Welk toestel ter Vervanging etrex 30

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
florijn11
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 362
Lid geworden op: 29 okt 2011 16:42
Locatie: Boxtel

Welk toestel ter Vervanging etrex 30

Bericht door florijn11 »

Ik heb, o.a. dmv dit forum, jaren plezier aan mijn etrex 30 beleeft.
Toestel werkt nog redelijk alleen de rubbers over de knopen zijn versleten.
Heb eea via tape weten te repareren maar toestel is niet meer waterdicht.
De hoogte meter gebruik ik weinig
Ter vervanging denk ik aan de etrex 20x de etrex touch 25 of de 64S.
Ik gebruik vnl OSM en vooral OFM.

Voor OFM zou ik een wat snellere en stabielere route her- berekening willen.
Nu is 60 km het max. en duurt herberekening zeker op de racefiets dikwijls te lang.

Hoeveel sneller zij de genoemde alternatieven.
Hoe stabiel zijn de alternatieven.

Ik zoek wel een toestel waar de kinderziektes nagenoeg opgelost zijn.

Bvd

Marius

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Welk toestel ter Vervanging etrex 30

Bericht door e.vdwerf »

Marius,

De 64s ken ik niet.. alleen uit de verhalen hier en die zijn niet negatief geloof ik.
De etrex touch (35) is echt sneller met berekenen dan de etrex 30, maar niet met herberekenen! Gaat meestal snel, maar een enkele keer moet ik zelf de gps laten herberekenen. (herbereken kun je ook uitzetten)
Het scrollen door het scherm gaat veel beter dan met de etrex 30. Het is echt een verademing! Je kunt gewoon schuiven met de kaart! Probeer dat maar eens met de etrex 20 of 30.
De etrex 25 t.o.v. 35 heeft geen barometrische hoogtemeter, maar ook geen bluetooth-verbinding met je telefoon of met een ander garmin om gegevens uit te wisselen. Elektronisch Kompas zit er dus wel in. Touch 35 heeft bluetooth.
Bovendien heeft-ie een meegeleverde kaart van Europa die ik dus gebruik als DEM kaart, maar ook prima kan gebruiken om met de auto te navigeren. Er komen ook updates van die Topo active kaart. Nu versie De 64 heeft alleen een basiskaart. Wel weer bluetooth.
Ook kun je veerpontjes vermijden en dat kon de etrex 30 niet.

Wanneer je firmware 3.0 eerst installeert dan heb je de mogelijkheid om "favorieten" als dashboard op je kaartscherm te zetten. Dat kun je zo instellen als je zelf wilt. Dan kun je de enige knop die het toestel heeft ontzien en gaat het apparaat misschien langer mee dan de etrex 30. Bij mij drie jaar slechts. Page-knop stuk en joystick werkte niet meer goed. (Rubber er af en lam) Wanneer je latere firmware-updates doet blijft die feature favorieten bij de touch behouden.
De 64s heeft knoppen en die hebben dus ook niet het eeuwige leven. Zien er wel robuuster uit dan dat zachte aan/uitknopje van de touch35.

Kinderziektes gaan er nooit uit bij Garmin is mijn ervaring. Voor wat ik met mijn etrex doe is het gewoon naar genoegen:

Kinderziektes: Profielwissel werkt niet goed. De manier van navigeren wordt uit het vorige profiel meegenomen. Workaround: Nogmaals kiezen voor het gewenste vervoermiddel anders vreemde routering.
Soms staan na een "hik" alle kaarten spontaan aan: dat is snel weer te herstellen.
Heel af en toe werkt het touchscherm niet goed en moet je opnieuw opstarten.
Plaatsen zoeken gaat niet goed (shutdown).. wel via adressen! Zelfde euvel als de etrex 30.
Elke firmware-update verbetert iets, maar je krijgt er ook weer een fout voor terug. Nu bij
3.50 kun je autostart niet stoppen. ....Maar in ieder geval geen irritante uitval zoals bij de etrex 30 bij herberekenen.

Succes met uitvogelen,

Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

florijn11
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 362
Lid geworden op: 29 okt 2011 16:42
Locatie: Boxtel

Re: Welk toestel ter Vervanging etrex 30

Bericht door florijn11 »

Egbert
Bedankt voor de uitvoerige info.
Met deze voorkennis ga ik bij Waypoint de toestelen verder verkennen.

Iemand nog ervaringen met de Etrex 20 of 30 X?

Marius

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”