Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Het Android-gebaseerde outdoor toestel
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Winsem
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 189
Lid geworden op: 8 okt 2010 23:14

Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door Winsem »

In Basecamp van een stuk of wat tracks routes gemaakt en daarna met verzonden naar apparaat, eerst naar de SD-kaart van m'n Oregon. Maar als ik de tracks en routes probeer te verzenden naar de SD-kaart van m'n Monterra krijg ik de melding dat er een communicatieprobleem met het apparaat is.

Eerder heb ik ook gemerkt dat ik een update van de Monterra niet via een draadje moet/kan doen (niet in Basecamp, niet via de Garmin Express), maar dat die update prima werkt via de wifi.

Weet iemand hoe ik de routes en tracks die ik in Basecamp heb gemaakt naar de Monterra kan krijgen?
Nüvi 250W, Oregon 700, TopoGPS op smartphone, GPSMAP 66sr

Gebruikersavatar
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5252
Lid geworden op: 28 mar 2008 20:12

Re: Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door splashy »

Mss is het handig om uit te zoeken of de usb wel werkt, of wordt gezien door de computer.

Stuur met verkenner eens wat data naar de Sd en de Gps. Dat moet werken.

Je kan wel de data vanuit Basecamp op de computer opslaan en dan met verkenner op de Gps\sd zetten, of naar jezelf Emailen en in de Monterra openen en dan op de goede plek bewaren.
Garmin\Gpx folder

Mogelijk kan je die data via Ant versturen.
Er lijken geen problemen te zijn met de Usb overdracht, dus mogelijk is je unit defect

http://garminmonterra.wikispaces.com/Common+Issues
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

Gebruikersavatar
Winsem
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 189
Lid geworden op: 8 okt 2010 23:14

Re: Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door Winsem »

De USB werkt; naar de SD-kaart werkt niet; ik kan wel naar het hoofdgeheugen sturen. Mara ik zou het graag naar de kaart sturen, gezien de beperkte ruimte op het apparaat zelf.

Dus: versturen naar de Monterra/intern geheugen gaat wel, maar naar de SD-kaart niet. Kopiëren in de verkenner wel.

Ik heb overigens op de SD-kaart twee Garmin en Garmin/Diag mappen. Ik probeerde de Garmin/GPX map van de interne opslag naar de SD-kaart te kopiëren in de verkenner, dat ging ook niet.

Met ES File-explorer (Android-app) overigens lukte het wel.

Maar nu nog gewoon via Basecamp........
Nüvi 250W, Oregon 700, TopoGPS op smartphone, GPSMAP 66sr

Gebruikersavatar
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5252
Lid geworden op: 28 mar 2008 20:12

Re: Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door splashy »

IK denk dat er geen twee dezelfde mappen horen te staan en dat dat de reden is dat je Sd niet toegankelijk is.
Probeer eens met een andere Sd (of formatteer deze Sd) en kijk of daar ook dezelfde folders dubbel opkomen.

Let bij het formatteren wel op dat je echt de Sd kiest en niet de Gps.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

Gebruikersavatar
Winsem
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 189
Lid geworden op: 8 okt 2010 23:14

Re: Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door Winsem »

Dit lukte inderdaad. Beide directories weggegooid en een nieuwe \Garmin en \Garmin GPX gemaakt. Daarheen kon gekopieerd worden.

Maar nu: Ik heb de tracks èn de routes naar de Monterra (SD-kaart) verzonden. Op de Oregon (waar het in eenmaal goed ging) kan ik bij Waarheen uit de routes kiezen. Iedere titel staat er éénmaal.

:arrow: Bij de Monterra staan alle titels er tweemaal, dus wellicht de tracks ook? Is dit met een instelling te voorkomen?

Overigens kopieer ik de tracks ook, wellicht ten overvloede, om als lijntje op de kaart te zetten, voor als ik per ongeluk van de route geraak. Wat de routering dan ook doet, ik weet altijd waar de route hóórt te lopen.
Nüvi 250W, Oregon 700, TopoGPS op smartphone, GPSMAP 66sr

Gebruikersavatar
splashy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5252
Lid geworden op: 28 mar 2008 20:12

Re: Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door splashy »

De titels zoals jij dat noemt horen er niet dubbel te staan, ze staan waarschijnlijk dubbel op de Gps/Sd.

De directory is overigens bij de andere Gps'en Garmin\Gpx, dus ik denk dat dat ook bij de Monterra zo is.
Als je Gps niet doet wat jij wil, verander dan niet meerdere dingen tegelijk.
Niet je Gps formatteren!!! Zorg dat je altijd een backup van je Gps hebt
GPS75 (1993), 12XL, Nuvi 3760, Oregon 600, Sam. Galaxy S4 S5, Samsung Tab P7500 3G

hans w
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 feb 2009 20:13
Locatie: rotterdam

Re: Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door hans w »

met easyGps kunje direct .gpx routes, bijv gemaakt in Mapsource, naar de Monterra sturen.
kennis is weten wat je niet weet....

Elsjo
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 52
Lid geworden op: 18 nov 2004 01:16
Locatie: Amsterdam

Re: Verzenden van routes van Basecamp naar Monterra

Bericht door Elsjo »

okee, ik gebruik er Basecamp voor.
Zumo XT2, 276Cx, Monterra en Virb elite op een Aprilia Tuono en Moto Guzzi V65TT
ex: GPS V, 276c, Montana 600

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Monterra”