Nieuw: Oregon 700, 750 en 750t

emol
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 dec 2016 22:35

Re: Nieuw: Oregon 700, 750 en 750t

Bericht door emol »

wat mankeert er aan de oregon 750:
hij vreet batterijen ( fiets je 10 uur per dag met scherm aan dan heb je 10 batterijen nodig), leuk voor een trip van 14 dagen)
gevoeligheid scherm slecht, ook bij de juiste instelling.
aflezen scherm in volle zon slecht, daarom moet verlichting op max staan, verbruikt veel stroom.
batterij opladen via de gps duurt veel te lang.
scherm wel erg klein.
bij een ingevoerde route licht het scherm niet automatisch op bij een afslag, dus scherm dient aan te blijven anders weet je niet waar je zit.
adressen invoeren een crime. wil ik van a naar b dan wordt er een straat en huis nummer gevraagd, dit klinkt logisch. waarom kun je niet gewoon centrum invoeren. som krijg je geen voorbeelden van straten en kun je in het geheel niets.
bij samen gevoegde gemeentes ga je helemaal de mist in, waarom kan je niet zoeken op postcode?
bij het stopzetten van de navigatie, kan je niet zomaar v erder navigeren en moet je de route opnieuw opstarten.
ik heb 3 oregons terug moeten sturen wegens niet goed werkend apparaat, dwz. apparaat dood niet meer aan te zetten.
ergste wat je kan overkomen op een tcht.
kortom voor mijn geen oregon meer, helaas want er zitten ook veel goede zaken in.

Gebruikersavatar
MPX-NL
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2107
Lid geworden op: 29 mei 2008 13:59
Locatie: ZHZ

Re: Nieuw: Oregon 700, 750 en 750t

Bericht door MPX-NL »

Waarom koop je een Oregon als je het scherm te klein vindt en dan later dit als minpunt opvoeren :x
Dus je verbruikt 1 setje batterijen per 2 uur, dan wordt het tijd voor goede batterijen denk ik :shock:
Het principe van dit soort schermen is, hoe meer licht hoe beter afleesbaar.
Overdag met schermverlichting aan rijden heeft weinig nut, zelfs op een bewolkte dag zoals vandaag is het scherm zonder verlichting perfect afleesbaar, de verlichting aanzetten voegt niets toe.
Oregon 700, Vivofit 4, Vivoactive.
GPS 100/50/75/45/40/90/38, 12XL, eMap, 20 x eTrex, GPS V, Geko 101/201/301, GPS 60/72H/76CSx, GPSMAP 60/60C/60Cx/60CSx/220/295, Colorado 300, Dakota 10/20, Oregon 400t/450t, Montana 600 enz.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2231
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: Nieuw: Oregon 700, 750 en 750t

Bericht door Rush FZ1N »

emol schreef:wat mankeert er aan de oregon 750:
adressen invoeren een crime. wil ik van a naar b dan wordt er een straat en huis nummer gevraagd, dit klinkt logisch. waarom kun je niet gewoon centrum invoeren. som krijg je geen voorbeelden van straten en kun je in het geheel niets.
bij samen gevoegde gemeentes ga je helemaal de mist in, waarom kan je niet zoeken op postcode?
bij het stopzetten van de navigatie, kan je niet zomaar v erder navigeren en moet je de route opnieuw opstarten.
Naast de opmerkingen van MPX-NL nog het volgende:
Adressen invoeren ligt aan de kaart(en) die je erin hebt zitten. Met een CN kaart kun je makkelijk kiezen voor “steden” en hoe je geen adres in te voeren. Ook kun je kiezen voor postcode.
Met deze kaart kun je ook gewoon een terrasje pikken en vervolgens de Oregon opnieuw opstarten en verder rijden.
Bij sommige (gratis) kaarten zit helemaal geen routeerbaarheid.

Denk dat het verstandig is jezelf eerst af te vragen welke eisen je hebt en daarmee naar een goede advseur te gaan om samen een geschikt toestel uit te zoeken. Denk bijvoorbeeld aan Waypoint. :wink:
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Montana 7x0 & Oregon 7x0 serie”