Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door pvw »

Ik vraag me af hoe de bediening is van de Ultra 30 icm de Zumo 595 (zal misschien hetzelfde zijn voor de 590) Dat de verbinding gaat via ANT dat weet ik, maar hoe zit het visueel?

Nu wordt er aan de rechterkant op het scherm mijn bandenspanning weergegeven. Kan dat bijvoorbeeld worden vervangen door softwaretoetsen om bijvoorbeeld de video-opname te starten of een foto te maken? Misschien wordt het helemaal niet zo weergegeven, maar heel anders. Ik hoor het graag want als ik helemaal het menu moet induiken om een foto te maken dan lijkt het me dat verre van ideaal. Een losse knop op het stuur kan natuurlijk ook maar ik vraag me nu als eerste af hoe het visueel wordt weergegeven op de Zumo. Ik kan er namelijk niks over vinden op internet. Dus vandaar maar even zo. Ik hoop dat iemand het kan vertellen.

Ultra 30 komt op een motor dus spraakbediening lijkt me ook niet heel handig.

Gebruikersavatar
PhantomRC
Berichten: 71
Lid geworden op: 5 mar 2008 18:37
Locatie: Koksijde ('Baaltje)

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door PhantomRC »

Hi pvw,

Ik gebruik deze combinatie op mijn XTZ1200.
Heel handig want ik kan mijn Virb 30 Ultra via mijn 595 bedienen. Toch is er een minpunt, namelijk het feit dat de bediening zich op de rechterkant van het scherm van mijn GPS bevind.
Er zijn maar twee "knopen": video aan/uit en foto maken. Meer is er niet te zoeken.

Qua vocale bediening heb ik het nog niet getest maar ik maak mij geen illusies daarover gezien het lawaai rondom mijn helm. Het is zo al (soms) moeilijk in een stille ruimte maar dan kan het ook nog aan mijn Belgisch accent liggen wanneer ik een commando uitspreek.

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door pvw »

Is de Ultra niet te connecten met je headset (als je die hebt natuurlijk) via bluetooth of zoiets om dat ding zo de commando's te geven?

Gebruikersavatar
PhantomRC
Berichten: 71
Lid geworden op: 5 mar 2008 18:37
Locatie: Koksijde ('Baaltje)

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door PhantomRC »

Ja dat moet kunnen maar ik dacht ergens te hebben gelezen ... of was het in een clip op Youtube ... dat de commando's niet altijd goed worden begrepen door de Virb als je BT connectie maakt.
Ik heb het hier al geprobeerd via mijn normale stem en dat gaf niet altijd een goed resultaat. Misschien hangt zoiets ook af van de tonaliteit en andere karakteristieken van een stem.

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door pvw »

Zelf de Ultra 30 ondertussen ook. Leuk toestel, maar de hoe groot het foto en filmgedeelte op de Garmin wordt weergeven is wel een minpuntje. De functies werken prefect en ook i.c.m. met de telefoon, maar de grootte is wel een minpuntje. Het neemt gewoon bijna de helft van het beeld van de Zumo in beslag :shock:

Ik hoop maar dat ze het met een update iets aanpassen.

Gebruikersavatar
PhantomRC
Berichten: 71
Lid geworden op: 5 mar 2008 18:37
Locatie: Koksijde ('Baaltje)

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door PhantomRC »

pvw schreef:... maar de grootte is wel een minpuntje. Het neemt gewoon bijna de helft van het beeld van de Zumo in beslag :shock:

Ik hoop maar dat ze het met een update iets aanpassen.
Wat bedoel je hiermee? Dat je de fotos en videos op jouw Zumo bekijkt?
Kan zoiets?

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door pvw »

Nee sorry dat ik niet helemaal volledig was.
Ik bedoel hoe op de Garmin de knoppen worden weergegeven om een foto of video te maken.

Gebruikersavatar
QuattroFrits
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2935
Lid geworden op: 13 jan 2008 16:59
Locatie: Hulsberg
Contacteer:

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door QuattroFrits »

PhantomRC schreef: Toch is er een minpunt, namelijk het feit dat de bediening zich op de rechterkant van het scherm van mijn GPS bevind.
Heb jij zo'n breed beeldscherm dat je zo ver moet reiken ?
Op een Zumo 590 is het verschil tussen links en rechts ongeveer 8-9 cm, dat moet toch wel te overbruggen zijn.
Met een GPS geen stress en zonder GPS vergaat de wereld ook niet.
Virb XE + Zumo XT + Nuvi 2599 LMT-D + Schuberth C4 Pro met SC1A + Dashcam 67W.

Gebruikersavatar
PhantomRC
Berichten: 71
Lid geworden op: 5 mar 2008 18:37
Locatie: Koksijde ('Baaltje)

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door PhantomRC »

Akkoord met jou QuattroFrits ... links blijft genoeg plaats over voor een normale navigatie. Trouwens, in geval van video, dient dat knop enkel bij ON of OFF en mag kan het ondertussen verdwijnen.
BTW voor video gebruik ik een externe voeding op de Virb 30 en deze laatste is dan geplaatst in een niet waterdichte cradle (anders kan je geen externe voeding aansluiten :D )

Gebruikersavatar
jan.veerhoek
Berichten: 203
Lid geworden op: 18 jul 2012 09:02
Locatie: Tussen Ooster- en Westerschelde

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door jan.veerhoek »

Beter zou zijn, en dat moet wel kunnen volgens mij, om het venster met de knoppen net zo breed te maken als andere zijvensters zoals: Reisgegevens/Helderheid/Verderop

Gebruikersavatar
Mgent
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2649
Lid geworden op: 28 aug 2007 09:44
Locatie: Adinkerke

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door Mgent »

Ik gebruik meestal de losse remote, welke met een velcrostrap op mijn handvat is bevestigd. Het werkt sneller en je moet niet eens je stuur lossen.
Zumo XT, iPhone 13 Pro Max, Shubert SRC M1+ SCM1 , BaseCamp 4.8.12, CN Europe NTU 2023.20, Onroute motor 5.15 Europa, tomtom Vio.

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door pvw »

ik denk dat ik ook maar voor de afstandsbediening ga. De bediening op de navigatie werkt wel goed, maar een paar minpuntjes zijn er wel
1) Zoals Mgent al zegt moet je je stuur loslaten. Om een foto te maken moet je de beweging naar de navigatie maken en daardoor ben je toch even afgeleid.
2) De ruimte die die het in het display in beslag neemt vind ik echt idioot groot. Je kan natuurlijk ook zeggen dat de ruimte die overblijft idioot klein is.

Gebruikersavatar
PhantomRC
Berichten: 71
Lid geworden op: 5 mar 2008 18:37
Locatie: Koksijde ('Baaltje)

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door PhantomRC »

pvw schreef:...
1) Zoals Mgent al zegt moet je je stuur loslaten. Om een foto te maken moet je de beweging naar de navigatie maken en daardoor ben je toch even afgeleid...
Niet overtuigend want ik zit nog met dezelfde installatie (mijn oudere Rollei Bullit 4S) die ik op dezelfde wijze bestuur.
Wegens plaatsgebrek op het linker gedeelte van mijn stuur kwam de afstandsbediening (Video-Foto-Off) op de rechter remoliereservoir vast met een velcro (anti diefstal :mrgreen: )
Groot nadeel in dit geval is dat ik kruislings mijn bediening moet uitvoeren.
Maar dat is niet alles.
Als ik rij dan zie ik ook niet echt of mijn camera nu ja of nee een video of een foto neemt laat
staan Off is en dat ondanks een piepkleine LED op de afstandsbediening en eentje op de camera ... wie kijkt er nu daarnaar al rijdend :D

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door pvw »

Zaterdag hoop ik een afstandbediening te kunnen kopen. Foto's maken wanneer ik wil is toch wel een must net als de geotag en de makkelijke bediening. We zullen zien of het werkt.

pvw
Berichten: 49
Lid geworden op: 12 mar 2017 16:58

Re: Virb Ultra 30 icm de Zumo 595

Bericht door pvw »

Ondertussen rij ik al even met de afstandsbediening en ik kan niet anders zeggen dat het me zeer goed bevalt.

De afstandsbediening zit in een vaste houder net naast mijn linker handvat en is te bedienen zonder het handvat los te hoeven laten. De houder is standaard van Garmin en speciaal gemaakt voor bevestiging op het stuur.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Virb”