GpsMap276Cx * Bluetooth *

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door NULDEN »

Hzee schreef:Ik bedoel dat als ik de gps hoor hij niet op de radio te krijgen is en anders om. Dus gecurende de hele rit maar 1 optie, of de radio of de gps.
Zit er iets in de instellingen niet goed? Misschien makkelijk te wijzigen?
Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben. Zie Note:
Bijlagen
2016-12-30.png
2016-12-30.png (272.61 KiB) 2496 keer bekeken

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door NULDEN »

Kan weer mijn Sena 20s headset niet meer koppelen met de gps, beide apparaten opnieuw naar fabrieksinstellingen gereset en geprobeerd de headset te koppelen als 2e telefoon (dat ging uiteindelijk wel met de vorige versie 2.70) daarna als 1e telefoon en de 3e poging als GPS maar tot nu toe geen enkel resultaat. :oops:

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 300
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Hzee »

Zodra GPS gekoppeld is valt de radio uit. Ook na laden fw 2.8. Ik ben benieuwd of anderen dat ook hebben.

Gebruikersavatar
NULDEN
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 137
Lid geworden op: 28 jan 2008 19:16
Locatie: Duiven

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door NULDEN »

Update 3.00

In eerste instantie kon ik mijn Sena 20S headset na de update van 3.00 direct koppelen met de gps en nog wel op twee manieren als 1e telefoon en als 2e telefoon.

Daarna heb ik in de afgelopen dagen diverse malen geprobeerd opnieuw mijn headset opnieuw te koppelen met de gps of dit zonder problemen mogelijk was maar dat is niet het geval. Tussen de laatste koppeling en de nieuwe koppeling moet minimaal 24 uur tussen zitten want als je na het verwijderen van de koppeling enige tijd later opnieuw een koppeling wilt uitvoeren gaat dit absoluut niet lukken en dan is het ook nog eens dat de koppeling alleen maar mogelijk is als 2e telefoon met de headset wel heel erg vreemd en erg frustrerend de aankoop van de GpsMap276Cx begint me steeds meer tegen te staan.

De nieuwe pogingen van koppeling hebben te maken met het feit dat als je muziek luistert of de radio via de Headset de verbinding met de gps wordt verbroken en er geen navigatie aanwijzingen van de gps naar de headset worden door gegeven je moet als je naar muziek van de telefoon of naar de radio van de headset hebt geluisterd en je wilt weer aanwijzingen van de gps horen op je headset in het menu van bluetooth de headset eerst weer opnieuw loskoppelen en opnieuw verbinden met de headset.

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 300
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Hzee »

Ben ik de enige die:

1. Zodra de 276 is gekoppeld aan Sena headset, niet meer kan bellen
2. Zodra de 276 is gekoppeld, geen radio meer kan ontvangen?
3. Dan weer wel en dan weer geen routeaanwijzingen op de headset ontvang?

Of weet iemand de opossing voor deze irritante issues.

Gebruikersavatar
Peerke
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 319
Lid geworden op: 2 jan 2006 22:13
Locatie: Uden (Brabantse Land)

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Peerke »

Harold ik heb een Cardo ScalaRider Freecom 1 en die doet alles perfect. Heb voor jou ook ff de telefoon getest terwijl het muziekje op de achtergrond klonk :mrgreen: :mrgreen:
Als eerste wil ik aan geven dat ik knetter zou worden van een telefoon en muziek en aanwijzingen van een gps tegelijk. Je vergeet bijna om te gaan motorrijden.
Maarrr het werkt allemaal toppie. Ook het wisselen etc. Begint Truus dan wordt muziek gedempt of telefoongesprek.

Greetz, Peerke
GPSMAP® 276Cx op een Triumph Tiger Explorer 1200 :wink:
Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot
Red

Hzee
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 300
Lid geworden op: 4 dec 2016 20:31
Locatie: Apeldoorn

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Hzee »

Vandaag gereden met alleen aangesloten 276cx. telefoon dus niet op de Sena.
Dat gaat perfect. Zodra ik de telefoonknop van de Sena indruk valt alles uit. Sena weer uit en aan zetten en ik hoor de route aanwijzingen weer.
Zou het aan de headset liggen en wellicht de instellingen daarvan?

Wat is het nut van het aansluiten van de telefoon op de 276cx? Stomme vraag wellicht maar bellen via de 276 kan niet.

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door fransg »

Hzee schreef:Wat is het nut van het aansluiten van de telefoon op de 276cx? Stomme vraag wellicht maar bellen via de 276 kan niet.
Via de dataverbinding van de telefoon kun je dan bijvoorbeeld de 'weerkaart' op je scherm vertonen zodat je kunt zien waar er onweer dreigt.

Maar daarvoor kun je ook gewoon je telefoon raadplegen natuurlijk.

Ook software updates zouden via die data kunnen maar dat heb ik nog niet gezien en mededelingen over binnenkomende berichten zou je kunnen zien op je 276Cx maar dat heb ik ook nog niet waargenomen.
GPSMAP66st, Explore 2

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Noppie »

Een aantal updates geleden kreeg ik op het scherm van de 276Cx te zien wie me belde, de tekst van een whatsappje en de meldingen van Flitsmeister. Hopelijk komt dat nog weer terug met een toekomstige update....
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Max Kool »

Je weet zeker dat alles aangevinkt staat in de Garmin Connect App?
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Mike Schenk »

Ik krijg die notificaties nog steeds. Sterker, ik heb dat gisteren voor Whatsapp uitgezet omdat mijn collega's een discussie begonnen in een groep terwijl ik op de motor reed. Dat was niet handig. Staat bij mij nu alleen nog aan voor binnenkomende gesprekken en dat blijkt ook nog steeds te werken merkte ik op de terugweg.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door fransg »

Max Kool schreef:Je weet zeker dat alles aangevinkt staat in de Garmin Connect App?
Wat bedoel je met "alles"? Kun je exact aangeven wat / waar / welk?

As ik in de Garmin Connect App ga naar "Instellingen", een regel onder "Garmin toestellen" en vervolgens naar Meldingen, dan heb ik daar alles "aan" staan, dwz witte bolletje rechts en links daarvan is het blauw.
instel01-IMG_6059-22-maart-2017.jpg
instel01-IMG_6059-22-maart-2017.jpg (30.28 KiB) 2017 keer bekeken
GPSMAP66st, Explore 2

Gebruikersavatar
Mike Schenk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 366
Lid geworden op: 4 apr 2008 22:47
Locatie: Den Haag
Contacteer:

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Mike Schenk »

Whatsapp e.d staan onder "Smart Notifications". Dat zal in het Nederlands wel iets als "Slimme Meldingen" heten.
Garmin Zumo 350 | Kawasaki Versys 650 2015
Garmin GPSMap 276Cx BMW R1200 GSA LC 2014

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door STXrider »

In de @pp zie je er 3 onder toestelinstellingen. Maar niets van berichten... zijn de weather alerts zeker.
  • Aut. uploaden
  • Wheather conditions
  • Weather alerts
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 389
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GpsMap276Cx * Bluetooth *

Bericht door Noppie »

Mike Schenk schreef:Ik krijg die notificaties nog steeds. Sterker, ik heb dat gisteren voor Whatsapp uitgezet omdat mijn collega's een discussie begonnen in een groep terwijl ik op de motor reed. Dat was niet handig. Staat bij mij nu alleen nog aan voor binnenkomende gesprekken en dat blijkt ook nog steeds te werken merkte ik op de terugweg.
Vreemd, ik heb alles in de app aanstaan en ook bij de iPhone instellingen gechecked of alle notificaties aanstaan. Heb je de laatste firmware op de 276Cx staan ?
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”