Aanwijzingen klinken vervormt op Sena SF4

De specifiek op motorrijders gerichte 5 inch navigatiesystemen van Garmin, introductie 2014
Plaats reactie
arieflipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 apr 2008 01:07
Locatie: Maasdijk

Aanwijzingen klinken vervormt op Sena SF4

Bericht door arieflipper »

Na heel veel problemen te hebben gehad met de Cardo Q3 heb ik op aanraden van Waypoint de nieuwe Sena SF4 aangeschaft. Koppelen gaat nu in tegenstelling tot de Cardo uitstekend.
Probleem is nu dat zodra ik ook mijn mobiele telefoon aan de Zumo 590 gekoppeld heb de eerste woorden van de route aanwijzingen vervormd doorkomen.
Ik heb op een andere helm nog een Scala Q2 gemonteerd zitten en die heeft in al die jaren dat ik die heb nog nooit een probleem gegeven. Dus ook dit probleem niet.
Waarschijnlijk koppelt de Q2 op een ouderwetse manier maar daar kan de Zumo goed me omgaan.
Ik heb de Sena SF4 als GPS gekoppeld met mijn Zumo, maar als ik de Zumo koppel als 2e mobiele telefoon heb ik hetzelfde probleem. Zodra ik de mobiele telefoon loskoppel Zijn de aanwijzingen onvervormd en duidelijk.
Zumo XT / Navigator VI / Zumo 595 / 2610 versie? / MS 6.15.7 / BC

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Aanwijzingen klinken vervormt op Sena SF4

Bericht door RonalT »

Terug gaan naar Waypoint, zij hebben je dit verkocht
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Jacques Derks
Berichten: 42
Lid geworden op: 6 jul 2009 21:30
Locatie: Uden

Re: Aanwijzingen klinken vervormt op Sena SF4

Bericht door Jacques Derks »

Ook ik heb veel problemen gehad met de nieuwe Sena SF4. Veel ruis en irritante geluiden tijdens de communicatie. Vanaf 100 km zijn de gesprekken onverstaanbaar. Bereik is een magere 300-400 meter en zeker geen kilometer. De hele set weer geretourneerd en Waypoint heeft netjes het aankoopbedrag gecrediteerd.
Ik heb gelukkig weer mijn oude Scala Rider G4 set op beide helmen gemonteerd.

arieflipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 119
Lid geworden op: 30 apr 2008 01:07
Locatie: Maasdijk

Re: Aanwijzingen klinken vervormt op Sena SF4

Bericht door arieflipper »

Ik had hiervoor dus de Scala Rider Q3 en bij die set diverse problemen gehad. De laatste tijd bijv. moest ik nadat ik de Zumo uitgezet had de Q3 telkens uit het bluetooth geheugen wissen en opnieuw koppelen omdat de Q3 na het koppelen zichzelf direct uitschakelde. Na opnieuw koppelen werkt het weer prima tot de Zumo uitgeschakeld werd.
Daarvoor met de G4 ook problemen gehad.
Alleen met de Q2 die ik nu nog op een oudere helm heb zitten werkt alles perfect maar daar is de 2e van defect geraakt (batterij). Dus die kan ik alleen solo gebruiken. Van de Q3 en de SF4 heb ik een set.
Ik zou u eindelijk wel eens een goed werkende set willen aanschaffen want hier wordt ik moedeloos van.
Wie kan mij adviseren. De prijs is van ondergeschikt belang.
Zumo XT / Navigator VI / Zumo 595 / 2610 versie? / MS 6.15.7 / BC

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Zumo 590”