Eerste indruk 595
- RonalT
- WayPoint relatie
- Berichten: 3857
- Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
- Locatie: Dinteloord
- Contacteer:
Re: Eerste indruk 595
De reden is dat de 550 en de 660 veel meer slikte, die vonden een route al gauw goed.
De 3xx en de 59x gaan anders met routes om en daar moet je als gebruiker aan wennen. Als je dat niet wil of kan zal het altijd een gehark blijven.
Het eerste halve jaar had ik ook wel eens rare verschijnselen, maar als je een beetje netjes werk gaat het wel goed.
En over die USB kabel hebben we al eerder geschreven. Eigenlijk worden alle moderne toestellen voorzien van micro-USB, zo ook de moderne navigatietoestellen. Je kunt dit leuk vinden of niet, maar het is realiteit.
Tja en dat de autohouder een andere aansluiting heeft? Ik had het eigenlijk nog nooit gezien, daarom net even gekeken.
Misschien is het wel slim, want het zou zo maar kunnen dat er 12 volt voeding naar de houder gaat. Die sigaretten-steker ziet er niet uit als een omzetter. Dus het omzetten van 12 naar 5 volt zou zo maar in de houder kunnen gebeuren. Zou er een gewone micro-USB gebruikt zijn dan zou het zo maar kunnen dat een toestel zou overlijden door die 12 volt volt op een "normale" USB aan te sluiten. En dan zou je wel terecht kunnen mekkeren dat ze een verkeerde stekker hebben gebruikt.
Een kabel van 40 cm is voor mij voldoende, het toestel ligt dan naast mijn laptop. Mocht ik een langere kabel willen, ik gebruik een kabel van een Sony telefoon, dat werkt gewoon.
De 3xx en de 59x gaan anders met routes om en daar moet je als gebruiker aan wennen. Als je dat niet wil of kan zal het altijd een gehark blijven.
Het eerste halve jaar had ik ook wel eens rare verschijnselen, maar als je een beetje netjes werk gaat het wel goed.
En over die USB kabel hebben we al eerder geschreven. Eigenlijk worden alle moderne toestellen voorzien van micro-USB, zo ook de moderne navigatietoestellen. Je kunt dit leuk vinden of niet, maar het is realiteit.
Tja en dat de autohouder een andere aansluiting heeft? Ik had het eigenlijk nog nooit gezien, daarom net even gekeken.
Misschien is het wel slim, want het zou zo maar kunnen dat er 12 volt voeding naar de houder gaat. Die sigaretten-steker ziet er niet uit als een omzetter. Dus het omzetten van 12 naar 5 volt zou zo maar in de houder kunnen gebeuren. Zou er een gewone micro-USB gebruikt zijn dan zou het zo maar kunnen dat een toestel zou overlijden door die 12 volt volt op een "normale" USB aan te sluiten. En dan zou je wel terecht kunnen mekkeren dat ze een verkeerde stekker hebben gebruikt.
Een kabel van 40 cm is voor mij voldoende, het toestel ligt dan naast mijn laptop. Mocht ik een langere kabel willen, ik gebruik een kabel van een Sony telefoon, dat werkt gewoon.
Groeten, RonalT
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!
SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets
Re: Eerste indruk 595
Ik heb de routes in 2017.20 herberekend maar ben erachter dat je in "geavanceerd" bij route overdracht alle vinkjes uit moet zetten. Is nu wel goed in de 595 gekomen. Inmiddels ook een Sena BT set gekocht. Werkt makkelijk echter is de kwaliteit van het MUZIEK geluid ronduit slecht en lijkt wel of de speakertjes rarmmelen...?!
Mss een firmware updateje scoren bij Sena....>
Die update gaat weer eens niet en BT is nu dood. Software via internet herkend mijn Sena niet.....pffffffffffffff
Mss een firmware updateje scoren bij Sena....>
Die update gaat weer eens niet en BT is nu dood. Software via internet herkend mijn Sena niet.....pffffffffffffff
Re: Eerste indruk 595
4 dagen met de motor in de Eifel gereden. Zelf bedachte route in Adventerous rondrit werkt prima. Display is zelfs met getint vizier en zonneviziertje nog goed af te lezen. Geluid met oordoppen natuurlijk wat matig.
1 minpunt is dat soms de Zumo na het rijden en los in de hand niet geladen is!!!
Als je deze dan aan de USB/220V hangt gaat de display op de modus "aan de pc"
Je kunt het schem dus niet uitzetten wat blijkbaar voor het opladen een probleem is?!
Als je het toestel uitzet (knop ingedrukt houden) kun je de keuze maken [cancel] of [uitzetten]. Dit laatste is niet te activeren dus Zumo blijft aan staan, tijdens het opladen!!
1 minpunt is dat soms de Zumo na het rijden en los in de hand niet geladen is!!!
Als je deze dan aan de USB/220V hangt gaat de display op de modus "aan de pc"
Je kunt het schem dus niet uitzetten wat blijkbaar voor het opladen een probleem is?!
Als je het toestel uitzet (knop ingedrukt houden) kun je de keuze maken [cancel] of [uitzetten]. Dit laatste is niet te activeren dus Zumo blijft aan staan, tijdens het opladen!!
Re: Eerste indruk 595
Dan heb je blijkbaar een USB datakabel I.p.v. een laad-kabel.ReinierS schreef:4 dagen met de motor in de Eifel gereden. Zelf bedachte route in Adventerous rondrit werkt prima. Display is zelfs met getint vizier en zonneviziertje nog goed af te lezen. Geluid met oordoppen natuurlijk wat matig.
1 minpunt is dat soms de Zumo na het rijden en los in de hand niet geladen is!!!
Als je deze dan aan de USB/220V hangt gaat de display op de modus "aan de pc"
Je kunt het schem dus niet uitzetten wat blijkbaar voor het opladen een probleem is?!
Als je het toestel uitzet (knop ingedrukt houden) kun je de keuze maken [cancel] of [uitzetten]. Dit laatste is niet te activeren dus Zumo blijft aan staan, tijdens het opladen!!
(Ik meen een keer gelezen te hebben dat een 590/595 niet bijlaadt als hij helemaal uit staat.
Dat is mogelijk de reden dat je hem dan niet kunt uitzetten...?)
Re: Eerste indruk 595
Klopt. Je moet met deze Zumo geduld hebben. Na het aansluiten krijg je eerst de modus "aan de PC", dan even wachten, soms wel een hele minuut Vervolgens de aan/uit knop lichtjes indrukken. Als het goed is krijg je dan de melding: "Batterij opladen" Dan pas wordt hij echt opgeladen. Zeker de hele nacht laden, anders is hij nog niet vol.Hervelt schreef:Dan heb je blijkbaar een USB datakabel I.p.v. een laad-kabel.ReinierS schreef:4 dagen met de motor in de Eifel gereden. Zelf bedachte route in Adventerous rondrit werkt prima. Display is zelfs met getint vizier en zonneviziertje nog goed af te lezen. Geluid met oordoppen natuurlijk wat matig.
1 minpunt is dat soms de Zumo na het rijden en los in de hand niet geladen is!!!
Als je deze dan aan de USB/220V hangt gaat de display op de modus "aan de pc"
Je kunt het schem dus niet uitzetten wat blijkbaar voor het opladen een probleem is?!
Als je het toestel uitzet (knop ingedrukt houden) kun je de keuze maken [cancel] of [uitzetten]. Dit laatste is niet te activeren dus Zumo blijft aan staan, tijdens het opladen!!
(Ik meen een keer gelezen te hebben dat een 590/595 niet bijlaadt als hij helemaal uit staat.
Dat is mogelijk de reden dat je hem dan niet kunt uitzetten...?)
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
- Frank
- WayPoint relatie
- Berichten: 2549
- Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
- Locatie: Helmond (Stiphout)
Re: Eerste indruk 595
Dan is er toch echt iets mis... Na een dag rijden moet de accu helemaal geladen zijn!ReinierS schreef:1 minpunt is dat soms de Zumo na het rijden en los in de hand niet geladen is!!!
Stroomvoorziening op de motor in orde? (Laadsymbool op het startscherm zichtbaar?)
Zo ja, dan terug naar de leverancier. waarschijnlijk een slechte accu.
Groeten,
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Frank
BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ
Re: Eerste indruk 595
Klopt, ik heb het nagevraagd. even kort de aan/uit button indrukken en dan gaat het scherm wel uit. Mijn voutRush FZ1N schreef:Klopt. Je moet met deze Zumo geduld hebben. Na het aansluiten krijg je eerst de modus "aan de PC", dan even wachten, soms wel een hele minuut Vervolgens de aan/uit knop lichtjes indrukken. Als het goed is krijg je dan de melding: "Batterij opladen" Dan pas wordt hij echt opgeladen. Zeker de hele nacht laden, anders is hij nog niet vol.Hervelt schreef:Dan heb je blijkbaar een USB datakabel I.p.v. een laad-kabel.ReinierS schreef:4 dagen met de motor in de Eifel gereden. Zelf bedachte route in Adventerous rondrit werkt prima. Display is zelfs met getint vizier en zonneviziertje nog goed af te lezen. Geluid met oordoppen natuurlijk wat matig.
1 minpunt is dat soms de Zumo na het rijden en los in de hand niet geladen is!!!
Als je deze dan aan de USB/220V hangt gaat de display op de modus "aan de pc"
Je kunt het schem dus niet uitzetten wat blijkbaar voor het opladen een probleem is?!
Als je het toestel uitzet (knop ingedrukt houden) kun je de keuze maken [cancel] of [uitzetten]. Dit laatste is niet te activeren dus Zumo blijft aan staan, tijdens het opladen!!
(Ik meen een keer gelezen te hebben dat een 590/595 niet bijlaadt als hij helemaal uit staat.
Dat is mogelijk de reden dat je hem dan niet kunt uitzetten...?)
Re: Eerste indruk 595
Ik rij niet veel op de motor maar welllicht kan ik dit straks in de Defender ook eens gaan testen. Daar moet ik de oude kabel van de 660 nog uit demonteren en vervangen voor de draad van de 595. Moet alleen nog een aanstekercontrastekker scoren want de aanstekerplug moet eraan blijven ivm zekering (waar ik dan vervolgens nooit meer bij kan)...Frank schreef:Dan is er toch echt iets mis... Na een dag rijden moet de accu helemaal geladen zijn!ReinierS schreef:1 minpunt is dat soms de Zumo na het rijden en los in de hand niet geladen is!!!
Stroomvoorziening op de motor in orde? (Laadsymbool op het startscherm zichtbaar?)
Zo ja, dan terug naar de leverancier. waarschijnlijk een slechte accu.
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
- Locatie: Hulsberg
- Contacteer:
Re: Eerste indruk 595
Gewoon een zogenaamde zweefzekering monteren.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Re: Eerste indruk 595
er is volgens mij geen losse voedingskabel voor de 595 zónder aanstekerplug eraan? Vandaar...
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
- Locatie: Hulsberg
- Contacteer:
Re: Eerste indruk 595
Dan kun je toch gewoon een zogenaamde sigaren/sigaretten-aansteker monteren, op of onder je dashboard.
Daar kan dan alles ingestoken worden.
Daar kan dan alles ingestoken worden.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Re: Eerste indruk 595
Ja dan kan ook maar ik ben niet zo van de losse snoeren. Zeker in een Defender heb je zo weinig ruimte om je heen. Ik had nog een contra liggen en deze zit nu achter de klokkenwinkel. Ziet er altijd weer netjes uit.QuattroFrits schreef:Dan kun je toch gewoon een zogenaamde sigaren/sigaretten-aansteker monteren, op of onder je dashboard.Daar kan dan alles ingestoken worden.
- QuattroFrits
- WayPoint relatie
- Berichten: 2937
- Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
- Locatie: Hulsberg
- Contacteer:
Re: Eerste indruk 595
Goed dat je dan toch tevreden bent.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.
Re: Eerste indruk 595
Ik heb sinds deze week een nieuwe Zumo 595 Travel Edition met 2016.30 en verwacht/hoop volgende week de eigenlijk al beschikbare NTU 2017.20 erop te kunnen zetten
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.
- Sparks850
- WayPoint relatie
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 5 mei 2008 17:35
- Locatie: Gouda
- Contacteer:
Re: Eerste indruk 595
Afgelopen dagen in het Bergische land gereden met mijn 595.
Wat ik erg storend vind zijn de meldingen in de bovenbalk van Dierenoversteekplaatsen en nadering scherpe bocht. Zijn die meldingen op het beeld uit te zetten? Ik heb het in het menu niet kunnen ontdekken.
Wat ik erg storend vind zijn de meldingen in de bovenbalk van Dierenoversteekplaatsen en nadering scherpe bocht. Zijn die meldingen op het beeld uit te zetten? Ik heb het in het menu niet kunnen ontdekken.
BMW R1200R_LC, Buell M2, Zumo595, Zumo350, Zumo550