GPSmap 276Cx Firmware update

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 388
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Noppie »

keesm schreef:Harde/master reset, kijk even in dit draadje: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=13 ... 9&start=35
Oké dank je. Maar blijft de vraag of bartho ook een echte reset uitgevoerd heeft of de update toegepast heeft.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door bartho »

Heb hard reset uitgevoerd. Vandaag nog eens gereden in Frankrijk Picardie. Vermits ik spraakbegeleiging niet kan uitschakelen heb ik alle "voices" uit het toestel verwijdert. Heb een route gereden gemaakt in basecamp. Nu werkt de pop up goed. Ik krijg een beep via bluethoot wanneer de pop up in beeld komt tot hier perfect. Het rare is krijg geen melding gevaarlijke punten meer?? Is dat gekoppeld aan "voices" ?? En nog een probleem, dat ik voordien ook had, als mijn 276cx gekoppeld wordt aan mijn sena 10U wordt mijn smartphone uitgeschakeld in de sena. Had dit al gemeld zowel naar garmin als naar sena.

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 388
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Noppie »

Dan zal ik eerdaags ook eens een hard-reset uitvoeren. In de hoop dat ik daarmee de “berichten” van mijn iPhone weer in beeld krijg. Hoewel ze (276Cx en iPhone) blijkbaar wel met elkaar communiceren want meestentijds krijg ik het weer wel zichtbaar op de 276Cx.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
Noppie
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 388
Lid geworden op: 23 mar 2004 19:59
Locatie: Doetinchem

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Noppie »

Vandaag eindelijk eens tijd gemaakt om een hard reset uit te voeren. Helaas heeft het niks geholpen voor het bovengenoemde probleem.
Het pop-up scherm bij afslagen werkt nu wel perfect na de laatste update.
Beter één wiel op de grond dan twee in de lucht.

Zumo XT2 op Yamaha FJR1300AS en Triumph Trophy 900 caféracer

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

D'r zijn trouwens nog steeds dingen die ik vervelend vind aan de 276CX. Belangrijkste voor mij is track up vs north up. Wat ik zou willen is dat bij uitzoomen boven een zelf ingegeven waarde track up verandert in north up, en dat als ik niet navigeer de unit vanzelf terugvalt op north up.

Wat me verder wèl opvalt is dat mijn unit na de laatste update (3.60) geen enkele keer meer is vastgelopen.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door bartho »

Ja dat zou een verbetering zijn , of zoals bij de zumo in het scherm kunnen kiezen voor north up

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

Toch maar weer een call gelogd bij Garmin
Dear Garmin Support,

I have been a long time Garmin customer. I started with a GPSMap276c and a GPSMap278 and last year, as soon as it was released upgraded to a GPSMap 276Cx. Being one of the first time buyers I knew the software on the unit wouldn't be perfect from day one. And indeed, you have made some great improvements!

However, there are still a few things that are most likely very easy fix and would greatly improve usability in automotive mode.

1. the color of the text in "overlay mode". In day mode the text is white with a black outline. The map itself is largely light colored. As a result the projected text (speed, Dist to next turn, etc) are hard to read at a glance.

In the first beta software releases of this unit the text was black with a white outline, much better!! The same in night mode. Can you please, please revert this?

2. North up v. track up. This is very important for many users. When navigating a track or route track-up is the preferred mode for many. However, once at you destination, or not using routed guidance, north up would be preferred. Could you consider the following:

- Track-up when navigating a route or track, but as soon as you stop navigating default back to north-up.

- Switch from track-up to north-up when zooming out above a self chosen level

These were features I really appreciated on the previous GPSMap276c/278, but seem to have been overlooked on the 276Cx.

If more information is needed don't hesitate to contact me: email


kind regards


Max
Ik zeg, feel free en open er ook een. :wink:
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

@Max
Je schreef ooit: "popup scherm gebruik ik niet (heb ik altijd irritant gevonden)".
Nu deze popup inmiddels goed werkt is dat misschien, en hopelijk slechts tijdelijk dan, toch een optie voor je omdat het popup scherm altijd koers-boven toont.

Wat het datavelden-contrast betreft ben ik benieuwd wat Garmin ertoe bracht het oorspronkelijke ontwerp om te keren. Ik heb Garmin al enige tijd geleden gevraagd om dat weer terug te draaien. Helaas is dat, naast een aantal andere onvolkomenheden en fouten, nog steeds niet verbeterd.

Anderzijds, voor mijn gebruik met kaart noord-boven voldoet het toestel nu uitstekend. De goed werkende en tijdige popup's maken het ook gemakkelijker om met een ander scherm (routerol, kompas, etc.) in auto-routing modus te navigeren.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

tony rave schreef:@Max
Je schreef ooit: "popup scherm gebruik ik niet (heb ik altijd irritant gevonden)".
Nu deze popup inmiddels goed werkt is dat misschien, en hopelijk slechts tijdelijk dan, toch een optie voor je omdat het popup scherm altijd koers-boven toont.
Misschien moet ik het maar weer eens proberen. Voelt wel aan als een workaround. En in de bergen vind ik het fijn om aan de de gps te zien of ik een scherpe bocht kan verwachten, en dan is track-up heel prettig.
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

Tja, ik ben helemaal vergroeid met 'north-up' zodat ik in een oogopslag zie welke windrichting ik rij. In combinatie met een papieren kaart op de tank en het topografische beeld in m'n hoofd veroorzaakt dat dan geen 'schizofrenie'.

De begrippen links-af en rechts-af heb ik vervangen door 'krimpen' en 'ruimen', dat bevalt mij goed want het werkt ongeacht of ik noord- of zuidwaarts rij. Ook zien naar welke kant de volgende scherpe bocht draait is dan geen probleem. Die laatste info krijg ik echter nauwelijks omdat ik veelal een verder uitgezoomd niveau gebruik, 500 tot 1200 meter/div.

Heb ook al vaak verzucht waarom de richtingborden in b.v. NL niet aangeven in welke richting een aangeduide plaats ligt. Ik begreep dat zoiets in b.v. de USA wel vaak het geval is. Lijkt mij nuttige informatie waarmee je zelfs zonder navigatie o.i.d. redelijk in de gewenste richting kunt gaan.

Zoals je zegt: Garmin zou de keuzemogelijkheid moeten geven, mijn 60-ers hebben dat ook en ik heb het wel ooit gebruikt.
Ik zal hen ook een dergelijk verzoek sturen.
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1706
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door guzzi vero »

Niet alleen in de US vind je N/S/W/E bound. Ook in de UK is dat het geval.

In België ben je al helemaal de pineut als je van Duitsland naar Lüttich/Liège/Luik moet en op je NL kaart enkel Luik staat wat je dus nooit gaat vinden op de verkeersborden.
Is een andere discussie en dus off topic maar ik versta nog altijd niet waarom ze hier in België niet de originele stadsnaam gebruiken ipv die te gaan vertalen en aan de buurlanden vragen die ook te gebruiken in hun verkeersborden. Zou de buitenlanders een hoop miserie besparen. Zelfs sommige gps'en hebben er last van. Zal hier in B wel weer iets communautaire zijn zeker. Aix-la-Chapelle is dus Aken (D) moest je het nog niet weten lol
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

ankeric
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1143
Lid geworden op: 25 jun 2008 22:02
Locatie: Woerden

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door ankeric »

tony rave schreef:Wat (nog) niet kan met de 276Cx is 'koers boven' beneden een te kiezen zoom-stand.
Poging om niet weer - ergens anders - OT te zijn:
Helemaal begrijpen doe ik dit niet.
Wat gebeurt er als je ver inzoomt? Dan wijzigt toch niet de kaartstand? Mag ik hopen...
Of is dit een instelling: kaartstand afhankelijk van een te kiezen zoom-stand?
Maar dan weer: wat gebeurt er als je over die grens heengaat met in- en uitzoomen?

Alleen al voor dit soort vragen (nieuwsgierigheid) zou ik - bijna! - een 276 kopen.
Maar Anke is duidelijk: "Ik neem aan dat je dan twee toestellen meeneemt op vakantie. Want met een 276 ga ik misschien wel fietsen (als jij de stroomvoorziening oplost), maar zeker niet wandelen. En dan mag "dus" ook mijn iPad mee...".
Dus niet... :?
Niet meer actief op dit forum...

Gebruikersavatar
STXrider
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1043
Lid geworden op: 14 feb 2007 20:38
Locatie: Landsingerland

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door STXrider »

ankeric schreef:Alleen al voor dit soort vragen (nieuwsgierigheid) zou ik - bijna! - een 276 kopen.
Maar Anke is duidelijk: "Ik neem aan dat je dan twee toestellen meeneemt op vakantie. Want met een 276 ga ik misschien wel fietsen (als jij de stroomvoorziening oplost), maar zeker niet wandelen. En dan mag "dus" ook mijn iPad mee...".
Dus niet... :?
Stroomvoorziening? Hij kan een hele dag mee....... :D
Gehad: SPIII ~Zumo 550 ~ Honda Zumo 550
Nu: Tripy 2 ~ Garmin GPSMAP 276Cx v5.9 - CN 2022.10 ~ Roadbookhouder A4 ~TomTom 6200

Gebruikersavatar
tony rave
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2113
Lid geworden op: 1 dec 2004 14:33
Locatie: View over Baltic Sea

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door tony rave »

ankeric schreef: Wat gebeurt er als je ver inzoomt? Dan wijzigt toch niet de kaartstand? Mag ik hopen...
Of is dit een instelling: kaartstand afhankelijk van een te kiezen zoom-stand?
Maar dan weer: wat gebeurt er als je over die grens heengaat met in- en uitzoomen?
Voor alle duidelijkheid, dit werkt (nog) niet zo bij de 276Cx maar wel o.a. met de 60CSx.

Bijgaande afbeelding toont 3 aaneengeregen screenshots van de 60CSx, links het bewuste instelling-menu, midden de north-up en rechts de track-up situatie.
Zodra het zoomniveau beneden de, in dit geval, 200m staat schakelt de kaart-orientatie van 'noord-boven' naar 'koers-boven. Ongeacht het zoom-niveau handmatig dan wel door auto-zoom tot stand komt. Die omschakeling werkt dus bij zowel in- als uitzoomen.

Deze optie komt m.i. het meest tot z'n recht wanneer men geen popup-scherm wil en auto-zoom gebruikt.
track up_below200m.jpg
track up_below200m.jpg (66.27 KiB) 2780 keer bekeken
Ж MapSource ► route-creatie ║ directe-route + track ► GPSMap's 60CSx, 79S, 276Cx (probleemloos)║BaseCamp ► databeheer Ж

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: GPSmap 276Cx Firmware update

Bericht door Max Kool »

Dit dus!

Zou zo handig zijn
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”