Het batterijprobleem.... oplossen?

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Ducedjen
Berichten: 53
Lid geworden op: 3 nov 2006 08:54
Locatie: Melle

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door Ducedjen »

Net zoals met de micro-usb-poort is ook dit een ontwerpfout en zou zéker niet mogen gebeuren met toestellen van deze prijs. Ook mijn toestel heeft het.
Multistrada 1200s DVT, Zumo 590, Edge touring, Samsung S4, N-Com B5

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door RonalT »

Als je klachten over ontwerpfouten heb schrijf dan a.u.b. in het Engels een goed onderbouwd verhaal en stuur dit naar Garmin. Ik, en waarschijnlijk wij, kunnen hier niets mee.
Ik vind het ook vervelend, maar probeer als technicus oplossingen te vinden. Klagen hoort bij simpele gebruikers. :cry:
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Ducedjen
Berichten: 53
Lid geworden op: 3 nov 2006 08:54
Locatie: Melle

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door Ducedjen »

Begrijp mij niet verkeerd Ronalt. Mijn huis bulkt van de technische snufjes wegens zelf een techneut. Kon ik zelf niet knutselen dan was ik al vele eurootjes armer. Ik zit wel met een frustratie. Als u mijn verhalen zou kennen zou zou u dat zéker begrijpen. Het woord "simpele" gebruikers vind ik niet fijn te lezen.
Wij als consument worden gewoon teveel bedot door bedrijven en hun artikels. Ik heb de strijd al aangegaan met enkele grote bedrijven en zelfs al oplossingen aangereikt. Ze hoeven er enkel gewoon soms de moeite voor te doen. Ons geld is het méér dan waard.
Gelukkig bestaan er forums, dit om problemen aan te kaarten, niet om gebruikers belachelijk te maken.
Multistrada 1200s DVT, Zumo 590, Edge touring, Samsung S4, N-Com B5

Hervelt
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 481
Lid geworden op: 22 mei 2015 18:30
Locatie: Breda

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door Hervelt »

@Ducedjen
Ik zou het me maar niet aantrekken; denk niet dat over dat klagen op jou sloeg.
Hij is wel wat gewend hier op het forum, wat klagen betreft, en zal zelf ook niet zomaar op de persoon reageren of je belachelijk maken.

Maar je relaas plaats wel je eerdere berichtje in een helderder perspectief.
Trouwens, je hebt wel gelijk en ook ik vind micro USB zo'n mislukte uitvinding/toepassing.
Heb zelf trouwens ook wel eens klaaglijsten opgesomd maar heeft geen zin je energie daar in te steken op het forum.
We zijn er hier om elkaar te helpen en antwoorden op onze vragen te vinden, mochten die er zijn.

Maar RonalT heeft wel gelijk als hij zegt dat je problemen bij Garmin moet melden. Garmin doet zijn eigen ding, wat dat betreft zijn ze wel wat arrogant. Als er maar genoeg meldingen zijn wordt er misschien wat aan gedaan.
Laatst gewijzigd door Hervelt op 30 apr 2017 00:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
HaWee
Onafhankelijk GPS-specialist
Onafhankelijk GPS-specialist
Berichten: 22861
Lid geworden op: 28 jul 2008 16:24
Locatie: Eindhoven

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door HaWee »

begrijp RonalT niet verkeerd :wink:
Hij probeert je niet belachelijk te maken maar alleen een goed advies te geven hoe je probleem mogelijk opgelost te krijgen.
De ontwikkelaars van Garmin (of hun bazen) lezen hier echt niet mee en dat zijn degenen die je moet aanspreken als je ontwerpfouten/verbeteringen etc behandeld wilt hebben.

Dit forum is om mensen elkaar te laten helpen met adviezen en ervaringen en trucs en workarounds om zaken goed of beter te laten werken.
Het is geen Klaagmuur (lees de forumregels maar :wink: )

Wat wel hier op het forum kan is proberen wijzigingen / verbeteringen aan de apparatuur of software doorgevoerd te krijgen door problemen die bij veel mensen leven door al die mensen te laten melden zodat het probleem hoger op het ToDo lijstje komt bij Garmin.

Hierbij helpt het als je het meld in de US (scheelt weer een paar tussenstappen/filters) in het engels (dan begrijpen ze het beter) en vriendelijk (het zijn ook mensen bij garmin)

https://support.garmin.com/en-US/?searchQuery=charge battery&productID=539722 als je deze link volgt kun je onderaan kiezen tussen Chat , Call of EMail met een expert, dan kun je een email sturen met duidelijke info en melden dat er hier veel mensen dit probleem hebben. En je kunt hier op het forum je medegebruikers oproepen om als ze dezelfde problemen hebben het ook daar te melden.
"Always Look on the Bright Side of Life"

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door Toontje »

Ik heb al twee keer een nieuwe batterij gehad van Notter, maar het probleem is hiermee nooit opgelost. ik ga ook maar eens bij Waypoint langs voor de modificatie.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door RonalT »

Klopt ook dat het probleem niet opgelost werd met een nieuwe batterij, omdat de nieuwe batterij een zelfde stekker heeft als de oude batterij.
Pas nadat iemand ontdekt heeft dat de stekker niet helemaal goed is ... werd het opgelost door met een kopspeld te peuteren.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door RonalT »

Toontje, al bij Waypoint langs geweest?

Ik wel, mijn navigatiesyteem had de laatste tijd deze problemen en vandaag ben ik maar eens naar Waypoint in Vessem gereden.
De part-time tandarts zat klaar met zo'n eng haakje waarmee ze graag tussen je tanden en kiezen wroeten, dus ik riep al "nee, nee...". Maar het viel mee, hij was alleen op maandag tandarts. :lol: :lol:

Stekker los, uit elkaar gefrunnikt, metalen veertjes een beetje bijgewerkt en ik kreeg mijn toestel weer terug.


Medewerkers Waypoint (Vessem) bedankt.

Bij het uitzetten van het contact van mijn motor telde hij netjes terug van 15 seconden naar 0, iets wat ik de laatste maanden niet meer gezien had.
Toestel ligt nu aan de lader om lekker vol te raken.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
Toontje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2016
Lid geworden op: 16 apr 2004 21:52
Locatie: Malden

Re: Het batterijprobleem.... oplossen?

Bericht door Toontje »

Ik heb nu een 595. Ze zijn allebei gemodificeerd; de 595 zelfs twee keer. Ik heb de 590 niet meer gebruikt en ik weet dus niet of het is gelukt. De 595 heeft inmiddels na andere problemen een firmwaretransplantatie gehad en nu lijkt het OK te zijn. Ik denk nog steeds, dat het probleem in de firmware zit.
Den groenten . . . Toontje ©¿©

Zumo XT met Schuberth S2 Sport + SRC en Samsung S21 op Triumph Tiger 800 XRT 2019 en Suzuki RF900R 1996.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”