Garmin Express 5.3 hangt

Aankondigingen van nieuwe toestellen en nieuwe software.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door CrisisWhatCrisis »

Nu Garmin Mapupdater ineens niet meer werkt was ik gedwongen om Express weer te installeren.
Jawel, staat nu al een uur "Building maps" te zeggen met nog 1 uur en 5 minuten te gaan. Een hanger dus.
En mijn PC is totaal unresponsive. Express vreet gewoon alle CPU op.
Was niks, is niks, wordt nooit iets. Wat een prutsers.

Lifetime update, my ass. De Zumo 660 is zeker ook te oud en ik moet maar weer een nieuwe kopen?
Never.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

H.smit
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 sep 2010 09:52

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door H.smit »

Zoek het probleem bij je zelf heb nog nooit een probleem gehad met GE

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door QuattroFrits »

Helemaal mee eens.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door Tallguy »

Niet zo'n crisis van maken CWC, gewoon geduld hebben en 's-nachts aanzetten, of gewoon je PC eens grondig opknappen v.w.b. geheugen, opslagruimte en alles wat met performance te maken heeft.

Je gaat weer erg kort door de bocht, hele volksstammen hebben geen enkel probleem met Express en updates dus zal het inderdaad bij jou apparatuur liggen.

"Moest" laatst de Dëzl van vrouwlief van nieuwe kaarten voorzien, ten eerste moest daar voor het eerst een SD-kaartje in vanwege ruimtegebrek op het apparaat zelf met de nieuwe kaarten sinds versie 2018.10 en ten tweede duurde het uuuuuuren voor hij klaar was, maar ja, da's de zeer langzame interface van de Dëzl naar de SD kaart. Dus volgende keer gaat'ie ook gewoon s'-nachts aan hier.
Nou had ik geen performance problemen verder want ik zorg dat mijn apparatuur (ook nog eens MAC) gewoon altijd top is v.w.b. vervuiling, geheugen, opslagruimte en ga zo maar verder.

Dussssss, geduld en niet zo schelden op anderen terwijl het probleem zeer waarschijnlijk bij je eigen apparatuur te zoeken is.

Gert-Jan.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door QuattroFrits »

Dus, maak er geen crisis van. :mrgreen:
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door CrisisWhatCrisis »

Beste reaguurders,

Vandaag (opnieuw) uren en uren besteed aan het trachten te updaten van de Zumo 660 en het trachten om er twee routes op te zetten.
- Garmin Express hing urenlang - ligt ongetwijfeld aan mij.
- Na reboot zei Garmin Express gedurende ca. anderhalf uur dat de update nog ca. 1 minuut zou duren. - ligt ongetwijfeld aan mij.
- Uiteraard was de kaartsoftware op mijn PC niet geupdate. Daar nogmaals uren mee zoet geweest.
- En nu heb ik dus 2017.20 terwijl ik al routes ontvang die met 2018.10 gemaakt zijn.
- Twee routes overgezet. Natuurlijk kwam alleen de tweede door. Even vergeten dat Garmin er maar 1 tegelijk aankan. In 2017. Ligt ongetwijfeld aan mij.
- Allebei de routes kwamen dubbel in de Zumo. Niemand weet waarom behalve Garmin. Ligt ongetwijfeld aan mij.

Garmin zal het wel weer tijd vinden om een nieuw toestel te kopen.

That may be right maar dan wordt het dus absoluut geen Garmin meer.
Ik herhaal, schitterende hardware, totally shitty software. Ik zou me ervoor schamen, en ik ben zelf IT'er. Wat een prutsers.

En ik zeg het hier nog maar eens om nietsvermoedende mogelijke slachtoffers te behoeden voor deze ellende.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door CrisisWhatCrisis »

H.smit schreef:Zoek het probleem bij je zelf heb nog nooit een probleem gehad met GE
Prijs jezelf gelukkig.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door CrisisWhatCrisis »

Tallguy schreef:Niet zo'n crisis van maken CWC, gewoon geduld hebben en 's-nachts aanzetten, of gewoon je PC eens grondig opknappen v.w.b. geheugen, opslagruimte en alles wat met performance te maken heeft.

Je gaat weer erg kort door de bocht, hele volksstammen hebben geen enkel probleem met Express en updates dus zal het inderdaad bij jou apparatuur liggen.

"Moest" laatst de Dëzl van vrouwlief van nieuwe kaarten voorzien, ten eerste moest daar voor het eerst een SD-kaartje in vanwege ruimtegebrek op het apparaat zelf met de nieuwe kaarten sinds versie 2018.10 en ten tweede duurde het uuuuuuren voor hij klaar was, maar ja, da's de zeer langzame interface van de Dëzl naar de SD kaart. Dus volgende keer gaat'ie ook gewoon s'-nachts aan hier.
Nou had ik geen performance problemen verder want ik zorg dat mijn apparatuur (ook nog eens MAC) gewoon altijd top is v.w.b. vervuiling, geheugen, opslagruimte en ga zo maar verder.

Dussssss, geduld en niet zo schelden op anderen terwijl het probleem zeer waarschijnlijk bij je eigen apparatuur te zoeken is.

Gert-Jan.
Dag beste Gert-Jan,

Je hebt geen flauw idee wat ik hier heb staan maar je doet wel allerlei aanname's. Dan zit je er dus "zeer waarschijnlijk" volkomen naast. En laat me je verzekeren, dat zit je.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Tallguy
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2004 17:38

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door Tallguy »

Hahaha, je reageert totaal tegenovergesteld als wat je forumnaam zou doen vermoeden, maar goed, ik hoop dat het je oplucht.

Mijn broer, een totale computer-analfabeet en navigatie newbie, heeft toevallig ook nog niet zo lang geleden (als in een paar jaar) een Zumo 660 aangeschaft, beetje tegen mijn aanraden in maar goed, wat moet dat moet.

Afijn, dat gezegd hebbende heeft hij tot nog toe alle updates en alles wat daar mee samenhangt zelf kunnen uitvoeren en heeft daarbij, nogmaals tot nog toe, geen enkel probleem ondervonden, dus of alles nou aan jou ligt? Zou inderdaad zo maar kunnen, te weinig geduld, te weinig inzicht, teveel rommel op de zumo, te slecht onderhouden PC, ergens een omgevallen bitje, wat zeer makkelijk kan gebeuren, het zijn tenslotte computertjes, kan allemaal, maar je reactie's spreken boekdelen.

Je moet het niet zozeer zien als een persoonlijke aanval, maar als duizenden en duizenden mensen nou ergens geen probleem mee hebben en jij wel, dan moet je dat probleem ook bij jezelf zoeken, kan best dat je toestel niet goed meer is, kan best dat je software niet goed meer is, kan best dat je werkwijze niet goed (meer) is, maar kan ook dat jij een andere verwachting hebt dan wat je tegenkomt en ja, het kan allemaal best frustrerend zijn op z'n tijd, maar dat maakt dan niet meteen dat Garmin een slecht merk is dat slechte dingen verkoopt en dat er allemaal prutsers bij Garmin werken.

Toegegeven Garmin wil het ook naar mijn idee soms iedereen teveel naar de zin maken en zouden zich meer met de basics bezig moeten houden, d.w.z. meer alleen de navigatie met alles wat daarmee samenhangt en niet dat aanvullende muziek, telefoon en ander geneuzel, maar goed dat is weer een heel ander verhaal, ik heb zelf ook een toestel wat enige tijd problemen heeft gehad, maar met wat updates van de kant van Garmin en geduld en inzicht in hoe ik dat zelf verder kon verbeteren van mijn kant, is het nu een zeer fijn toestel dat precies doet wat ik er van verwacht en precies waar het ooit voor in de markt gezet is.

Nou even tot tien tellen, of honderd als dat nodig is, even alle software overal verwijderen en opnieuw installeren, toestel even lekker opschonen en opnieuw installeren en weer met verse moed en een emmer geduld aan de gang, dan komt het, ook bij jou, vast wel weer goed.

Gert-Jan.

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door Frank »

Ik denk dat het voor CrisisWhatCrisis tijd wordt om de daad bij het woord te voegen en de Zumo660 'in te ruilen' voor een TomTom Rider van de 400 serie, ik hoor en lees daar goede verhalen over.
Volgens mij is er voor de Zumo 660 nog wel een redelijke prijs te vangen (bij onthouding van klaagzangen over Garmin tijdens de verkoop... :wink: ).

Ik moet eerlijk zeggen: ben altijd een Garmin fan geweest, op z'n tijd wel eens wat probleempjes met software updates (met name Garmin Express, de ontwikkelaars hiervan zouden zich eigenlijk moeten schamen!).
Maar als ik nu een nieuwe GPS voor de motor zou moeten kopen..... zou TomTom toch wel heel hoog op het lijstje staan....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door pheufk »

Heb hier een oudere als de 660 namelijk de 550 ,totaal geen probleem met de laatste update Garmin Express en kaart Update 2017.20
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door CrisisWhatCrisis »

Okee, ik heb er de buik vol van. Weer een totaal nietszeggend antwoord van Garmin customer service.
Ik heb me opgegeven voor een TomTom Rider 450.

Iemand belangstelling voor mijn Zumo 660? T.e.a.b. ophalen in 010.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door pheufk »

Je heb een pbtje :wink:
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Gebruikersavatar
CrisisWhatCrisis
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 364
Lid geworden op: 10 mar 2004 12:55
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Garmin Express 5.3 hangt

Bericht door CrisisWhatCrisis »

OK tnx, nog wel even op de levering van die TomTom wachten. Als er geen beter bod komt istie voor jou.
NOOIT meer een product van Garmin. Arrogante prutsers.

Plaats reactie

Terug naar “Nieuwe toestellen en software”