navigatie pijlweg bij kaart verplaatsen

Voor alle vragen en tips rond het gebruik van het programma MapSource.
Selecteren van kaarten, maken van routes etc. etc.. Ook problemen met het volgen van routes vinden meestal z'n oorzaak in MapSource, ongeacht welk type toestel je gebruikt.
Plaats reactie
ReneV
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2017 17:50

navigatie pijlweg bij kaart verplaatsen

Bericht door ReneV »

Wanneer ik een route ga intekenen en m,n kaart moet verplaatsen doormiddel het handje te klikken, ben ik m,n potlood kwijt om mijn route weer verder in te tekenen. zal wel een hele simpele oplossing zijn, maar ik weet het niet meer.
Alvast bedankt

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: navigatie pijlweg bij kaart verplaatsen

Bericht door RonalT »

Dat gebeurt inderdaad af en toe.
Je begint met een route door op de 3 groene blokjes te klikken en dan te tekenen. En dan ineens is het potloodje weg. De oplossing is om niet het normale route tool te gebruiken, maar het invoegen (potlood met plusje). Een beetje bj het laatste punt bewegen totdat je een bol om dat punt ziet verschijnen en dan verder tekenen.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: navigatie pijlweg bij kaart verplaatsen

Bericht door keesm »

Als je met het potloodje tekent ben je volgens mij met een track bezig maar dat terzijde.
Als je de kaart verschuift met het handje en je laatste punt is uit beeld kun je gewoon weer op het potloodje klikken (bij een track) of routetool (3 blokjes) om verder te gaan.
De kaart verschuiven kan ook met de pijltjes toetsen, dus zonder het handje te kiezen. Dan hoef je daarna ook niet weer te kiezen voor track of routetool.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: navigatie pijlweg bij kaart verplaatsen

Bericht door RonalT »

Toch eens beter kijken wat er gebeurt als je op de routetool klikt, KeesM. Dan verschijnt er een potloodje...... :-)
Het is wel een zelfde potloodje als bij een track.... maar toch.

En soms kan ik tijdens het tekenen van een route ineens niet meer verder, na bv schuiven van het beeld. Maar dan kan je wel verder met de invoeg-tool.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
keesm
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5625
Lid geworden op: 18 nov 2004 21:03
Locatie: N 51°48' E 5°14'

Re: navigatie pijlweg bij kaart verplaatsen

Bericht door keesm »

RonalT schreef:Toch eens beter kijken wat er gebeurt als je op de routetool klikt, KeesM. Dan verschijnt er een potloodje...... :-)
Als je in Basecamp zit klopt dat RonalT.... :mrgreen:

(Maar topicsteller heeft zijn vraag gesteld bij Garmin Mapsource)

Plaats reactie

Terug naar “Garmin MapSource”