Hans K schreef:Met mijn SP2820 kon ik een opgeslagen route activeren die dan op de kaart werd weergegeven en daar kon ik dan naartoe rijden en zodra ik erop zat werd de route opgepakt.
Bij de 595 is die mogelijkheid er niet. Zodra je een route in de reisplanner activeert word gelijk gevraagd op welk punt je hem wilt oppakken. Dat is dan lastig, als je veel via punten hebt weet je niet welke je moet kiezen, dat doe je normaal door gewoon zo snel mogelijk naar de routelijn te rijden en hem dan weer op te pakken zonder herberekenen. Als je weinig route punten hebt wordt een groot deel van de route herberekend als aanrijdroute dat wil je ook niet.
Het kan allemaal eenvoudig. Wanneer je een route maakt heb je minimum twee viapunten, begin en einde. Wanneer je de route naar het toestel stuurt, stuur dan ook het startpunt mee. Wil je naar b-heb gein van de route rijden? Selecteer in Waarheen en opgeslagen, het start viapunt en laat je er naar toe sturen. Eens aangekomen, start route op en vertrek.
Wel opletten met de nieuwe toestellen zorg dat buiten begin en einde alle punten op niet waarschuwen staan tenzij je er een aantal verplicht te bezoeken punten in staan hebt. Want eens je een viapunt mist wordt je er steeds naar terug gestuurd. Heb je met een vormingspunt niet.
Hans K schreef:Als ik van de route af rijd (met auto herber. uit) dan blijf ik gewoon de route zien en kan ik er naartoe rijden. Dit zou ik ook willen als ik even een tussendoor bestemminkje heb opgegeven en met een klein routetje ernaartoe ben geweest. Dan wil ik gewoon de oude route zonder (deel) herberekenen weer kunnen activeren en verdergaan nadat ik ernaartoe gereden ben.
Wil je ergens van je route af en is het moeilijk om die nadien terug te vinden?
Op het punt waar je de route wil verlaten tik even op de routepijl of voertuig en sla op. Verlaat de route, wil je nadien terug naar dat punt, weer hetzelfde, waarheen, opgeslagen en rij weer naar de route, aangekomen, start route weer op en je bent weer vertrokken. En zo zijn er nog tal van mogelijkheden.
Zumo 595, iPhone 11 Pro, Cardo G9x, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.6, CN Europe NTU 2020.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.