Route van OnRoute in BMW Navigator VI zetten

OnRoute Motorkaart: de kaart met de mooiste motorweggetjes voor op je toestel en in BaseCamp. OnRoute Select: meer dan 1000 kant-en-klare routes binnen handbereik.
Plaats reactie
Vroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 aug 2017 10:50
Locatie: Veldhoven

Route van OnRoute in BMW Navigator VI zetten

Bericht door Vroom »

Ik heb sinds kort een BMW Navigator VI (gewoon Garmin toch?) Bij de aanschaf heb ik een OnRoute Select 1001 motorroutes DVD gekregen. Nu wil ik graag wat routes rijden die op deze dvd staan, maar ik krijg dat niet voor elkaar. Ik kan de gewenste route wel op mijn toestel zetten (eventueel als gpx bestand) en ik begrijp dat ik dan de gegevens moet importeren, ik kan dan alleen maar navigeren naar het startpunt maar er gebeurt verder niets.

Is er iemand die mij dit stap voor stap kan uitleggen?

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Route van OnRoute in BMW Navigator VI zetten

Bericht door Frank »

Volgens de informatie op de website van Onroute zijn het geen echte routes maar tracks (of sporen), deze zal je dus in je toestel eerst in een route moeten omzetten.

Van de Onroute website:De route kun je direct naar je Garmin Zumo of TomTom Rider 40/400 laden. De routes worden als een tracklog in je toestel gezet. Deze track kun je vervolgens naar je routes of reisplanner exporteren. Kies je voor de tracklog als basis, dan zal de route, ongeacht je kaartversie, zo exact mogelijk gereden worden. Voor de Garmin gebruikers is het dan wel raadzaam om het herberekenen uit te schakelen. Bij eventueel afwijken zal je anders naar het eindpunt gebracht worden.

Omzetten van een spoor in een route doe je als volgt:
Hoofdmenu > Apps > Sporen
Selecteer het spoor van de route die je wil rijden.
Je zie dan een kaartje met het spoor.
Linksboven zie je een sleuteltje, druk daarop
Je ziet dan een aantal opties waaronder: Converteer naar reis. Selecteer dit.
Selecteer dan de richting, "Begin tot Einde" lijkt het meest logisch. Je ziet dat je de route ook andersom kunt laten berekenen.
Het spoor wordt dan omgezet naar een route. Je kunt deze eventueel een andere naam geven.
De route kan je daarna terugvinden in de reisplanner: Hoofdmenu > Apps > Reisplanner
Selecteer de route, kies het beginpunt als startpunt en klaar ben je.
Let op: het automatisch herberekenen moet je echt uitzetten, anders wordt de route helemaal veranderd als je een keer verkeerd rijdt (als is het maar een paar meter....).

Uitleg kan je ook op YouTube vinden: https://youtu.be/0pjuRFTzueg (De "MrGPS methode").
Sla het eerste deel over Basecamp over. Uitleg over het converteren van het spoor begint op tijdcode 6:40 (ongeveer)
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Vroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 aug 2017 10:50
Locatie: Veldhoven

Re: Route van OnRoute in BMW Navigator VI zetten

Bericht door Vroom »

Dankjewel Frank,

Ik ga het eens proberen en laat nog even weten of het ook gelukt is, kan ik eindelijk een leuke rit rijden.

Groeten, Jan

Vroom
Berichten: 8
Lid geworden op: 1 aug 2017 10:50
Locatie: Veldhoven

Re: Route van OnRoute in BMW Navigator VI zetten

Bericht door Vroom »

Top Frank! Hij neemt de routes over. Nu nog de proef op de som nemen en een rit rijden om te kijken of het ook echt goed werkt.

Bedankt, Jan

Plaats reactie

Terug naar “OnRoute Motorkaart/OnRoute Select”