BMW Navigator 6

paulusgs
Berichten: 22
Lid geworden op: 21 jun 2011 21:02

BMW Navigator 6

Bericht door paulusgs »


Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: BMW Navigator 6

Bericht door Frank »

Zo te zien geringe aanpassingen tov de Nav 5: meer geheugen (is wel nodig nu de kaartset voor Europa over de 4 GB heen gaat...) en beter scherm, nog meer veranderingen?
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: BMW Navigator 6

Bericht door FM »

dem neuen Feature „Vermeidung von großen Landstraßen"
Misschien dat dit een verbetering is voor de 'bochtige wegen'-optie ? Nu echt langs de kleinere wegen ipv de saaie verbindingswegen?
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:26
Locatie: Oldenzaal

Re: BMW Navigator 6

Bericht door Hunter6 »

Leverbaar vanaf 1 maart. Ik heb hem maar vast besteld ;-)

p a t r i c k
Berichten: 481
Lid geworden op: 26 nov 2006 13:58
Locatie: b-9120 beveren

Re: BMW Navigator 6

Bericht door p a t r i c k »

Hunter6 schreef:Leverbaar vanaf 1 maart. Ik heb hem maar vast besteld ;-)
En welk prijskaartje hangt eraan (met/zonder mount cradle) ?
groetjes,

Patrick.
BMW : Navigator 5, Navigator 6,
Garmin : ZumoXT, GPSMap66ST, Oregon 600
Garmin Express en Basecamp op

Hunter6
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 30 mei 2005 23:26
Locatie: Oldenzaal

Re: BMW Navigator 6

Bericht door Hunter6 »

Ik denk dat hij iets duurder zal zijn dan de Nav 5.
Ik verwacht ergens rond de €750,- zonder houder.

jjj
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 apr 2004 13:34
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BMW Navigator 6

Bericht door jjj »

komende zaterdag "krijg" ik er een bij mijn GSA. Ik mag 805,00 euro extra aftikken. Dit is dus zonder montage materiaal etc (zit al op de fiets).
ik i meel dus ik besta!
vrij naar Rene Descartes

Gebruikersavatar
tencats
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1162
Lid geworden op: 23 mei 2008 14:54
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: BMW Navigator 6

Bericht door tencats »

Frank schreef:Zo te zien geringe aanpassingen tov de Nav 5: meer geheugen (is wel nodig nu de kaartset voor Europa over de 4 GB heen gaat...) en beter scherm, nog meer veranderingen?
Ik heb een eerste review aangaande de verschillen tussen V en VI geplaatst op mijn site.

klik
Laatst gewijzigd door tencats op 27 mar 2017 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Erik
Onderweg met een BMW R1250R, een Garmin Zumo XT, of een Rider 40 plus de Sena SRL2. Verder nog: nog een XT, 550 & 660, Montana 650, een VIRB Elite en een VIRB X, een eTrex Touch 25 en een Epix.

jjj
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 apr 2004 13:34
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BMW Navigator 6

Bericht door jjj »

Goede (eerste) review; zag het via bmwgsclub. Leest lekker weg;

Heb veel vragen, maar ga zaterdag zal zaterdag eerst zelf proberen; mijn huidige GPS is een IV (gebaseerd op de zumo 660); dus de verschillen zullen wat groter zijn en de upgrade meer lonend dan van V naar VI.
ik i meel dus ik besta!
vrij naar Rene Descartes

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: BMW Navigator 6

Bericht door Rush FZ1N »

tencats schreef:
Frank schreef:Zo te zien geringe aanpassingen tov de Nav 5: meer geheugen (is wel nodig nu de kaartset voor Europa over de 4 GB heen gaat...) en beter scherm, nog meer veranderingen?
Ik hen een eerste review aangaande de verschillen tussen V en VI geplaatst op mijn site.
klik
Hoi Tencats,

Dank je voor de goede en fijne leesbare review.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5615
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: BMW Navigator 6

Bericht door keesm »

Is de Navigator 6 niet gewoon een Zumo 595LM met een iets andere behuizing?

Veten
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mar 2017 09:21

Re: BMW Navigator 6

Bericht door Veten »

Volgens de owners manual van de BMW Navigator VI kunnen er tot 125 vormbepalingspunten (soft-punten) worden opgenomen tussen elk van de maximum 29 via-punten. Bij de BMW Navigator V zouden er maximum 50 vormbepalingspunten (eveneens volgens de owners manual) toegelaten zijn tussen elk via-punt.

jjj
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 60
Lid geworden op: 22 apr 2004 13:34
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: BMW Navigator 6

Bericht door jjj »

keesm schreef:Is de Navigator 6 niet gewoon een Zumo 595LM met een iets andere behuizing?
De nav 6 kun je net als de nav5 bedienen met een "wieltje" aan het stuur. De navigator 6 geeft (volgens mijn dealer) de datum & tijd door aan "het dashboard". De nav 6 geeft mij allerlei statistieken over de motor; zoals hoevaak ik geschakeld heb, hoe ver het gaspedaal gemiddeld openstond (7%) en dat ik op het kleine stukje wat ik tot nu gereden (van de dealer naar huis) heb de achterrem veel meer gebruikte dan de voorrem...

Ik weet dus niet of de nav 6 een "gewone" Zumo 595LM is. Voor mij was de goede integratie van de nav6 en de motorfiets de reden om naar de nav6 te gaan. Ik verwacht, maar ik geef het toe dat het een aanname is, dat de Zumo 595 niet bediend kan worden vanaf het stuur met de geïntegreerde knop, laat staan die grappige statistieken die er getoond kunnen worden. Ik verwacht dat de nav6 hoogstens gebaseerd is op deze Zumo.
ik i meel dus ik besta!
vrij naar Rene Descartes

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: BMW Navigator 6

Bericht door Rush FZ1N »

jjj schreef:De nav 6 kun je net als de nav5 bedienen met een "wieltje" aan het stuur. Ik verwacht, maar ik geef het toe dat het een aanname is, dat de Zumo 595 niet bediend kan worden vanaf het stuur met de geïntegreerde knop, laat staan die grappige statistieken die er getoond kunnen worden. Ik verwacht dat de nav6 hoogstens gebaseerd is op deze Zumo.
In basis lijken ze wel op elkaar, maar de Nav VI is veel meer geintregeerd met een BMW. De 595 heeft inderdaad alleen touch en de Nav heeft een veel ander scherm. Een BMW rijder zal meer bedieningsgemak met de Nav VI hebben. Voor een andere rijder voegt de Nav VI niet veel toe. Zonder BMW heb je namelijk geen wieltje.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Dirk 9700
Berichten: 67
Lid geworden op: 14 jun 2008 10:06
Locatie: De Vlaamse Ardennen
Contacteer:

Re: BMW Navigator 6

Bericht door Dirk 9700 »

Ik heb gisteren een ritje van 280 km gereden met de Nav.6.
Het scherm met het zonlicht erop is zeer duidelijk.
Afbeelding

Ik heb ook een abonnement genomen -zoals op de Nav.5- op cyclops safety cameras, maar het lukt niet om deze te activeren op de Nav.6
Heb hieromtrent gebeld met Garmin België, maar die verwezen mij door naar mijn BMW dealer, welke er op hun beurt een rapport gaan van doorsturen naar BMW Benelux

Nav.6
Afbeelding
Afbeelding

Nav.5
Afbeelding

Groeten,
Dirk
www.onzebmwmotoren.be

Plaats reactie

Terug naar “BMW Navigator”