Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

De serie eTrexen met knopbediening
Plaats reactie
Team Dog-Tones
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2011 08:38

Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door Team Dog-Tones »

Hallo allemaal,
We hebben een probleem met onze Etrex 30 waarmee we gaan geocachen. Het overzetten van de caches vanaf de site geocaching.com is de laatste tijd een grote ergernis. :x (Mogelijk ook door de komst van Windows 10)
Heb het volgende al geprobeerd ;
Google Crome (werkte een tijdje, daarna niks meer) , Firefox ( Garmin Communicator plugin niet meer ondersteund).....ook de oude versie welke "goedgekeurd " was...niets !! :( , Edge van Windows 10....niks.....Internet Explorer 11 met de site van Garmin als veilig toegevoegd... :)
Yes....van de 5 caches welke je overzet....zijn er 1 of 2 zichtbaar.... :x
Alles gecontroleerd, laatste versies van software op Etrex en pc, Garmin Express, WebUpdater, Garmin Basecamp en een orginele Topo kaart. Las op het forum ook nog een idee over een programma van Garmin...GarminFly...maar naast 4 browser wil ik eigenlijk geen extra software meer installeren!

Ik raak enigzins gefrustreerd. Heb een versie van Gsak gekocht 2 a 3 jaar geleden, maar vond het programma nogal uitgebreid en ingewikkeld en heb het opgegeven....toch nog maar eens proberen? Of maak ik gewoon ergens fout? Sd kaartje zit goed in het toestel, geprobeerd met toestel aan/uit , pc herkend het toestel iedere keer....en toch dit!?

Iemand een idee of tip?


Iemand hier een idee over??

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door StefandD »

Team Dog-Tones schreef:...van de 5 caches welke je overzet....zijn er 1 of 2 zichtbaar...
Zie je de caches die je hebt overgezet wel als gpx-bestanden in de map \Garmin\GPX\? Zo ja, dan is er wat anders aan de hand.

De Garmin Communicator wordt domweg al een tijdje niet meer door de browsers ondersteund. De reden is de achterliggende verouderde, onveilige technologie. Zoals je hebt gemerkt is alleen IE nog 'ouderwets' genoeg om er mee te kunnen werken.

Ook Garmin heeft de Communicator losgelaten en een alternatief gemaakt. In plaats van de Communicator kan je lijsten maken en die met behulp van Garmin Express naar je eTrex sturen. Ook kan je met de GPX file button de gpx-bestanden naar je eTrex opslaan. Maar dit zijn beiden premium member functies. Ik hoop dat je dat bent, want als niet-betalend lid heb je hier niets aan en kan je alleen maar hopen dat de Communicator het nog blijft doen in IE.

En GSAK... ik gebruik dat programma behoorlijk intensief en vind het een van de beste oplossingen voor de geocacher. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door MPX-NL »

Geocaches verder dan een bepaald aantal KM's vanaf je huidige locatie zijn sowieso niet zichtbaar.
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Team Dog-Tones
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2011 08:38

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door Team Dog-Tones »

StefandD schreef:
Team Dog-Tones schreef:...van de 5 caches welke je overzet....zijn er 1 of 2 zichtbaar...
Zie je de caches die je hebt overgezet wel als gpx-bestanden in de map \Garmin\GPX\? Zo ja, dan is er wat anders aan de hand.

De Garmin Communicator wordt domweg al een tijdje niet meer door de browsers ondersteund. De reden is de achterliggende verouderde, onveilige technologie. Zoals je hebt gemerkt is alleen IE nog 'ouderwets' genoeg om er mee te kunnen werken.

Ook Garmin heeft de Communicator losgelaten en een alternatief gemaakt. In plaats van de Communicator kan je lijsten maken en die met behulp van Garmin Express naar je eTrex sturen. Ook kan je met de GPX file button de gpx-bestanden naar je eTrex opslaan. Maar dit zijn beiden premium member functies. Ik hoop dat je dat bent, want als niet-betalend lid heb je hier niets aan en kan je alleen maar hopen dat de Communicator het nog blijft doen in IE.

En GSAK... ik gebruik dat programma behoorlijk intensief en vind het een van de beste oplossingen voor de geocacher. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Bedankt voor je reactie Stefan!
De gpx files zie ik wel in de map staan, in \Garmin\GPX . Dus het overzetten vanaf de site van geocaching naar het toestel lijkt wel gelukt. Het zichtbaar worden in de Etrex is dan nog een ander verhaal.

Dat met die lijsten maken met Garmin Express ken ik niet, heb het altijd zo gedaan, op deze wijze, bedoelde ik dan.
Maar ik wil het wel eens proberen, zeker omdat we premium lid zijn...eigenlijk al een paar jaar, zonder precies te weten waarom eigenlijk. Een vriend vertelde ons jaren geleden dat we dat eens moesten doen als we gingen cachen.
Kun je mij daar wat meer van vertellen, of een link geven van wat je hiermee bedoelt?
Ik gebruik eigenlijk alleen de site van geocaching waar ik de caches vanaf haal.

Heb GSAK maar weer eens geïnstalleerd , met pdf handleiding deze keer.... :wink:....eens kijken of we er wijs uit worden.
Daarmee kon je ze via het programma toch ook nog mee in het toestel schieten?

Zo zie je maar.....zelfs na een paar jaar cachen...toch nog een beginnen!

Team Dog-Tones
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2011 08:38

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door Team Dog-Tones »

MPX-NL schreef:Geocaches verder dan een bepaald aantal KM's vanaf je huidige locatie zijn sowieso niet zichtbaar.
Bedankt voor je reactie MPX-NL!

De caches die ik er op wilde zetten zijn hier ongeveer 15 a 20 km vandaan.
Op de gps stond niets geïnstalleerd aan caches, slechts een 10 a 12 caches die we wilden doen, dus was ook niet
"overbeladen" of zo.

Is dat al te ver weg van je huidige locatie?

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door MPX-NL »

20 Km is geen probleem dacht ik, er is hier meer over geschreven, even zoeken geeft meer uitkomst misschien.
Als de cache er dubbel opstaat gaat het ook niet goed.
Staat je geocache filter zo ingesteld dat ie elk type cache weergeeft?
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

StefandD
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 411
Lid geworden op: 25 jul 2010 12:02
Locatie: Brielle

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door StefandD »

Als premium kan je caches in lijsten zetten. Kijk maar rechtsboven een willekeurige cachepagina, daar zie je Add to list staan (ik gebruik geocaching.com Engelstalig, in het Nederlands zal het iets van Aan lijst toevoegen zijn). Je kan meerdere lijsten maken.

Als je een aantal caches in een lijst hebt gezet en je die naar je gpsr wilt sturen ga je naar het overzicht met lijsten. Daar zie je achter elke lijst drie puntjes staan. Als je daarop klikt heb je aan aantal opties. Een daarvan is om de lijst naar je Garmin te verzenden. Als je die kiest wordt Garmin Express gestart en die handelt de rest af zonder dat je verder iets hoeft te doen.

Hiervoor moet je wel een recente versie van Garmin Express geïnstalleerd hebben en uiteraard van tevoren je eTrex hebben aangesloten.

Team Dog-Tones
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2011 08:38

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door Team Dog-Tones »

MPX-NL schreef:20 Km is geen probleem dacht ik, er is hier meer over geschreven, even zoeken geeft meer uitkomst misschien.
Als de cache er dubbel opstaat gaat het ook niet goed.
Staat je geocache filter zo ingesteld dat ie elk type cache weergeeft?
Ehhh, sorry...ik weet niet waar ik deze zo zou kunnen vinden.
Heb in de etrex gekeken....maar zie geen toepassing "filter" staan! :?

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door MPX-NL »

Pagina 21 van de gebruiksaanwijzing.

Probeer dit eens, of de zoekfunctie hier of op Google gebruiken, je bent de enige niet.
I found this post and the suggestion to completely remove the micro-SD card and reboot. Did that, then switched off again, replaced the card and rebooted - BINGO!! I
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Team Dog-Tones
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2011 08:38

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door Team Dog-Tones »

MPX-NL schreef:Pagina 21 van de gebruiksaanwijzing.

Probeer dit eens, of de zoekfunctie hier of op Google gebruiken, je bent de enige niet.
I found this post and the suggestion to completely remove the micro-SD card and reboot. Did that, then switched off again, replaced the card and rebooted - BINGO!! I
Alles gevonden!
Handleiding Etrex....enigszins verstopt op mijn pc, maar toch...nu maar ff op het bureaublad! :wink:
Filter stond op alle types, goed dus!

Moest toch batterijen wissel, we willen straks gaan wandellen, dus kaartje verwijderd, opgestart, uit en opnieuw geplaats.
Lijkt wel een stuk sneller op starten...merkbaar.
Omdat ze er nu opstaan van het gebied waar we gaan wandelen, laat ik het zo ff staan. Bij terugkomst maak ik de kaart even leeg en kijk eens hoe het overzetten dan gaat. Ik laat het wel even weten, ok?
Bedankt alvast!

Team Dog-Tones
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2011 08:38

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door Team Dog-Tones »

StefandD schreef:Als premium kan je caches in lijsten zetten. Kijk maar rechtsboven een willekeurige cachepagina, daar zie je Add to list staan (ik gebruik geocaching.com Engelstalig, in het Nederlands zal het iets van Aan lijst toevoegen zijn). Je kan meerdere lijsten maken.

Als je een aantal caches in een lijst hebt gezet en je die naar je gpsr wilt sturen ga je naar het overzicht met lijsten. Daar zie je achter elke lijst drie puntjes staan. Als je daarop klikt heb je aan aantal opties. Een daarvan is om de lijst naar je Garmin te verzenden. Als je die kiest wordt Garmin Express gestart en die handelt de rest af zonder dat je verder iets hoeft te doen.

Hiervoor moet je wel een recente versie van Garmin Express geïnstalleerd hebben en uiteraard van tevoren je eTrex hebben aangesloten.
Dit gaan we vanavond eens even proberen, bedankt voor de uitleg! Garmin express is up to date, en ook hier de gebruiken we de .com versie het meest. Ik laat vanavond even weten of het me allemaal gelukt is! :wink:
Nu naar buiten, mooi weer voor het strand!! :mrgreen:

Team Dog-Tones
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 40
Lid geworden op: 13 sep 2011 08:38

Re: Etrex 30 en Geocahing, cahes niet zichtbaar

Bericht door Team Dog-Tones »

Vanavond kaartje even leeg gemaakt en begonnen met testen met overzetten via de lijsten die je maakt op de Geocaching site i.c.m. met Garmin Express. Begonnen met 10 caches aan lijst toe te voegen, geen probleem....ze staan er allemaal op.

Kaartje leeg gemaakt, opnieuw even afsluiten en opstarten.... nu heb ik 37 caches in totaal van een ruim gebied in Zeeland geselecteerd en in de lijst gezet.

Werk nu gewoon vanuit Firefox, Garmin Express slaat zijn slag en.... downloaden voltooid. Ook gelijk maar even de nieuwe app op de mobiele telefoon gezet, ook daar even de lijst opgehaald, gewoon voor de fun.

Resultaat??
Alle caches zichtbaar op de Etrex.. :D :lol: 8) en complete lijst ook beschikbaar op de mobiele telefoon!

Aangezien we de aankomende dagen nog in Zeeland vertoeven en zeker nog gaan cachen....ben ik hier bijzonder tevreden mee!!

Ik wil jullie graag langs deze weg even bedanken voor de hulp en de Tips & Trucs! Big Thanks!!!

Plaats reactie

Terug naar “eTrex 10, 20(X) en 30(X)”