flitsmeldingen en max snelheid tomtom450

Plaats reactie
hansknapen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2017 16:01

flitsmeldingen en max snelheid tomtom450

Bericht door hansknapen »

Sinds enkele weken de tomtom 450 in het bezit.
Maar hij geeft vaak de verkeerde max snelheid aan , en de vaste flitspalen die er al geruime tijd staan geeft hij ook niet aan.
Ook de rit statesiken klopt niets van Systeem is helemaal geupdate.
Vandaag weer een ritje gemaakt van 170 km maar bij volgend de rit statistieken 443 km gereden in 8.15 uur tijd !!!
Mijn collega motorrijder heeft de 420 en als we samen rijden geeft de 420 wel de correcte info weer.
Iemand een oplossing ?
groetjes Hans

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3865
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: flitsmeldingen en max snelheid tomtom450

Bericht door RonalT »

Ik weet niet waar je hebt gereden, maar bij de mooie (binnendoor) wegen ga ik uit van een gemiddelde snelheid van circa 50 km/u.
Dus 443 km rijd ik dan in 8 uur en 51 minuten. Die 8.15 uur zou neerkomen op een gemiddelde snelheid van 53,67 km/u. Dus niet zo'n vreemde tijd volgens mij.
En als het allemaal autoweg is geweest, ja dan zou je het in minder dan 4 uur kunnen rijden.

Wat is nu werkelijk het probleem? Probeer dit zo duidelijk mogelijk uit te leggen. De opmerking "als we samen rijden geeft de 420 wel de correcte info weer" is niet zo verhelderend. Wat is de juiste informatie?
Misschien veel vragen, maar ik heb geen glazen bol en kan alleen een duidelijk antwoord geven als er de juiste informatie verstrekt wordt.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, XT1, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

hansknapen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 aug 2017 16:01

Re: flitsmeldingen en max snelheid tomtom450

Bericht door hansknapen »

volgens mij kun je in mijn vorige vraag duidelijk lezen wat het probleem is.zoals ik al in mijn vraag vermelde : mijn tomtom 450 geeft aan bij de dagstatistiek dat ik op een dag 443km heb gereden in 8.15 uur.
In werkelijkheid heb ik die dag maar 170 km gereden.
Als ik samen met mijn collega motorrijder ga rijden dan geeft zijn tomtom 420 wel de juiste max snelheid die dan geld op de wegen aan. dus bv bij een 60 km weg geeft zijn tomtom 60 aan , terwijl mijn tomtom 450 gewoon 80 aan geeft.het id dus geen ingewikkelde vraag die ik stel. de dagritstatistiek klopt niet en hij geeft de verkeerde max geldende snelheden aan. ook de vaste flitspalen geeft hij niet aan.het systeem is helemaal geupdate.

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”