POI op Track/rote plaatsen

Adviesvragen, voor als je vooral voor wandelen en fietsen een GPS zoekt
Plaats reactie
Trailrunner Arjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2018 22:35

POI op Track/rote plaatsen

Bericht door Trailrunner Arjan »

Hallo Forum leden,

Ik ben een trailrunner, en ga eerdaags een route hardlopen van 85km. Deze route heb ik in een GPX bestand welke ik in Basecamp heb geladen. Op deze route heb ik verschillende voeding/verzorgings posten. Deze posten wil ik graag weten hoever het nog is op mijn horloge (Garmin Fenix 5X) Maar dan wel via de route dus niet dat mijn navigatie zelf continue de route berekend. Als ik bij mijn eerste post ben wil ik de volgende post selecteren. Mijn vraag is, is dit mogelijk en hoe kan ik dit doen.
Alvast bedankt,
Arjan

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: POI op Track/rote plaatsen

Bericht door Hans Schipper »

Trailrunner Arjan,

Ik trailrun ook maar niet zo ver als jij. Volg gewoon een spoor op mijn dakota 20.
Volg jij ook een spoor op jouw Fenix 5X?

POIs? Die maak ik met ‘javawa rtwtool’ http://www.javawa.nl/rtwtool.html
Dat bestand plaats je in de map /Garmin/POI. Dan krijg jij volotomaties de POI+info in beeld als je dat punt nadert. De waarschuwingsafstand stel je in.

Wat je precies bedoelt met ‘als ik bij de eerste post ben wil ik de volgende post selecteren’ begrijp ik niet goed. De volgende+info komt immers otomaties in beeld als je in de buurt komt.

Trailrunner Arjan
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mei 2018 22:35

Re: POI op Track/rote plaatsen

Bericht door Trailrunner Arjan »

Dank je wel voor je antwoord Hans,
Wat ik bedoel met "post". Dit zijn fourage plaatsen. Dus ik heb een GPX bestand met de hele route. En daarbij weet ik dat er bv op KM 23, 36 etc een post is.

Ik wil dus graag in mijn horloge de afstand tot de volgende post kunnen selecteren aan de hand van de route welke ik in GPX bestand heb geladen.

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: POI op Track/rote plaatsen

Bericht door Hans Schipper »

Dat heb ik wel begrepen, Arjan. Je maakt van zo’n post gewoon een POI en de afstand tot de volgende post/POI vermeldt je in die POI. Hoe lang die afstand is kan je in basecamp achterhalen. Dit systeem met POIs werkt perfect. POIs zijn route/spoor onafhankelijk, dus als je toevallig al wandelend of zo, zonder die trailruntrack, bij zo’n POI komt, krijg je ook een melding. Door de POIs in de Fenix /garmin/poi te verwijderen wordt het weer stil in de natuur :)
Veel plezier.

Gebruikersavatar
GPS Expert
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2013 22:41
Locatie: Amsterdam, Apeldoorn, Havelte, Hilversum, Hoensbroek, Leusden, Privé les of GPS Helpdesk
Contacteer:

Re: POI op Track/rote plaatsen

Bericht door GPS Expert »

Ik zou ze eerder als Koerspunt in de Fenix laden met RTWtool. Conversie van Waypoint naar Koerspunt. Maar als POI is ook mogelijk.
Marco

Kennis en kunde van Outdoor, Sport en Motor GPS'sen van Garmin, Tripy, TomTom, Mio, Teasi, TwoNav, Peaklife/Rage.

Zie ook mijn Kennisforum en YouTube kanaal.

Plaats reactie

Terug naar “Bij het wandelen en fietsen”