GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Na de update weer een klein ritje.....
  • Met een snelle afslagen dicht bij elkaar 1e scherm goed, 2e scherm leeg.
  • De tijd dat het plaatje blijft staan is te lang. Je bent vaak al verder. Apparaat maakt dan een sprongetje naar bijv. voor de afslag. Maar ondertussen bij jij al weer de hoek om.
  • Verder is het apparaat weer "dood" gegaan. Plaatje en dan uit ...... :evil: Dit heeft misschien te maken dat hij te lang op 1 plaatje blijft staan waardoor hij plots weer iets moet laten zien?
Nog niet opgelost dus :(
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

Vandaag zelfde probleem ^ hier ook zo ervaren met de nieuwe firmware, probleem is inderdaad (nog) niet opgelost. Wat opviel is dat bij sommige Pop-ups de recreatie kaart (indien ingeschakeld) zichtbaar is ?! Zet je de recreatie kaart uit is het Pop-up probleem nog steeds aanwezig enkel met NT kaart.

Op een ritje van 40km heeft het toestel zich meer dan 5x zelf uitgeschakeld :evil:

Route navigeren middels NT kaartmateriaal was in het begin met de Montana net zo K.. slecht.
Track navigeren (= zonder pop-ups etc.) via NT kaartmateriaal gaat een stuk beter, als in minder vaak zelf uitschakelen.
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Noppie »

Ik heb vandaag een testrondje gereden en daarbij viel ie 3x uit. 2x tijdens het herberekenen nadat ik met opzet fout was gereden. 1x was gewoon tijdens de opbouw van het plaatje in een pop up.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

Yep, het wordt er niet beter op en ik niet vrolijker.

Had de hoop dat er ergens een kaart- of regio fout of zelfs ontvangst probleem was, of dat er een (losse) batterij cq extern voedings probleem zou zijn. Dit is nu wel uitgesloten.

Vandaag (4 dec.) in andere regio gereden en daar vergelijkbare problemen:
- Rij-richting zuid, Pop-up scherm verschijnt tijdens afslag A50 naar de N322 -> toestel wil herberekenen -> toestel schakelt zichzelf uit.
- vanaf de Wamelsestraat nabij Alphen richting Dijkgraaf de Leeuwweg naar de N329 heeft het toestel zichzelf meer dan 5x zelf uitgeschakeld tijdens zowel Pop-up en of gewoon op recht stuk weg zonder navigatie aanwijzing.

Melding naar officiële verantwoordelijke kanalen is gedaan.
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Noppie »

Het melden van fouten, doe je dat bij Garmin NL of bij Garmin USA ?
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door NULDEN »

Noppie schreef:Het melden van fouten, doe je dat bij Garmin NL of bij Garmin USA ?
Aan Garmin NL via de email : nlmarinesupport@garmin.com

Groet, Kees

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Mooi :P, Wist ik ook niet.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Zo, het was weer eens reden om het apparaat te testen na inmiddels 2 updates! Ik was echt benieuwd.

Dingen die me nu opvielen waren:
  • Het herberekenen gaat sneller.
  • Ik heb er nog niemand over gehoord, maar het lijkt wel of het pijltje iets achter loopt?
    Zijn er nog anderen die dit ervaren, ik kijk altijd bij het passeren van de zijwegen.
  • Het is nog steeds een drama :evil: m.b.t. het uitvallen van het apparaat! Op 24km is hij gewoon op de route 3x uitgevallen! Vaak nadat hij een plaatje moest laten zien of had laten zien waardoor het apparaat achter de feiten aan loopt.
  • Op 120m komt het 1e plaatje, en dan krijg je op de rotonde nog een plaatje.
    Daarna komt er een plaatje die laat zien waar je op de rotonde bent, die je op dat moment al hebt (of gaat) verlaten.
    Daarna krijg je een scherm zonder route en moet hij weer de hele route weer opbouwen.
  • Zeker als je een weg hebt met rotondes vlak achter elkaar, of afslagen snel na elkaar ........ dan kan het apparaat alles niet bijbenen en is het stressen in de vorm van soms een scherm zonder wegen of een stilstaande pop-up.
Ik vind het op zich een geweldig apparaat, maar met dit apparaat heeft Garmin een wanprestatie geleverd!
De patiënt mankeert zoveel dat ik bijna het apparaat zou willen teruggeven aan Garmin. Ik wacht wel weer de volgende update af want rijden met dit apparaat is tot nu toe erg tegen gevallen. Natuurlijk, geen apparaat is perfect maar ze hebben nu erg veel steken laten vallen :cry:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Max Kool »

Ik heb die next turn pop-up nog nooit gebruikt. Op dit apparaat niet, op mijn vorige 276C ook niet. Mijn kaart staat standaard op 200 of 500 meter ingezoomd, en dan zie je op de kaart al wat je kunt verwachten.

Bovendien heeft de 276Cx een "lane assist" bovenin het scherm staan. Beetje basic, maar hij staat er wel.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Ik vind het wel makkelijk, en best duidelijk in de auto. Maar als je zoiets op een apparaat zet moet het gewoon werken!
Je kan het niet goed praten dat het apparaat uitvalt ("dood" gaat?) In 24km 3x..... Of je het gebruikt of niet.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Max Kool »

Eensch is
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

RvGS schreef:Vandaag zelfde probleem ^ hier ook zo ervaren met de nieuwe firmware, probleem is inderdaad (nog) niet opgelost. Wat opviel is dat bij sommige Pop-ups de recreatie kaart (indien ingeschakeld) zichtbaar is ?! Zet je de recreatie kaart uit is het Pop-up probleem nog steeds aanwezig enkel met NT kaart.

Op een ritje van 40km heeft het toestel zich meer dan 5x zelf uitgeschakeld :evil:
Je schreef "Zet je de recratiekaart uit"...... :? ?ik weet niet beter dat er maar 1 kaart actief mag staan i.v.m. kaartproblemen die zich kunnen voordoen.
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 300
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door Hzee »

Ik zou wel de Basemap aangevinkt houden. Anders gaat het scrollen op de kaart wel heel traag..........

Gebruikersavatar
RvGS
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 197
Lid geworden op: 19 feb 2012 00:11
Locatie: Berichten: 256 aka BlackstromNL | Geregistreerd: 8 jun 2006 10:04 | Dé Liemers

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door RvGS »

Ook bij die Fw v2.7 geeft de Next Turn Pop-up functie geactiveerd of niet nog steeds problemen, toestel schakelt zichzelf met regelmaat uit.
STXrider schreef: ...Je schreef "Zet je de recratiekaart uit"...... :? ?ik weet niet beter dat er maar 1 kaart actief mag staan i.v.m. kaartproblemen die zich kunnen voordoen.
Na de update fw2.7 kan ik op dit moment niet eens de Recreatie kaart uit zetten, heb er een filmpje van gemaakt, zegt meer als bladiebla :mrgreen:
https://youtu.be/LlH5cb8o79s
Laatst gewijzigd door RvGS op 18 dec 2016 20:29, 1 keer totaal gewijzigd.
Groet, Robert
Previous: GPSMap® 276C | GPSMap® 276Cx | Montana 600 | Montana 610 |
Actual Zumo XT fw6.6.0 CN® NTU2024.2 Europe | BC v4.8.11  | Cardo Freecom 4+ v3.6

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Next Turn Pop-up | Hick-up

Bericht door STXrider »

Dit probleem kan je ook melden in het draadje van Nulden :mrgreen:

De problemen van de pop-up heb ik al gemeld bij Garmin.nl :wink:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”