Laatste kaartupdate 278 ??

Ideaal voor auto/motor/boot (276C/278) of auto/motor/vliegtuig (296C). Ook geschikt voor off-road.
Gebruikersavatar
RobGT
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 feb 2010 19:16
Locatie: Brabant @ NL
Contacteer:

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door RobGT »

Hi,

Van de helpdesk van Waypoint hoorde ik dat de "City Navigator NT Europa" op DVD voor de GPSmap 278 niet meer wordt ondersteund. Volgens de bovenstaande discussie is het dus nog steeds mogelijk recent kaartmateriaal op mijn 278 te zetten.
Of is het einde oefening voor mijn 278 en moet ik mijn toevlucht zoeken tot OSM? :?
Wie kan mij adviseren? :idea:
Groet, Rob
http://www.geocruiser.nl
Maak je dromen waar ...... leef nu.
Garmin Camper 760 LMT-D

Gebruikersavatar
Peerke
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 319
Lid geworden op: 2 jan 2006 22:13
Locatie: Uden (Brabantse Land)

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Peerke »

RobGT schreef:Of is het einde oefening voor mijn 278
@Rob,
Het is geen einde oefening. Kan mijn 278, naar volle tevredenheid, nog steeds updaten. :D

Greetz, Peerke
GPSMAP® 276Cx op een Triumph Tiger Explorer 1200 :wink:
Voorheen: GPSMap 278C en Streetpilot 2610 Perfect Pilot
Red

Gebruikersavatar
RobGT
Berichten: 17
Lid geworden op: 4 feb 2010 19:16
Locatie: Brabant @ NL
Contacteer:

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door RobGT »

Hallo Peerke en andere gebruikers van GPSmap 278-achtige GPS'sen.

Ik heb City Navigator Europe NT op DVD aangeschaft via WayPoint. Het is versie 2015.4.
Mijn GPSmap 278 (ze heet Annie genoemd) heeft een 512 Mb datacard aan boord.
Ik heb geprobeerd het nieuwe kaartmateriaal te installeren met behulp van GarminMapUpdater, die op de DVD meegeleverd is. Dat is me niet gelukt. Daarna heb ik versie 3.0 van GarminMapUpdater gedownload. Dit werkte ook niet voor mijn 278.
Daarna heb ik teruggegrepen op MapInstall van Garmin; hiermee heb ik de laatste jaren deelkaarten in mijn 278 geladen. Dit werkte nu ook met CityNavigator Europe NT, versie 2015.4.

Het is me nu pas opgevallen, dat er slechts iets meer dan 500 Mb aan kaartmateriaal kan worden geladen, dat zal waarschijnlijk allemaal in de datacard worden opgeslagen. Wat er met het interngeheugen van de 278 gebeurt weet ik niet.
Voor mij werkt het nog steeds en Annie mag nog zeker een aantal jaren mee. :)

Groeten, Rob
http://www.geocruiser.nl
Maak je dromen waar ...... leef nu.
Garmin Camper 760 LMT-D

Eijzvogel
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 9
Lid geworden op: 9 jul 2007 21:44
Locatie: Velp (Gld)

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Eijzvogel »

zoals altijd heb ik ook nu problemen om de nieuwe kaarten op mijn 278 te krijgen. ik heb de nieuwe 2015.40 kaarten op mijn laptop, ik heb 1,85 GB aan kaarten geselecteerd en deze set een naam gegeven. nu moeten ze nog naar mijn gpsmap 278. kan iemand me helpen hoe dat moet.

Gebruikersavatar
Saffie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 394
Lid geworden op: 26 mei 2004 16:47
Locatie: Drenthe

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Saffie »

Aansluitend op voorgaand verhaal over GarminMapUpdater, kan ik melden dat dit weer een te volgen link is vanuit GarminExpress. Zodra deze de 278 ziet meld hij dat je Mapupdater nodig hebt en geeft een link naar ,... ja ja versie 3.3.4 !

Nu ben ik alleen benieuwd of 2017.10 de laatste versie voor de 278 is ? Versie 2017.30 is uit .
Krijg met Mapupdater alleen de optie 2017.10 te (her)installeren met eventuele ander opties.

Misschien dan toch maar een 276Cx ???????
Saf-arie

Enjoy the journey of life but leave no tracks
(other then on your gps) ;-)

Gebruikersavatar
The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 135
Lid geworden op: 2 sep 2007 11:32
Locatie: Hoorn

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door The Dawg »

2017.10 NT is de laatste versie voor de 278. Wordt door Garmin niet langer ondersteund. 2017.20 NT is de laatste NT versie. 2017.30 betreft de NTU versie.
Husqvarna Norden 901, GPSMap 278, Zumo XT

Gebruikersavatar
0ebele
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 16
Lid geworden op: 28 jan 2008 16:46
Locatie: N53 05.455 E6 51.061
Contacteer:

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door 0ebele »

Gisteren toch weer een NIEUWE kaartupdate geladen City navigater NT2018.10 in mijn GPSMAP 278 met Garmin mapupdater.
Er is nog hoop voor de steetpilots en GPSMAP 276c en 278 bezitters
R1150RT ZUMO XT \ ZUMO 590 \GPSmap 278 \ Montana 610 \

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door pheufk »

klopt ,heb gisteren de beide SP 2820 van 2018.10 voorzien ,via GarminMapUpdater
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Gebruikersavatar
The Dawg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 135
Lid geworden op: 2 sep 2007 11:32
Locatie: Hoorn

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door The Dawg »

De wonderen zijn de wereld nog niet uit!
Husqvarna Norden 901, GPSMap 278, Zumo XT

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door pheufk »

Donald Trump aan de macht :mrgreen: :mrgreen:
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Roy Crijns
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2005 19:36

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Roy Crijns »

Afgelopen week zag ik dat ik m'n 278 kon updaten van NT 2017.20 naar NT 2018.10. Omdat de hele kaart te groot is voor het interne geheugen doe ik, net zoals de vorige keren, de kaarten lokaal opslaan op m'n pc. Na een paar minuutjes verscheen er een nietszeggende Garmin melding: "An unexpected error ... contact Garmin customer support".
(in totaal 3x dezelfde melding achter elkaar) Bij een nieuwe poging werd opeens gevraagd of ik de bestaande NT 2018.10 kaarten (?) wilde vervangen terwijl de oude kaart NT 2017.20 er nog gewoon opstond.
Uiteraard liepen ook de 2e, 3e en 4e poging op hetzelfde uit. (Ook geprobeerd via een andere USB poort en zelfs op een andere pc) Het downloaden van een kleinere kaart rechtstreeks naar de 278 liep overigens ook vast met dezelfde foutmelding. Ter volledigheid, ik gebruik de oude GarminMapUpdater 3.3.4 (ook opnieuw gedownload via de link in Garmin Express) en de 278 is altijd rechtstreeks op een usb poort aangesloten, dus niet via een hub.
De firmware is 3.60 en de 278 wordt ook correct herkend tijdens het updaten.

Uiteraard heb ik eerst contact met Garmin opgenomen maar uit hun reactie begrijp ik dat zij het eigenlijk ook niet helemaal begrijpen :wink:

"... MapUpdater wordt niet meer ondersteund. Als Alternatief voor Garmin Express kunt u wel het programma MapInstall op de Garmin-Website downloaden. Garmin MapInstall is een applicatie die u kunt gebruiken om op de computer geïnstalleerde kaarten te verplaatsen naar een geschikt Garmin toestel. Dit programma is beschikbaar voor zowel Windows als Mac OS X en u kunt dit gratis downloaden via de Kaarten Software van onze Garmin website.
Zodra MapInstall is geïnstalleerd, kiest u hieronder uw besturingssysteem voor de instructies hoe u de kaart op uw toestel kan installeren ..."


Mijn probleem is hier echte niet mee opgelost want ik kan de kaarten überhaupt niet downloaden, iets wat volgens mij en gezien de bovenstaande reacties, toch echt nog met de oude vertrouwde GarminMapUpdater dient te gebeuren.

Weet iemand van jullie misschien wat ik nog zou kunnen proberen?
Alvast bedankt.
Groetjes,
Evion

Gebruikersavatar
pheufk
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2064
Lid geworden op: 19 sep 2006 21:07
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door pheufk »

Heb je de keuze alleen de pc update aangevinkt? en de download allen de PC geprobeerd
Kijk is of je in MY-Garmin kunt zien dat je 2018.10 heb gedownload, als dat zo is dan kun je de 25 cijferige code kopiëren en plakken in mapsource of basecamp met 2018.10 die je van iemand anders afkomt b.v. van mij.Je mag mij ook een pbtje sturen dan krijg je mijn tel:nr.
Groetjes Piet,

SP2820 firmware 4.40 - NT 2020.20
Zumo 660 CN2023.10 NT
Zumo 550 firmware 5.00 - CN 2023.10 NT
Zumo 396 LMT-S CN Europa 2024.10 NTU Sena SRL-2
Afbeelding

Roy Crijns
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2005 19:36

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Roy Crijns »

Hallo Piet,
Ik heb zowel een kleine deelmap geprobeerd rechtstreeks naar de 278 te downloaden, als ook de complete Europa kaart naar de pc. Bij de complete kaart had ik enkel het vinkje geplaatst voor het downloaden naar de pc. Ongeacht wat ik probeer binnen een minuut stopt de GarminMapUpdater er gewoon mee. Op de download locatie is vervolgens ook niets terug te vinden wat erop wijst dat er überhaupt iets gedownload werd.

Ik begrijp niet waar de melding van de Garmin Server vandaan komt dat de NT 2018.10 reeds geïnstalleerd zou zijn.
De vorige update naar NT2017.20 verliep destijds wel naar behoren en de procedure is niet verandert.

Dit toestel heb ik zo'n anderhalf jaar geleden in Wessem gekocht ter vervanging van m'n overleden 276c uit 2003.
Bij de 278 zat een LifeTime abonnement en het toestel staat bij Garmin dus niet op mijn naam geregistreerd.
Ik weet ook niet of het mogelijk is om dit achteraf te wijzigen want volgens MyGarmin zou ik het toestel moeten registreren met Garmin Express, maar deze optie krijg ik daar niet te zien, vermoedelijk omdat het toestel "te oud" is.
Typisch Garmin ... van het kastje naar de muur :cry:

19/06/2017 Update ...
Inmiddels voor de 2e keer een bericht van de Garmin helpdesk gehad. Ze hadden iets op hun servers gereset waardoor ik weer een nieuwe installatie van NT 2018.10 kreeg aangeboden. Dit lukte inderdaad, maar 8 minuten voor het voltooien van het downloaden liep de mapupdater weer vast met dezelfde meldingen als voorheen.
Aangezien het downloaden van het kaartmateriaal dit keer aanzienlijk langer duurder had ik verwacht toch ergens op m'n pc fragmenten van deze download te kunnen terugvinden. Maar ook dit keer niets teruggevonden in C:\ProgramData\Garmin\Maps. (de standaard map waarin de kaarten gedownload worden)

Via Mapsource lukte het me wel om een Freizeitkarte naar het 256mb geheugen kaartje te kopiëren dus de combinatie usb poort/kabel/gps lijkt te functioneren. Het enige wat dus maar niet wil lukken is het downloaden van de nieuwe kaarten. Ondertussen al op een 3 verschillende pc's geprobeerd met steeds weer hetzelfde resultaat. Wederom een mail naar de helpdesk gestuurd en dus maar weer afwachten :(

<<Evion>>

garmientje
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 41
Lid geworden op: 20 aug 2006 15:15
Locatie: Leusden

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door garmientje »

Vandaag, voor de grap ook mijn 276C maar eens aangesloten voor kaart update met GarminMapaupdater. Mijn laatste update was de 2017.1 en daarna lukt het nooit meer.
Tot mijn grote verrassing staat de versie 2018.1 op mijn PC .
En alles werkt tit nu toe perfect, dus een echte "" lifeupdate"" zou ik zo zeggen.

Roy Crijns
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 jan 2005 19:36

Re: Laatste kaartupdate 278 ??

Bericht door Roy Crijns »

Aangespoord door de positieve ervaringen van garmientje toch nog maar eens geprobeerd de kaarten opnieuw te downloaden. Van de Garmin helpdesk heb ik al in geen weken meer iets vernomen en ik verwacht er gezien eerdere ervaringen ook niets van.

Ook dit keer werd er ruim 4Gb aan kaartmateriaal binnen gehaald alvorens de GarminMapUpdater crashte.
Daarna nog een keertje geprobeerd via m'n laptop waarbij ik dit keer rechtstreeks was ingelogd op de wifi router van m'n provider zelf en niet zoals gebruikelijk via m'n eigen netwerk.

Tot m'n verbazing werd dit keer wel de gehele kaart gedownload naar de laptop en een deel van het kaartmateriaal rechtstreeks op de 278 geplaatst. Er verscheen weliswaar op het einde een melding dat het de voortgang mislukt was maar alles lijkt te werken :D

Het enige verschil is ik dit keer een internet verbinding had die niet achter m'n hardware firewall vandaan kwam.
Kennelijk is dit al die tijd het probleem geweest, het blijft alleen merkwaardig dat hier niets van in de garmin logging en in de logging van de firewall is terug te vinden en dat er toch iedere keer zo'n 4,27Gb aan data werd binnengehaald alvorens het garmin programma crashte.

Hoe dan ook, het werkt nu en ik weet voortaan waar ik op moet letten.
Misschien dat zelfs iemand anders baat bij dit verhaal heeft :wink:

<<Evion>>

Plaats reactie

Terug naar “Garmin GPSMAP 276C/278/296C”