Draadloos ontvangen verzenden

De GPSmap 276CX, opvolger van de GPSmap 276C
Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2549
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: Draadloos ontvangen verzenden

Bericht door Frank »

bartho schreef:Vandaar dat het NIET moet werken?? Dus een menu maken met tal van mogelijkheden die dan maar voor de helft moeten werken. Hij is ook bedoeld voor motorrijder vandaar curvey roads en dergelijke.
Ik reageerde op de opmerking van Max Kool:
Ik weet niet wat Garmin voor ogen had toen ze bepaalden dat de 276Cx alleen maar met Garmin Connect kan verbinden. Dat is veel meer een fitness app. Leuk voor hiken, fietsen, running. Je kunt het verbinden met je schoenen, je fiets.
Garmin heeft dit toestel primair dus neergezet als outdoor toestel. Dat er allerlei features aan toegevoegd zijn, zodat het ook prima voor motornavigatie te gebruiken is, doet daar niets aan af. Met name de connectiemogelijkheden zullen dus met name die van de Garmin outdoor range volgen. Heeft waarschijnlijk ook met de hard- en software architectuur te maken, en die is niet zomaar te veranderen....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
Max Kool
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 323
Lid geworden op: 8 okt 2005 01:15
Locatie: Los Angeles
Contacteer:

Re: Draadloos ontvangen verzenden

Bericht door Max Kool »

Het is tevens een maritiem toestel, en ik zou niet weten welke "outdoor activiteiten" ik met mijn 276Cx zou willen doen...hardlopen? hiken? fietsen? En dat heb je je 276Cx èn je telefoon bij je? :roll:

kun je je wiel- en kadans sensoren van je fiets koppelen met de 276Cx? Hartslag sensor? Geen idee, iemand al geprobeerd?


Begrijp me niet verkeerd, ik vind dit toestel voor mij de ultieme motor GPS, en er had wat mij betreft geeneens bluetooth op hoeven zitten (of wifi). Maar als je het dan toch doet, doe het dan goed.


toch?
Roses are #FF0000, violets are #0000FF
All my base are belong to you.

bartho
Berichten: 1059
Lid geworden op: 6 mar 2006 09:46
Locatie: Gooik Belgie

Re: Draadloos ontvangen verzenden

Bericht door bartho »

Bluetooth hoefde voor mij ook niet maar het staat er op heb ervoor betaald maar werkt niet. Wifi staat er op maar werkt eigenlijk ook niet. Men kan enkel software update doen maar de software wordt niet aangepast.
ANT weet ik niet maar ik denk dat deze Gps niet voor de fiets bedoeld is.

Gebruikersavatar
fransg
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 1130
Lid geworden op: 18 mar 2004 09:11
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Draadloos ontvangen verzenden

Bericht door fransg »

bartho schreef:ANT weet ik niet maar ik denk dat deze Gps niet voor de fiets bedoeld is.
Op de fiets vind ik m prettig, prima afleesbaar en desgewenst communiceert hij probleemloos met de hartslagmeter borstband en met de temperatuur module die ook op het stuur zit.

Over het geheel prima. Bij Garmin is er altijd iets te mopperen en dat is ook weer een leuke traditie, sinds jaar en dag.

Ligt voor een deel aan de company, voor een ander deel aan de typische Garmin user. Vrij nedy, eigenwijs, bereid van alles uit te pluizen, ook wat er niet deugt :-)

Dat er al een tijd geen alles ‘verbeterende’ update is gekomen, kan misschien betekenen dat het volgende wereldwonder waar dan in het begin ook van alles mis mee is kan worden verwacht, over een jaar of twee!
GPSMAP66st, Explore 2

Plaats reactie

Terug naar “GPSmap 276Cx”