GPX formaat en track

ronnyb12
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2018 09:17

GPX formaat en track

Bericht door ronnyb12 »

Al 2x voorgehad...bestaande route in GPX formaat op TT450 laden via PCverkenner, route rijden instellen rij naar beginpunt en tijdens de rit telkens een serieuze omleiding tegen gekomen .
Ik bleef de aanbevelingen van mijn TT volgen en opeens tijdens de rit sta ik aan het einde vd route ( eindpunt bereikt!)
terwijl de rit nog bijlange niet uitgereden was.
Wat doe ik verkeerd??
Ronny

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1709
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: GPX formaat en track

Bericht door guzzi vero »

denk niks. Bij een TT kan je het herberekenen niet uitzetten. Als je dan de pech hebt dat je route een lus is en hij gaat kijken waar hij de route weer kan oppikken bij zo een omleiding en je komt in de buurt van het terug keren, ben je zo weer thuis denk ik.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

ronnyb12
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2018 09:17

Re: GPX formaat en track

Bericht door ronnyb12 »

Oei .....wa nu? kms mindering of meerdering in het hoog houden mss.

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: GPX formaat en track

Bericht door FM »

En wat moet je dan doen als je doorhebt dat je niet goed zit ? Kan je de route opnieuw opstarten? Maar dan zit je op dat moment al veel te ver op de route, hoe moet je dan naar een vorig deel van de route rijden? Zie je die op je scherm?

Ik heb geen TT, maar dit vind ik belangrijk om weten als ik een nieuw toestel wil aanschaffen.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

ronnyb12
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2018 09:17

Re: GPX formaat en track

Bericht door ronnyb12 »

FM schreef:En wat moet je dan doen als je doorhebt dat je niet goed zit ? Kan je de route opnieuw opstarten? Maar dan zit je op dat moment al veel te ver op de route, hoe moet je dan naar een vorig deel van de route rijden? Zie je die op je scherm?

Ik heb geen TT, maar dit vind ik belangrijk om weten als ik een nieuw toestel wil aanschaffen.
dat is juist de vraag!

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: GPX formaat en track

Bericht door Mr. M »

Klik op de pijl boven de + en -. Dan krijg jet het overzicht en zie je wat de Rider van plan is. Gaat hij reeds naar het dichtsbijzijnde punt op de route? Dan Rider volgen. Pakt hij een verkeerd stuk op (bv neemt een shortcut), dan zelf naar dat punt op de route rijden waar je weer wilt inhaken. Dit overzichts kaart kun je dan effe laten staan.

Dit als er, zoals in dit geval een omleiding is.
Normaliter zal de Rider de GPX track (!) netjes afwikkelen.
PS: probeer dus altijd een track te laden. Een gpx route met paar een paar viapunten kan tussen de via-punten afwijken van het origineek, afhankelijk ook van de routeinstellingen op de Rider.

Suc6, Marten
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

ronnyb12
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2018 09:17

Re: GPX formaat en track

Bericht door ronnyb12 »

Mr. M schreef:Klik op de pijl boven de + en -. Dan krijg jet het overzicht en zie je wat de Rider van plan is. Gaat hij reeds naar het dichtsbijzijnde punt op de route? Dan Rider volgen. Pakt hij een verkeerd stuk op (bv neemt een shortcut), dan zelf naar dat punt op de route rijden waar je weer wilt inhaken. Dit overzichts kaart kun je dan effe laten staan.

Dit als er, zoals in dit geval een omleiding is.
Normaliter zal de Rider de GPX track (!) netjes afwikkelen.
PS: probeer dus altijd een track te laden. Een gpx route met paar een paar viapunten kan tussen de via-punten afwijken van het origineek, afhankelijk ook van de routeinstellingen op de Rider.

Suc6, Marten
Dit is een duidelijke uitleg..bedankt!!

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: GPX formaat en track

Bericht door FM »

Mr. M schreef:Klik op de pijl boven de + en -. Dan krijg jet het overzicht en zie je wat de Rider van plan is. Gaat hij reeds naar het dichtsbijzijnde punt op de route? Dan Rider volgen. Pakt hij een verkeerd stuk op (bv neemt een shortcut), dan zelf naar dat punt op de route rijden waar je weer wilt inhaken. Dit overzichts kaart kun je dan effe laten staan.
Ik begrijp dus goed dat je door op die pijl te drukken, je een overzicht krijgt van de originele route plus wat de TT je nu voorstelt ?

Was dit er altijd al? Want Hans Vaessen vond dat één van de laatste verbeteringspunten aan de TT: kunnen zien hoe de route oorspronkelijk eruit zag.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: GPX formaat en track

Bericht door polmcfree »

Wat ik niet begrijp is ,je bent nog niet eens de route aan het rijden,
maar je bent eigenlijk een nieuwe route aan het rijden, naar het begin van de route die je zou gaan willen rijden,
waarom zou hij dan bij een omleiding naar het einde rijden van een route waar je nog niet aan begonnen bent?
Je bent namelijk naar de start van die rondrit aan het rijden en niet de rondrit zelf
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: GPX formaat en track

Bericht door Mr. M »

FM schreef:
Mr. M schreef:Klik op de pijl boven de + en -. Dan krijg jet het overzicht en zie je wat de Rider van plan is. Gaat hij reeds naar het dichtsbijzijnde punt op de route? Dan Rider volgen. Pakt hij een verkeerd stuk op (bv neemt een shortcut), dan zelf naar dat punt op de route rijden waar je weer wilt inhaken. Dit overzichts kaart kun je dan effe laten staan.
Ik begrijp dus goed dat je door op die pijl te drukken, je een overzicht krijgt van de originele route plus wat de TT je nu voorstelt ?

Was dit er altijd al? Want Hans Vaessen vond dat één van de laatste verbeteringspunten aan de TT: kunnen zien hoe de route oorspronkelijk eruit zag.
Nope, je krijgt een overzicht van de door de Rider geintepreteerde route. Is een ander onderwerp, maar vanaf het eerste moment van de 4XX serie heb ik geroepen dat de mogelijk heid moet bieden om de originele track in beeld te brengen. Net als de Zumo's. Vond Hans in het begin onzin, maar later tot betere inzichten gekomen :). Men heeft het nooit gedaan. Dus de af te leggen route die de Rider laat zien is zijn intepretatie. Wegafsluitingen, wegen met stippeltjes worden vermeden, ook al gaat de de originele track erover. Maar (en dat is de angel) je ziet niet dat ie afwijkt.

De TS-er heeft het over iets anders. In het overzicht dus de route zoals de Rider die op dat moment heeft.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: GPX formaat en track

Bericht door FM »

Het overzicht toont dus de door de TT geïnterpreteerde route, maar wel de gehele route, ook het gedeelte dat al voorbij is, en/of het gedeelte dat overgeslagen werd? Daar kan ik mee leven.

Hoewel een ongewijzigde track tonen (zoals de Zumo) inderdaad nog altijd de beste oplossing is.

@Polmcfree: je interpreteert het fout, de ts was wel degelijk al op de route toen hij een omleiding voorgeschoteld kreeg.
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: GPX formaat en track

Bericht door Mr. M »

Correct! Het gedeelte wat voorbij is, is donkerblauw van kleur, wat komt is lichter blauw van kleur.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

ronnyb12
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2018 09:17

Re: GPX formaat en track

Bericht door ronnyb12 »

Nochtans pas voor gehad , bij rijden van gpx route ( rondrit) op mydrive gemaakt en op tt450 gesynchroniseerd , rijden naar beginpunt en van de route moeten afwijken door omleiding de route niet meer gevonden en het uitzoemen om route terug op te pakken of route visueel te zoeken werkt voor geen meter . Wat doe ik verkeerd fo wat moet ik aanpassen?
mvg Ronny

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: GPX formaat en track

Bericht door Rush FZ1N »

Zie een van de oude (2108 reeds!) reacties. Jij doet niets verkeerd, jouw toestel kan dit niet oplossen. Je kunt alleen een nieuwe route maken. Bij een bestaande geïmporteerde route zou je deze opnieuw kunnen opstarten.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

ronnyb12
Berichten: 10
Lid geworden op: 26 apr 2018 09:17

Re: GPX formaat en track

Bericht door ronnyb12 »

Ook al geprobeerd , maakt niks uit , gps vindt aansluiting route niet meer !

Plaats reactie

Terug naar “TomTom Rider 4x/4x0”