30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Er zijn, vooral voor de Garmin's op internet kaarten, Waypoints en Points of Interest te vinden van allerlei landen en zaken over de hele wereld. Dit thema is bedoeld om tips daarover uit te wisselen.
Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

De alweer laatste update in 2016 van www.archiescampings.eu staat nu online met zo’n 400 extra campings.
Helaas waren bij het voorbereiden van deze update de gegevens van Camping Cheque en BestDeal voor 2017 nog niet beschikbaar. Wel kunt u al de 3319 campings bekijken die met uw Camping Card in 2017 gedurende het voor- en naseizoen voordelig kunnen worden bezocht in 2017.
(Degenen die over de Archiescampings app beschikken, vinden vanaf 28/12 daarin ook al het aanbod van Camping Cheque voor volgend jaar).

Tot slot wens ik u allen een fantastisch 2017 met veel kampeerplezier!

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Dag Archie,

Helaas niet helemaal gelukt om op m'n sd-kaartje te krijgen. Krijg bij poiloader de mededeling. Er zit een fout in regel 16.006. Nu krijg ik niet alle poi's erop.
Hoe nu te handelen?

edit: Het gaat over het uitgepakte bestand archies-europe.csv voor garmin toestellen.
Groet,
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Zou de mogelijke fout de aanhalingstekens aan weerzijde van de B zijn en dat poiloader op regel 16.006 vastloopt?
16.65846, 43.44097, "Kamp "B" - Dugi Rat [<51] (01/03-31/10) (1m) >00-38521734280"
Zou iemand daar iets over kunnen zeggen?

edit2: Wellicht verstandig om eerst een backup van je *.gpi bestand te maken. Ik heb m'n oktober 2016 bestand weer teruggezet.

edit3: Van Archie inmiddels een bestand gekregen zonder de aanhalingstekens rond de "B". Nu geen probleem meer met poiloader. Daarvoor dank.
'k Kreeg het trouwens zelf niet voor elkaar om de in excel (office 2013) bij het weghalen van de aanhalingstekens een geldig bestand over te houden. Kennelijk dan het verkeerde bestandsformaat.

edit4: . en inmiddels ben ik daar ook achter. :)

Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Download voor Garmin Poiloader werkt weer naar behoren.
Nogmaals dank..
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door sniekma »

Mooie site,
Alleen jammer dat de acsi campings niet meer beschikbaar zijn.
Deze heb ik nl indertijd ook van ''Archie'' kunnen downloaden,deze staan op een sd kaartje, wanneer ik nu deze campings er ook zou opzetten, ben ik die anderen kwijt. en aangezien ik die veel gebruik vind ik dat jammer.

Groetjes, Nico
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Wanneer je het originele bestand nog hebt kun je het samen met archies campings als één poibestand naar je sdkaartje sturen middels poiloader.
Wat ik wel eens per ongeluk heb gedaan is één gpi- poibestand op de gps zelf en één op het sd-kaartje. Toen had ik alles dubbel. Geen idee of dit met een nuvi kan. Op een etrex kan het wel.
In één poibestand bij mij zitten meer bestanden samen: veerpontjes, b&b, ANWB-campings en archies.
Of in een nuvi meer poibestanden in het mapje Garmin met verschillende namen kunnen weet ik niet.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door sniekma »

Ik heb die campings van acsi al jaren op het sd kaartje staan in de nuvi 2595, maar het origineel dus niet meer.
Nu kun je natuurijk alles overschrijven en de coordinaten gebruiken uit het campingboekje, maar omdat ik graag na die campings ga staan ze in de nuvi en je ziet gelijk of er in de omgeving zo een camping is. Zonder dat gezoek in een gids,
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Hallo Nico,

Garmin bleek inderdaad zoals Egbert al heeft uitgelegd niet te kunnen omgaan met de (extra) aanhalingstekens die ik in de naam van een nieuw toegevoegde camping in Kroatië had gebruikt.
Deze zijn inmiddels verwijderd en het bestand zou dus nu weer normaal geïnstalleerd moeten kunnen worden.

Je zorgen over de ACSI campings zijn trouwens niet nodig hoor. In het bestand dat nu online staat, zitten niet alleen alle ACSI-campings, maar ook apart aangemerkt met de afkorting CCA (CampingCardACsi), die campings die met voordeel in voor- en naseizoen in 2017 kunnen worden bezocht als je over die kaart beschikt.
Vanaf mijn website kun je deze campings eventueel ook nog steeds als een apart bestandje downloaden. Je hoeft dus echt niet zelf al die campings uit de gids meer zelf op te zoeken, dat heb ik al voor je gedaan.
Je vindt ze op mijn website door te klikken op Camping Card (in het groene veld). (De naam ACSI zelf mag ik niet meer gebruiken op mijn website.)

Veel plezier ermee!
(Eventuele vragen of opmerkingen kun je altijd even doorsturen via het contactformulier(!) op mijn website.)

Archie

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door sniekma »

Dank je wel voor de info.
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

De tweemaandelijkse update van www.archiescampings.eu is sinds een uurtje online.
Behalve de inmiddels gebruikelijke uitbreidingen en verbeteringen zijn naast de Camping Card campings 2017 nu ook de campings van Camping Cheque 2017 te downloaden.

Hartelijk dank aan iedereen die door het sturen van feedback ons gemeenschappelijk(!) campingbestand helpen dit bestand vrijwel dagelijks verder te verbeteren!
Mocht u ook iets vinden dat niet (meer) klopt, laat het dan aub even weten.

sniekma
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 451
Lid geworden op: 4 mar 2009 17:10
Locatie: Maasbracht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door sniekma »

Dank je wel!
Nüvi 350 Nüvi 2595 Drivesmart 55 Garmin Gpsmap60Csx Gpsmap66s Vivoactive 4s Vivoactive 4

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door e.vdwerf »

Merci... staat er weer op.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Archie
Berichten: 131
Lid geworden op: 17 feb 2007 19:46

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Archie »

Nu het nieuwe kampeerseizoen weer voor deur staat (zeker als het weer ook nog een beetje wil meewerken) en velen er weer op uit zullen willen trekken, is het belangrijk uw campingbestand te verversen.
Mocht u nog niet eerder gebruik hebben gemaakt van Archiescampings.eu dan denk ik dat het zeker de moeite waard is eens een kijkje te komen nemen.
De update voor de maanden mei en juni staat nu online.

Een fantastisch campingseizoen gewenst!

www.archiescampings.eu/ned1

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:26
Locatie: Oldenzaal

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door Hunter6 »

Als ik onderweg op zoek wil gaan naar een camping die in de buurt ligt, dan kom ik toch vaak terecht op hele kleine campings met weinig faciliteiten. Zeker in frankrijk genieten die niet mijn voorkeur ;-)
Is er een manier om naar de wat grotere campings te zoeken met bijv zwemfaciliteiten?

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5614
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: 30.000 campings voor je navi (preview in GoogleEarth)

Bericht door keesm »

Ik heb even gekeken naar de inhoud van een csv-bestand van Archies:

Code: Selecteer alles

5.86540, 50.85144, "Boerderij Kroonen - Schin op Geul [<51] (15/03-31/10)  (85m) >00-31434591506"
oftewel: positie, naam, grootte (?), openingstijd, hoogte, telefoonnummer.
Ik vermoed dat [<51] met de grootte van de camping te maken heeft. Hier zou je met Excel wat mee kunnen doen en een eigen poi-bestand maken.
Maar wellicht heeft Archie een betere oplossing...

Plaats reactie

Terug naar “Kaarten, waypointbestanden en Points of Interest, Google Earth”