herbereken herbereken

De helpdesk is bedoeld voor ondersteuning bij het gebruik van je toestel.
In 'Algemeen' alleen vragen die in de onderwerpen hieronder geen plek vinden!
Plaats reactie
edwin e
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 jul 2017 22:04

herbereken herbereken

Bericht door edwin e »

Dag
Ik heb mijn etrex 20 x nu een jaar. Maar kan er nog steeds niet mee uit de voeten.
Gisteren bv. Ik sta in wessem Limburg. Merk dat ik mijn route niet opgeslagen heb. Dus tik in: waarheen?? naar huis. Dat punt staat erin. Het duurt eeuwen voor het apparaat is uitgerekend. Onderweg is ie voortdurend aan het herberekenen. Eigenlijk rijd ik het grootste deel van de tijd maar via kompas want dit schiet niet op.
vergis ik me in een afslag. keer meteen om. En ja hoor is ie weer een kwartier aan het herberekenen. wordt er moe van.
wie kan mij zeggen wat ik fout doe.
Ik heb 3 kaarten open staan . de worldwide map die er standaard op zit. de topoactive west Europa en open fietsmap. beide laatste staan op de SD kaart.
ik hoop echt dat iemand mij kan helpen. stond gister op het punt het ding in de kliko te gooien

janremi
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 115
Lid geworden op: 1 nov 2011 19:48

Re: herbereken herbereken

Bericht door janremi »

Het is niet goed om 2 kaarten van het zelfde gebied open te hebben, "West Europa" en "openfietsmap".
Dit kan mogelijk een oorzaak zijn.
Groetjes uit Goes, GPSmap62st, Flyer T12 Comfort-Harmony.
Jan

polmcfree
Berichten: 546
Lid geworden op: 4 apr 2007 22:16
Locatie: Opglabbeek (B)

Re: herbereken herbereken

Bericht door polmcfree »

Dan moet je een kaart op niet actief zetten, ofwel de fietskaart ofwel de topokaart,je kan namelijk maar een kaart gebruiken,twee kaarten geeft altijd problemen,het toestel weet niet op welke kaart het moet gaan zoeken en is die veel te lang bezig om de route klaar te krijgen.als hem dat al lukt.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: herbereken herbereken

Bericht door e.vdwerf »

Altijd de basiskaart + een andere routerende kaart.
Bv de Basiskaart + de OFM.

Bij routeringsinstelling instellen- Niets Vermijden. (hoogstens onverhard)
Nooit snelwegen vermijden, want de fietspaden zijn immers de snelwegen. (Wellicht had je dat aanstaan?)

-kortste weg komt het verst (maak je routeringsroutes niet te land of zet tussenpunten-) 70km gaat wel, maar dan krijg je dat lange herberekeken. Dus eerder 20km
-snelste weg (minimale tijd) routeert meer via de fietspaden.

-Tolwegen vermijden en instelling op vervoermiddel auto dan routeert de gps via fietsroutes (niets met fietspaden te maken)

Kijk ook bij tips en trics in de info van OFM.
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: herbereken herbereken

Bericht door RonalT »

Je bent best wel eigenwijs Edwin of erg vergeetachtig. Op 21 mei 2018 om 12:35 stelde je deze vraag...
...ik ben wat tijd bezig mat de etrex 20x. Wat mij nog niet duidelijk is hoeveel kaarten je tegelijk kan aan zetten en of dat niet gaat conflicteren. Heb ne topaactive westeuropa en openfietsmao BNL aanstaan...
en daar heb je toe als antwoord op gekregen dat je maximaal de basiskaart en 1 routerende kaar aan mag zetten. Anders loop je kans op rare effecten.
JaVaWa schreef:Naast de basiskaart altijd maar één routeerbare kaart aanzetten, dus alleen de topoactive of alleen de openfietsmap.
Als er meerdere kaarten aan staan raakt het toestel in de war.
En nog even verder zoekende kwam ik in een topic over een zootje navigatie een bericht van 1 aug 2017 tegen....
e.vdwerf schreef:Je mag naast de basiskaart maar één routerende kaart aan hebben staan.
edwin e schreef:ok das nuttig om te weten. Dacht ook wel zoiets. Dus handig als ik alleen op wegen fiets de openstreetmap gebruiken en anders en dan ook in een ander profiel topoactive.
zou dat ook de reden kunnen zijn dat ie vandaag tijdens tocht 2 x vastliep.
Vanaf nu proberen te onthouden.... :?
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”