door Tallguy » 10 apr 2017 08:11
Hahaha, je reageert totaal tegenovergesteld als wat je forumnaam zou doen vermoeden, maar goed, ik hoop dat het je oplucht.
Mijn broer, een totale computer-analfabeet en navigatie newbie, heeft toevallig ook nog niet zo lang geleden (als in een paar jaar) een Zumo 660 aangeschaft, beetje tegen mijn aanraden in maar goed, wat moet dat moet.
Afijn, dat gezegd hebbende heeft hij tot nog toe alle updates en alles wat daar mee samenhangt zelf kunnen uitvoeren en heeft daarbij, nogmaals tot nog toe, geen enkel probleem ondervonden, dus of alles nou aan jou ligt? Zou inderdaad zo maar kunnen, te weinig geduld, te weinig inzicht, teveel rommel op de zumo, te slecht onderhouden PC, ergens een omgevallen bitje, wat zeer makkelijk kan gebeuren, het zijn tenslotte computertjes, kan allemaal, maar je reactie's spreken boekdelen.
Je moet het niet zozeer zien als een persoonlijke aanval, maar als duizenden en duizenden mensen nou ergens geen probleem mee hebben en jij wel, dan moet je dat probleem ook bij jezelf zoeken, kan best dat je toestel niet goed meer is, kan best dat je software niet goed meer is, kan best dat je werkwijze niet goed (meer) is, maar kan ook dat jij een andere verwachting hebt dan wat je tegenkomt en ja, het kan allemaal best frustrerend zijn op z'n tijd, maar dat maakt dan niet meteen dat Garmin een slecht merk is dat slechte dingen verkoopt en dat er allemaal prutsers bij Garmin werken.
Toegegeven Garmin wil het ook naar mijn idee soms iedereen teveel naar de zin maken en zouden zich meer met de basics bezig moeten houden, d.w.z. meer alleen de navigatie met alles wat daarmee samenhangt en niet dat aanvullende muziek, telefoon en ander geneuzel, maar goed dat is weer een heel ander verhaal, ik heb zelf ook een toestel wat enige tijd problemen heeft gehad, maar met wat updates van de kant van Garmin en geduld en inzicht in hoe ik dat zelf verder kon verbeteren van mijn kant, is het nu een zeer fijn toestel dat precies doet wat ik er van verwacht en precies waar het ooit voor in de markt gezet is.
Nou even tot tien tellen, of honderd als dat nodig is, even alle software overal verwijderen en opnieuw installeren, toestel even lekker opschonen en opnieuw installeren en weer met verse moed en een emmer geduld aan de gang, dan komt het, ook bij jou, vast wel weer goed.
Gert-Jan.
- dēzl™ 560LT - Voor de vrouw met haar auto van A naar B.
- Montana® 650 - In de Land Rover, op de fiets en waar nodig.
- Dakota® 20 - Wandelen.