Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

De GPS-Stamkroeg "in de ban van HET DING" is er speciaal voor minder- en totaal-niet-serieuze GPS-babbel.
Have fun!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door RonalT »

Ik zal eerst de tekst van de petitie even quoten zodat je kunt zien waar het om gaat.

Petitie

Wij
Wij zijn motorrijders in hart en nieren en (willen kunnen) genieten van elke meter die we rijden.

constateren
  • Wij constateren dat steeds vaker steeds meer dijken (maar ook andere wegen), of delen daarvan, worden afgesloten voor motorrijders, terwijl ander verkeer daar wel mag/kan (blijven) rijden.
  • Dat afsluiten zien we als straf. Wij vinden dat nooit een hele groep (motorrijders) mag worden gestraft voor iets dat een enkeling (heeft) veroorzaakt.
en verzoeken
Alle dijken die opengesteld zijn voor automobilisten, ook open te laten (of weer te openen) voor motorrijders.


Details

Ontvanger: Tweede Kamer
Petitieloket: Nederland
Einddatum: 13-04-2018
Petitionaris: Henry van Uden
Website:
  • Wikipedia erover
  • Bericht op Facebook met de aankondiging van deze petitie
  • Tweet met aankondiging van deze petitie


Tekenen kan/mag via deze link: https://petities.nl/petitions/dijken-op ... torrijders

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door Mr. M »

Ik woon vlakbij de Rijn en in de zomer is het geen enkeling, maar velen die open uitlaat tot laat in de avond over de dijk lopen scheuren. 'We' hebben het zelf verknald. Het is te laat.
Ik kom alleen nog in de winter op de dijken. Heerlijk rustig en lekker knorren, met dB, niemand tot last.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door GPS Expert »

+1

“We” zijn hardleers, dus eigen schuld. Maak een petitie om electrische motoren wel toe te staan..
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door RonalT »

...een grondbeginsel van het strafrecht, dat bepaalt dat eenieder voor onschuldig dient te worden gehouden tot het tegendeel is bewezen...
Maar als het om motorrijders gaat mag je ze gewoon straffen omdat andere motorrijders de fout in gaan. Pas maar op, er worden binnenkort misschien wel motorrijders (van de 1% groeperingen) gestraft voor allerlei misdaden. Moeten wij dan ook op de vlucht gaan om niet opgesloten te worden.

Dit doorredenerend is het vreemd dat een kwart miljoen mensen worden gestraft omdat er enkele duizenden, voor mijn part vele duizenden, een verkeerd idee over motorrijden hebben. Dikwijls zijn dit ook nog de figuren die enkele jaren motorrijden en daarna de motor aan de wilgen hangen.
De echte oplossing is simpel om het tuig een aantal zondagen aan te houden en te bekeuren....

Als we dit toelaten gaat het net als in Duitsland of Luxemburg (waar diezelfde Duitsers rijden) dat je allerlei verschillende beperkingen krijg en je dus geen enkel idee meer heb waar je wel en niet mag rijden op bepaalde dagen. Want reken maar als het eenmaal op gang is gekomen het alleen maar erger wordt.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Jack 1
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 76
Lid geworden op: 23 apr 2008 22:10

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door Jack 1 »

Men kan beter energie stoppen in handhaven en verbod op aftermarket materiaal, waardoor de motorfietsen te veel herrie gaan maken.
Vroeger had je daar de controles door de verkeerspolitie voor.
Rijd al jaren motorfiets, met gehoorbescherming in. Uit ervaring weet ik dat je met een snelheid van boven de 80 km/u al niet veel meer hoort van je eigen motorfiets.
Vorige week werd ik ingehaald door een BMW GS met van die aso-pijpen. Pas toen die ongeveer een km voor me reed, hoorde ik hem niet meer.
Steeds vraag ik me dan af, waar het goed voor is. Herrie maken, waar de omgeving last van heeft, die je zelf niet of nauwelijks hoort.
Groet,
Jack

blazez
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 4 jan 2005 14:35
Locatie: Rheden

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door blazez »

Jack 1 schreef:Men kan beter energie stoppen in handhaven en verbod op aftermarket materiaal, waardoor de motorfietsen te veel herrie gaan maken.
Vroeger had je daar de controles door de verkeerspolitie voor.
Rijd al jaren motorfiets, met gehoorbescherming in. Uit ervaring weet ik dat je met een snelheid van boven de 80 km/u al niet veel meer hoort van je eigen motorfiets.
Vorige week werd ik ingehaald door een BMW GS met van die aso-pijpen. Pas toen die ongeveer een km voor me reed, hoorde ik hem niet meer.
Steeds vraag ik me dan af, waar het goed voor is. Herrie maken, waar de omgeving last van heeft, die je zelf niet of nauwelijks hoort.
Groet,
Jack
Hear hear, hier kan ik me alleen maar hardgrondig bij aansluiten. Ik zit ook in een FB groep waar het zo af en toe over die k*lere blerpijpen gaat. Maar dat is stoerrrrrrr. het mag wel wat stoer klinken . . .etc.
Wat mij betreft mogen ze die blerbakken meteen voorzien van 500 euro boete en een WOK melding waarbij aangetoond moet worden dat de originele buizen er weer onder zitten.
Hier in de buurt (Posbank) vorig jaar nog. Rij je ergens rustig met de motor langs, rijden er weer collega motorrijders die zo "stoer" zijn dat wandelaars met kinderen naast de weg naar de oren grijpen.
En zo is het wachten op de volgende en de volgende afsluiting van wegen door die rotherrie.
Maargoed, ik zal dan wel niet stoer zijn.

Gebruikersavatar
zoeff50
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 280
Lid geworden op: 28 jul 2008 09:27
Locatie: Assen

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door zoeff50 »

Een petitie heeft helemaal geen zin, het klopt, het is al veel te laat. "We" hebben het zelf verknald en "we" verknallen het nog steeds met die veelal aftermarket pijpen en vooral die rechterhand. In het Duitse Motorrad lees je geregeld over meer afgesloten (slinger)wegen. Euro4 pijpen zijn ook niet stiller dan Euro3 pijpen, maar daar zit het probleem niet. Wel als je met zijn tienen na het bord einde bebouwde kom vol het gas open draait. Arme bewoners als je tot zo'n 500 motorrijders per dag langs "hoort" komen tot laat in de avond.
Honda CRF1000LD-Africa Twin, Zumo XT, GPSmap76CSx

Dingeman
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 602
Lid geworden op: 25 nov 2005 16:14

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door Dingeman »

Misschien toch maar een Apk-keuring voor motoren???

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door Mr. M »

Doen ze in Duitsland (TUV), geen effect. Trek maar eens een nieuwe Harley open op een dijk. En die komen toch echt legaal de EU in. Euro4 als ik het goed heb.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3857
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door RonalT »

APK? Da's natuurlijk ook maar schijn. Gewoon heel simpel een agent langs de dijken en bekeuren als er een illegale lawaaipijp wordt geconstateerd...
Met alle andere oplossingen pak je de goeie terwijl de slechte rondscheuren. Lost niets op. Als ze op de ene plek niet STOER mogen doen gaan ze naar een andere plek. Ook die weer afsluiten? Nee, gewoon weer bekeuren....
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

blazez
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 246
Lid geworden op: 4 jan 2005 14:35
Locatie: Rheden

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door blazez »

APK lost inderdaad niets op. En volgens goed nederlands gebruik zal zo een regeling absoluut misbruikt worden voor niet-technische dingen. Precies zoals het bij de auto's ook gebeurd is (niemand kan uitleggen waarom een auto TECHNISCH afgekeurd kan worden omdat er een ander type kentekenplaat op zit).

Inderdaad, handhaven op overlast. Niets meer en niets minder

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: Petitions: dijken-ook-open-voor-motorrijders

Bericht door tony rave »

Helaas gaat het niet alleen om herrie en het afsluiten van wegen.

Inmiddels ligt het hele land vol met allerlei onvoorspelbare soorten drempels omdat slechts weinigen zich aan de maximum snelheden houden.
Niet dat die drempels veel effect hebben, behalve voor het veroorzaken van ergernis en nog meer fijnstof door afremmen en meer uitlaatgassen door weer versnellen.

Ik wil niet beweren dat die maxima m.i. altijd terecht zijn. Er zijn b.v. wegen met fietspaden aan beide zijden, geen in- of uitritten dan wel enkele zeer overzichtelijke, geen bebouwing, geen bossen met mogelijk overstekende dieren, etc. en toch een maximum van 60km/h.
Daar rij ik dan wel eens sneller, elders daarentegen ook wel langzamer dan toegestaan.

Inderdaad, 'we' hebben het zelf verknald en het rijplezier wordt er niet beter op.
Nog even en motorvoertuigen zijn af fabriek uitgerust met systemen die de snelheid algemeen beneden het toegestane maximum houden.
Daarnaast heb ik de indruk dat veel nieuwere auto's al permanent data versturen naar "Big Brother" en daarmee wordt het ook simpel om continue snelheidscontroles te doen, en boetes op te leggen.

Kan ook een voordeel zijn, kunnen alle drempels weer weggehaald worden.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Plaats reactie

Terug naar “De GPS-Stamkroeg”