor Ga om je ter plaatse te brengen indien ze niet op de route liggen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door tencats »

Klopt, zo heb ik dat met alle passen en contacten gedaan. Maar om dit voor elke tocht te doen is mij net even teveel moeite, temeer omdat het bij mij wèl werkt.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

Ger van de @ande
Berichten: 15
Lid geworden op: 19 apr 2010 20:52

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door Ger van de @ande »

Omdat ik hier lees dat het bij andere gebruikers wel mogelijk is ben ik blijven zoeken..testen..proberen..
En ik heb iets gevonden..na heel lang zoeken ...proberen.

Ik krijg de zelfgemaakte waypoints zichtbaar op het navi scherm, maar dit kan nooit de juiste manier zijn.

Het lukt me als ik de volgende handelingen uitvoer.

Zet de zumo 590 aan,
selecteer Waarheen,
selecteer Opgeslagen , selecteer rechtsonder de 3 streepjes , selecteer Wis opgeslagen plaatsen , selecteer alles, wis.

Selecteer Waarheen,
selecteer Eigen nuttige punten, selecteer alle catagorieen ,
ik selecteer een waypoint, druk op de i (info) , selecteer sla op.

Krijg de melding waypoint is toegevoegd aan opgeslagen plaatsen , Ok

Selecteer waarheen,
selecteer opgeslagen
selecteer rechtsonder de 3 streepjes, selecteer importeer, selecteer alles.
importeer.

En dan zijn de zelfgemaakte waypoints zichtbaar op het scherm van de Zumo 590.

Zet ik de zumo 590 weer uit...en aan.. dan zijn de zelfgemaakte waypoints weer allemaal verdwenen van het scherm.

En moet dan alle bovenstaande handelingen weer herhalen..
eerst alle opgeslagen plaatsen weer wissen.
eerst weer 1 opgeslagen plaats opslaan in opgeslagen plaatsen.
En dan weer alles importeren.

Ziet iemand in, waarom ik dit op deze manier moet doen.
Begrijpt er iemand wat er fout gaat. ? Of wat ik fout doe ?

Ik ben zeer benieuwd.

Ger van de Sande

rvdp
Berichten: 17
Lid geworden op: 30 jul 2011 12:10

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door rvdp »

Met kaart in scherm zonder actieve route:
op streepjes menu drukken -> map layers (kaart lagen? ) -> 'places along the road' aanvinken. Dan worden ze bij mij zchtbaar op 5 km zoom niveau (BMW navigator V)
Rob
BMW K75 - 1995

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: Eigen waypoints zichtbaar krijgen op het scherm Zumo 590

Bericht door FM »

Maar de Zumo 590 is hier niet helemaal gelijk aan de BMW navigator.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”