Groot verschil routering Zumo - Montana

OnRoute Motorkaart: de kaart met de mooiste motorweggetjes voor op je toestel en in BaseCamp. OnRoute Select: meer dan 1000 kant-en-klare routes binnen handbereik.
MikeyMan
Berichten: 116
Lid geworden op: 18 okt 2013 21:30

Re: Groot verschil routering Zumo - Montana

Bericht door MikeyMan »

RonalT schreef:
Erreske schreef:....Dat is volgens Google Maps ong. 63 km. Op die afstand is 20 km toch wel wat, vind ik ....
Je kan deze opmerking natuurlijk nog dikwijls herhalen. Maar als je door verschillende toestellen een route laat berekenen moet je gewoon accepteren dat er grotere of kleinere verschillen in zitten.
Als je dat wilt voorkomen moet je in beide toestellen een track zetten en deze laten omrekenen naar een route (als dat kan)

Ik heb net een route, van thuis naar een adres, laten berekenen door een ZUMO 550 28km, een ZUMO 590 29km en een ZUMO 340 33km. Alle drie de toestellen sturen me anders. De 550 en 590 over kleinere wegen en de 340 neemt een stukje autoweg.

Er zitten nou eenmaal verschillende logeritmen in de toestellen en die berekenen op hun eigen manier.
Wij rijden samen met de 590 en de 340 en diegene die voorop rijdt bepaald de route... en als mijn vrouw voor rijdt moet ik nog al eens laten herberekenen....
Ben dan wel benieuwd hoeveel tijd ervoor wordt aangegeven bij die drie apparaten.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Groot verschil routering Zumo - Montana

Bericht door RonalT »

MikeyMan schreef:
RonalT schreef:laten berekenen door een ZUMO 550 28km, een ZUMO 590 29km en een ZUMO 340 33km. Alle drie de toestellen sturen me anders. De 550 en 590 over kleinere wegen en de 340 neemt een stukje autoweg.
Ben dan wel benieuwd hoeveel tijd ervoor wordt aangegeven bij die drie apparaten.
De 550 geeft een tijd van 32min41 aan, de 340 komt met 43min27 en de 590 41min51...

De 590 komt met een route die ik zonder toestel ook zou rijden.
De 550 heeft een route door een paar dorpen en desondanks is het toch veel sneller.
De 340 stuurt me via een paar kleinere wegen naar een autoweg waar we 9 km over moeten rijden om de laatste 5 km weer binnendoor te rijden.

Alle toestellen stonden op kortste afstand ingesteld. En ze zijn allen geupdate naar de 2018.10
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Groot verschil routering Zumo - Montana

Bericht door tony rave »

RonalT schreef:Alle toestellen stonden op kortste afstand ingesteld. En ze zijn allen geupdate naar de 2018.10
Opmerkelijk dat de Z340 de kortste route toch zo'n 18% weet te rekken.
Zoals Michelin de wegenkaarten maakte om de mensen tot rijden uit te nodigen zou je bijna geloven dat de oliemaatschappijen de ontwikkeling van de Z340 een handje hielpen :wink: .

Uit nieuwsgierigheid ook even een vergelijking gemaakt, A > B route
60CSx 31,6km, 46m40s, CN2017.1 (gebruikt historie gemiddelde snelheden)
276Cx 31,4km, 47m59s, CN2018.1 (weet nog niet of snelheden onthouden worden)
Beide routes zijn identiek.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Motorkaart/OnRoute Select”