Basecamp 4.6.2 crasht

De opvolger van Mapsource
Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 164
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door GerJ »

Ook bij niet gekoppeld toestel.
Laatst gewijzigd door GerJ op 15 jul 2016 22:36, 1 keer totaal gewijzigd.
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

Gebruikersavatar
Jacob_Bax
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6906
Lid geworden op: 7 mei 2006 15:48
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door Jacob_Bax »

Ik heb mijn kaarten op de pc geinstalleerd.
Garmin GPS12, GPSmap 60CSx, eMap, GPSmap 78s, 2xStreetpilot III colormap Streetpilot 2610, Virb, Virb Ultra 30,
OSM
Het licht aan het eind van de tunnel kan ook de trein zijn.

dannyken
Berichten: 344
Lid geworden op: 4 dec 2006 22:41
Locatie: Sint-Niklaas (Belgie)

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door dannyken »

:oops: :oops: :oops: oef wat een opluchting dat het niet enkel bij mij is,
had weer eens van mijn steen een hart gemaakt en mapsource opzij gezet en mijn routes getekend in basecamp maar die crast geregeld niet enkel bij opzoekingen maar ook willigkeurig bij het tekenen, 1 geluk is telkens autom, opgeslagen, kam daarom eens kijken hier op het forum wat het kon zijn maar zie dat het algemeen is ?
is zeker niet aangenaam om te werken telkens weer opstarten en hopen dat het telkens iets langer duurt

ja sorry ben een Mapsource fan , vind ik nog steeds beste
zijn enkel functies die wat onhandiger geworden zijn (voor mij) die ik veel gebruik
daarom men ik nog steeds de twee samen.
misschien oude gewoontes leert men niet af zeker of toch moeilijk , zal wel aan mij liggen :(

maar als er iemand een oplossing voor heeft zou ik het toch graag weten
Groetjes Danny

sp3, C60, Zumo 550, Zumo 660, camper 760

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door RonalT »

dannyken schreef:ja sorry ben een Mapsource fan , vind ik nog steeds beste
Dat ben ik ook geweest, maar al enkele jaren ben ik MapSource totaal vergeten. Helemaal over op BasseCamp.

En over regelmatig crashen, nee daar heb ik gelukkig geen last van
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door GPS Expert »

Ik zoek niet veel in BaseCamp, ik zoek meestal in Google Maps:

https://youtu.be/_d1KDmuAiH0

Of ik gebruik deze, die wijst het juist huis aan in NL: http://www.javawa.nl/zoekadres.html
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

dannyken
Berichten: 344
Lid geworden op: 4 dec 2006 22:41
Locatie: Sint-Niklaas (Belgie)

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door dannyken »

@Ronalt, wil ik ook graag doen, maar er loopt telkens iets verkeerd zodat ik telkens weer naar mapsource ga om verder te doen, bevoorbeeld een route verleggen gaat ook simpel in basecamp maar je mag niets tussen door doen bv. je handje nemen en beeld verplaatsen of snel even plaats zoeken en in zoemen ben je weer je baan kwijt, in mapc. krijg je autm weer je baan aan je pijl moet je niet weer gaan uitzoemen of gaan zoeken naar je baan , zijn kleinigheden weet ik maar ben er zo aan gewoon aan die kleinigheden en gaat veel sneller in zoek en verplaatsen en verslepen vind ik
Groetjes Danny

sp3, C60, Zumo 550, Zumo 660, camper 760

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door RonalT »

Ook in Basecamp kan je dat soort dingen gewoon doen.
Ik maak een route, versleep de kaart, verleg de route. Maar soms werkt het net iets anders dan in Mapsource.

Als je een route aan het maken ben met de groene blokjes kan je hem soms ineens niet meer langer maken. Met de routetool krijg je geen lijntje meer.
Dan kan je met het potloodje (met het plusje)de route uitbreiden door even in de buurt van het laatste punt te wijzen. Dan krijg je een zwarte bol om het laatste punt en dan kan je de route langer maken.

Zo zijn er meer kleine verschillen, maar in wezen werken de programma's hetzelfde....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door Hervelt »

dannyken schreef:@Ronalt, wil ik ook graag doen, maar er loopt telkens iets verkeerd zodat ik telkens weer naar mapsource ga om verder te doen, bevoorbeeld een route verleggen gaat ook simpel in basecamp maar je mag niets tussen door doen bv. je handje nemen en beeld verplaatsen of snel even plaats zoeken en in zoemen ben je weer je baan kwijt, in mapc. krijg je autm weer je baan aan je pijl moet je niet weer gaan uitzoemen of gaan zoeken naar je baan , zijn kleinigheden weet ik maar ben er zo aan gewoon aan die kleinigheden en gaat veel sneller in zoek en verplaatsen en verslepen vind ik
Een BaseCamp cursus volgen (bijv bij Waypoint) of filmpjes kijken / DVD's bekijken van MrGps.
BaseCamp is niet moeilijker, het is net even anders en ook met wat meer mogelijkheden dan MapSource.

knarf
Berichten: 80
Lid geworden op: 30 mar 2006 19:33

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door knarf »

bij elke zoekactie crasht bij mij basecamp

gr

Frank

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door RonalT »

Bij mij eigenlijk nooit. En zoeken gebruik ik toch ook regelmatig. Voor plaatsen en gebieden in Oostenrijk, Belgie, Duitsland, Schotland..... en Italie (de laatste dagen).
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door Hervelt »

knarf schreef:bij elke zoekactie crasht bij mij basecamp
Heb Hans Vaessen/MrGps daar meer over gehoord.
Met die alternatieve zoekmethode crasht BaseCamp niet (voor diegenen die daar last van hebben)

Het staat zelfs in dit topic dd 1 april.
Hans Zegt:
- als basecamp crasht is dat een bug in basecamp
- als je wilt zoeken op een adres kun je het beste de functie 'zoeken op adres' gebruiken (= ctrl-alt-A, danwel via zoeken-adres).

on6bvk
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 mei 2009 19:34

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door on6bvk »

Beste,

De update van BC 4.5.2 naar 4.6.2 crasht al bij opstarten van BaseCamp op de PC van mijn vrouw, die momenteel nog Windows 7 draait. Bij mij is er geen probleem, vroeger niet bij Windows 7 en ook niet bij Windows 10.
Vandaag nog eens geprobeerd na het verwijderen van alle kaarten met Javawa JMTK met uitzondering van 2017.10.
Volledig verwijderen van BC (na backup van de routes) terug de volledige versie van de Garmin site geïnstalleerd maar noppes.
Dan maar terug de 4.5.2 geïnstalleerd en dit werkt wel goed.
Ter info, Windows 7 heeft de laatste updates (SP1) gekregen.

Maar mijn vrouw zal binnenkort ook de overstap maken naar MyRouteApp zoals ik al heb gedaan :D

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door GPS Expert »

Primair is de foutmelding degene die je hier kan plaatsen, zodat we je verder kunnen helpen.

Wat ik wel eens mee maak is dat er toch op een of andere manier nog oude verwijzingen in het register staan van kaart, maar op een dusdanige manier dat JaVaWa GMTK deze niet kan herkennen en tonen.
Via handwerk in het register is het dan meestal wel te herstellen.

Maar ellende met Microsoft .Net komt ook voor.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

on6bvk
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 mei 2009 19:34

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door on6bvk »

De foutmelding is: BaseCamp werkt niet meer en wordt afgesloten".
Deze verschijnt meteen nadat je iets wilt doen in BaseCamp en ik bedoel hiermee, van het moment dat je de muis hanteert.

Ik zal het register eens moeten schoonmaken nadat ik er een backup heb van gemaakt.

Wel vreemd dat versie 4.5.2 wel werkt, maar ik moet wel toegeven dat die nu en dan ook weleens crasht.
Dan bevriest het scherm en moet BaseCamp via CTRL-ALT-DEL afgesloten worden.
De route(s) waaraan gewerkt was is dan helaas niet meer up to date.
Dit is na lange tijd aan een stuk routes bewerken.
Dan heb ik eens grote schoonmaak gehouden in de routes en is dit al veel beter geworden, maar nog niet 100% crash vrij.
Misschien ligt hier nog wel een fout bij bvb corrupte routes of verwijzingen ernaar.

Op mijn computer staan er heel wat minder routes en ik heb er geen vastlopers.

Gebruikersavatar
Ton
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 229
Lid geworden op: 1 mei 2004 21:00

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door Ton »

on6bvk schreef:De foutmelding is: BaseCamp werkt niet meer en wordt afgesloten".
Ik kreeg deze melding op mijn oude computer ook.
Als ik eerst Mapsource opstartte en daarna Basecamp bleef Basecamp werken. Weet niet wat de oorzaak daarvan is maar heb me zo wel vaker kunnen helpen.
Misschien kunnen de experts hier iets mee.

Grt
Ton
Navigator IV op BMW K1600GT + Zumo 550 op Laverda RGS Executive en GPSmap 62s om te wandelen en op de fiets.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”