GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

Bericht door NULDEN »

Waarom deze topic gestart ben is om te kijken wat jullie vinden van deze nieuwe introductie van de huidige GpsMap276Cx. Ik vind dat Garmin tot nu er niet geslaagd is om het legendarisch toestel met succes in de markt te zetten. Ik vind dat er tot nu toe door Garmin een oud toestel op de markt heeft gezet met een verouderde software in een nieuw jasje want hoe is het mogelijk dat het toestel zo traag is in berekenen van routes en bij het snel uitzoomen van de kaart bij een instelling van details "meest" zo traag zijn en daar komt ook nog een bij dat er nu nog veel foute in de software zitten die ik met de huidige kennis van toen en nu niet meer had verwacht. Is er niet teveel bezuinigd op een snelle prosessor en op het intern geheugen?

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

Bericht door STXrider »

Wat de processor of andere dingen die invloed hebben op het "smooth" lekker lopen van het toestel is mij als niet 278c gebruiker wel tegen gevallen. Dit had zeker beter gemogen, getuige de hick-ups van de beelden maar ook het positie-pijltje blijft soms hangen waardoor hij weer een sprong maakt. Of wat dacht je van het weer waarvan de kaartopbouw zeer langzaam is of stagneert! Eigenlijk is het zo'n duur apparaat onwaardig.

Kijk dat er softwareproblemen / onvolkomenheden zijn is niet meer dan logisch, dat heeft elk apparaat. Een terugroepactie m.b.t. de snelheid zou mooi zijn :roll: maar of dat er van komt is een 2e :mrgreen:
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

Bericht door NULDEN »

Wat zou je er van vinden als Garmin een extra firmware update uit zou brengen voor de GpsMap276Cx on de categorie HANDHELDS voor alleen gebruik op het land.

Zodat de gebruiker zelf kan kiezen:

1) De gps als MARITIEM toestel, met de huidige software, te gebruiken met de extra Automodus functie.

2) De gps als HANDHELD toestel te gebruiken alleen voor op het land, met als basis de software, menustructuur en bedieningsgemak van de Zumo 660 en de Montana.

Zou dit een oplossing kunnen zijn?

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

Bericht door Max Kool »

Dat zie ik niet zitten, en ik denk niet dat ooit gebeurt.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

Bericht door NULDEN »

Max Kool schreef:Dat zie ik niet zitten.......
Wat zou het probleem voor jou zijn?

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

Bericht door Max Kool »

NULDEN schreef:
Wat zou het probleem voor jou zijn?
Het is als een dual boot computer, op de lange termijn werkt dat niet. Dat wat je nodig hebt staat net op de andere partitie, of hetzelfde trucje werkt in "mode A" net iets anders als in "mode B". En als ontwikkelaar heb je ineens niet 1 of 2 systemen te onderhouden, maar 3. Immers, de interactie tussen de twee systemen wordt ineens een extra uitdaging. Net als er voor zorgen dat gelijke functies in beide systeem exact gelijk werken. Of dat "mode A" niet per ongeluk data onleesbaar maakt voor "mode B".

Ik heb in mijn werk dit soort systemen moeten bouwen. Daar maak je een beperkt aantal mensen heel gelukkig mee, en de rest vindt het alleen maar onhandig.

Bovendien, hoe verkoop je zoiets? Tegen je klant zeggen: nee, bij het opstarten moet je kiezen, en vervolgens verbergen we alle functies waarvan wij vinden dat jij die nu niet nodig hebt. Dat is "vlees èn vis" verkopen als "vlees noch vis". Dat werkt niet en is vanuit marketing oogpunt niet te verkopen volgens mij. Daarmee geef je een signaal af als fabrikant dat je een slecht apparaat ontworpen hebt. dat doe je niet.

Breng dan verschillende versies uit. Denk hierbij aan "vroeger": 276, 296, 396 en 496. Met elk hun eigen doelgroep/gebruik.


Voor mij persoonlijk? Ik heb doelbewust een apparaat gekocht dat heel "technisch" is. Ingewikkeld en kan een hoop. Een Zumo is in mijn ogen een iPad, waar de 276Cx een Linux systeem is. Ik zou het heel triest vinden als meneer Garmin besluit een deel van de opties te verbergen als ik "mode A" in gebruik heb, alleen omdat Garmin denkt dat ik het niet nodig heb. Een goed voorbeeld is misschien wel het ontbreken van de "eigen wegvoorkeuren" (de prio sliders die de 276/278 heeft). Die wil ik terug.

ik kan nog wel even door gaan, maar denk dat mijn punt wel duidelijk is.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GpsMap276Cx * SOFTWARE Gebruiksmodus Auto / Maritiem *

Bericht door NULDEN »

Max Kool schreef:
NULDEN schreef:
Wat zou het probleem voor jou zijn?
........
ik kan nog wel even door gaan, maar denk dat mijn punt wel duidelijk is.
Nee voor mij niet duidelijk, ik heb niet gezegd dat er iets moet verdwijnen of worden weggelaten alleen zoals het toestel nu is opgebouwd deugt het niet met zijn vele fouten. Ik heb nu diverse keren telefonisch contact gehad met Garmin en zij bevestigen mij mijn visie naar aanleiding van de toch wel heel veel fouten in het toestel. O ja en wat ik specifiek mis is de instelling "Te vermijden gebied /lweggedeelte" ook zo'n tekortkoming. Het is een toestel in ontwikkeling en twee teams werken samen maritiem en weg het toestel wordt verbeterd n.a.v. alle bruikbare reactie van de consument dat is het antwoord van Garmin tot nu toe.En ik denk ook dat het toestel niet alleen voor mensen op de markt is gebracht die van ingewikkeld houden lijkt mij. En suggesties aandragen van ervaringen van vorige toestelen is anders als afkraken.

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”