Rider 410 & MyDrive

Plaats reactie
DirkS

Rider 410 & MyDrive

Bericht door DirkS »

Ik ben momenteel bezig om wat te experimenteren met TomTom MyDrive.Vooral dan om de vakantie van volgende zomer wat voor te bereiden.
Nu stel ik echter vast dat ik geen route kan leggen over wegen die momenteel, owv de winter, afgesloten zijn.
Dus als ik nu mijn alpentrip van volgende zomer wil voorbereiden kan dat helemaal niet omdat daar momenteel ongeveer alle passen afgesloten zijn?
Je kan in de settings de verkeersinfo uitschakelen, maar dat levert verder niets op.
Iemand een idee of hier wat aan te doen valt?

Daarnaast heb ik ook wat oudere routes van de voorbij jaren als track geïmporteerd in MyDrive. Het valt me op dat de track niet altijd perfect de wegen van de MyDrive kaarten volgt. Dat komt natuurlijk omdat die routes vaak gemaakt zijn op andere, oudere kaarten.
Hetzelfde krijg je als je routes (tracks) download van websites. Dat volgt ook niet altijd perfect het kaartmateriaal van MyDrive.
Nu vraag ik me af wat er zou gebeuren als je zo'n route gaan rijden met een TomTom Rider. Hoe gaat het toestel daarop reageren onderweg?

Alvast bedankt
Dirk

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Re: Rider 410 & MyDrive

Bericht door Hervelt »

DirkS schreef:Ik ben momenteel bezig om wat te experimenteren met TomTom MyDrive.Vooral dan om de vakantie van volgende zomer wat voor te bereiden.
Nu stel ik echter vast dat ik geen route kan leggen over wegen die momenteel, owv de winter, afgesloten zijn.
Dus als ik nu mijn alpentrip van volgende zomer wil voorbereiden kan dat helemaal niet omdat daar momenteel ongeveer alle passen afgesloten zijn?
Je kan in de settings de verkeersinfo uitschakelen, maar dat levert verder niets op.
A) Iemand een idee of hier wat aan te doen valt?

Daarnaast heb ik ook wat oudere routes van de voorbij jaren als track geïmporteerd in MyDrive. Het valt me op dat de track niet altijd perfect de wegen van de MyDrive kaarten volgt. Dat komt natuurlijk omdat die routes vaak gemaakt zijn op andere, oudere kaarten.
Hetzelfde krijg je als je routes (tracks) download van websites. Dat volgt ook niet altijd perfect het kaartmateriaal van MyDrive.
B) Nu vraag ik me af wat er zou gebeuren als je zo'n route gaan rijden met een TomTom Rider. Hoe gaat het toestel daarop reageren onderweg?
A) je kan een route over bergpassen alleen voorbereiden met de Here kaarten. Dat betekent ofwel de combinatie BaseCamp en een City Navigator kaart, ofwel MyRouteApp Gold i.c.m. de Here kaart, waarbij je dan de seizoen afsluitingen uitschakelt.
Door plaatsen van extra routepunten in de passen kun je mogelijk toch de route zo afdwingen voor TT omdat je hem als laatste ook nog eens over de TT kaart wilt laten berekenen.

B) Probeer tracks te laden in de 4xx. Deze hebben veel meer punten dan een route.
Zolang een route- of track- punt niet toevallig in een parallel- of zij-straat beland zal de 4xx de punten alsnog op je juiste weg projecteren. Het is beter de route eerst opnieuw te laten routeren op een actuele kaart om te zien waar er veranderingen optreden. Het kan zijn dat er intussen ook wegen afgesloten zijn.
Indien route of trackpunten niet precies juist staan en in een parallel- of zijstraat geplastst worden leidt dit tot ongewenste navigatie aanwijzingen (je wordt de zijstraat ingestuurd en mag een eind verderop omdraaien)

DirkS

Bericht door DirkS »

Bedankt voor je antwoord. Ik heb ondertussen de Rider hier liggen en ga er volgende week wat mee experimenteren.

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door Hervelt »

De meeste routes die je kunt downloaden zijn ooit voor Garmin gemaakt.
Ik veronderstel dat je geen Garmin/BaseCamp combinatie hebt ?
Dan kun je alleen de combinatie BaseCamp met OpenStreetMaps kaarten gratis gebruiken.

Met wat jij wilt doen is MyRouteApp Gold ideaal. Je kunt binnen dezelfde applicatie tussen de Here en TomTom kaarten wisselen en laten herberekenen. Dat werkt het snelste en overzichtelijkste.
Er staat op de MyRouteApp site een heel duidelijk filmpje hierover.

Als je een Rider 4xx hebt zijn er verschillende kortings mogelijkheden. €25/jr bij automatische incasso of €75 voor LifeTime lidmaatschap.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”