Vorige week zondag gestart met een volle Powerbank, 9000 mAh. En geen accu!
Vandaag, 7 dagen later, was de Powerbank leeg na:
- 18:33 uur (inclusief idle tijd, ik heb de Virb niet uitgezet tijdens pauzes)
- 26.147 foto's.
Dit is een mooie score
Tot nu toe haalde ik nooit het eind van de 3e dag. (Oké, dit is geen goed onderzoek, want de ene dag is de andere niet.)
Nogmaals:
- Accu eruit (boter aan de galg, kosten op sterfhuis, ofwel: mAh's die verdwijnen in het niets);
- GPS uit (wel eerst een fix om de juiste tijd op te halen, daarna uitzetten);
- WIFI uit.
Als ik de Virb (met accu) stopzet (time lapse photo) en direct daarna weer start (stoplicht springt op groen op het moment dat ik net gestopt ben; ik denk dat de Virb uitstaat, maar hij staat al aan), dan gebeurt het soms (soms!) dat de Virb overschakelt van "time lapse photo" op "single photo" modus. Waarbij het dan nog de vraag is of dit echt gebeurt, of dat alleen de display het spoor bijster is.
Het veel te snel leeglopen van de accu (980 mAh) ga ik nog een heel klein beetje verder onderzoeken.
Het blijft vreemd dat ik zelf periodes van 1-3 dagen heb genoemd.
Het blijft vreemd dat ik zelf ooit heb gesuggereerd dat de methode van opladen (via USB-lichtnetadapter, PC of Powerbank met Virb wel/niet aan) hierbij een rol zou spelen. Toevoeging:
Het is wat mij betreft volledig onacceptabel dat een accu na 1-3 dagen, niet gebruiken, leeg is.
Als ik dat vergelijk met alle andere accu's hier in gebruik...
Ik kan dus niet - met alleen accu - een paar dagen achter elkaar 10 foto's per dag maken?
Vraag is ook:
- Of: loopt de accu - uitsluitend - te snel leeg indien geplaatst in de Virb?
- Of: loopt de accu óók leeg indien niet in de Virb geplaatst?
- Of: loopt de accu óók leeg als de USB-kabel niet is aangesloten? Ik haal de USB-kabel alleen los na een regenbui, maar verder is de kabel altijd aangesloten.
Voorbeelden: fotocamera en fietscomputer. Maar ja, die waren jaren oud. Mijn Virb is nu 8 maanden oud.
Accu: weg ermee! Ik ben er volledig klaar mee.