off road route op Zumo 660

De specifiek op motorrijders gerichte navigatiesystemen van Garmin
Plaats reactie
Dries Desmet
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:03

off road route op Zumo 660

Bericht door Dries Desmet »

Ik ga in september de off road Hannibal route rijden. In base camp zie ik de route in detail. Ik versleep ze naar mijn Zumo 660, waar ik ze ook zie. Ik werp de zumo uit.. ga zoeken bij off road tracks... niks te zien. In 't beste geval een klein stukje. Om zeker te zijn of alles functioneert, sleep ik onze zwarte woud on road route van enkele maanden ook een keertje ernaartoe. Werkt perfect. Wat te doen ? Heel frustrerend.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door RonalT »

Je hebt het over
In base camp zie ik de route in detail.
en dan ga je zoeken bij
ga zoeken bij off road tracks
. Geen wonder dat je niks ziet. Een route vind je niet onder off-road tracks....

Als je een track naar je toestel hebt gestuurd kan je deze importeren via EXTRA > MIJN GEGEVENS > IMPORTEER GEGEVENS > TRIPLOGS en dan laat hij de tracks zien.
OFF ROAD doe je via EXTRA > MIJN GEGEVENS > IMPORTEER GEGEVENS > OFF ROAD TRAJECTEN en dan kan je de track kiezen die je in beeld wilt gaan zien. Via EXTRA kan je naar OFFROADTRAJECTEN gaan en de track op de kaart zetten.

Hopelijk helpt je dit!
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Dries Desmet
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:03

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Dries Desmet »

Geweldig ! helemaal goed. Na de kaartupdate van €50 kon ik geen bestemmingen meer invoeren. Garmin gebeld : micro sd plaatsen. Dan ging de update perfect. Alles geprobeerd om de aangekochte GPS route (off road van Chamonix naar Monaco) op de Zumo 660 (die al een paar keer tegen de wereld gegaan is, je weet dus maar nooit) te krijgen. Maar wat dan het verschil is tussen een track, een off road route, een route... Het valt allemaal te leren. Als je de vraag maar stelt en de juiste mensen treft. voor de liefhebbers : de Hannibal route voor 4X4 heb ik gekocht bij Globe Adventures (http://www.globe-adventures.com). Super attente mensen. De Trans European Route (TET) voor motorrijders is een 3600 km lange route, grotendeels off road. Die is helemaal gratis te downloaden (volgens regio, aangemaakt door liefhebbers maar snel te vinden).

Zo te zien komt het helemaal goed. Hartelijk dank !

Dries Desmet
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:03

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Dries Desmet »

rest toch nog één (wellicht niet de laatste) vraag : ik kan de off road tracks wel zien maar niet activeren ttz : bij 'waarheen' staat alleen de keuze 'aangepaste routes' en daar zitten de off roads niet in. Suggestie ?

Dries Desmet
Berichten: 4
Lid geworden op: 25 jul 2018 22:03

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Dries Desmet »

blijkbaar werkt een off road route zo niet en moet je ze volgen al naargelang je rijdt. Klopt dat ?

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Frank »

Als je een track rijdt, krijg je geen aanwijzingen zoals bij een route. Tenminste dat is bij de outdoor toestellen van Garmin zo, en ik vermoed bij de Zumo 660 ook (ik wist trouwens niet dat die ook een off-road modus heeft).

Is ook wel logisch. Off road ga je namelijk over paden en andere ondergrond waarvoor er geen digitale wgenkaart bestaat en er dus ook geen aanwijzingen kunnen worden gegenereerd.
Je moet dus inderdaad 'gewoon' de track volgen op je scherm.
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Hans Schipper »

Een offroadtraject is niet meer dan een afdruk van een route. Ik gebruik een offroadtraject als ik wil weten waar/of de van een spoor berekende route afwijkt van de oorspronkelijke bedoelde route of gewoon als back-up. Zowel offroadtraject als route zijn dan tegelijk in beeld. En neen, zoals geschreven, aanwijzingen krijg je niet als je alleen via een offroadtraject navigeert.

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Rush FZ1N »

Hans Schipper schreef:En neen, zoals geschreven, aanwijzingen krijg je niet als je alleen via een offroadtraject navigeert.
Dit is inderdaad bij bijna alle Garmin toestellen. Uitzondering hierop is de Edge serie. Ik heb ook een Edge 1030. Deze maakt van een track en van een route een course. Hierdoor krijg je, indien gewenst, wel navigatie aanwijzigingen. Was in het begin wel vreemd; “Bij eerste zandpad rechtsaf.” Gebruik ik met mountainbiken.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Mr. M »

Je kunt bij de 660 en andere (59x) aanzetten: navigeer over track/gebruik track als route. Weet de details niet meer.
In Roemenie deed ik niet anders met 660. Helaas wel veel mishaps. Ding meteen na Roemenie trip verkocht.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Rush FZ1N
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2230
Lid geworden op: 2 jan 2009 11:08
Locatie: Veldhoven

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Rush FZ1N »

Mr. M schreef:Je kunt bij de 660 en andere (59x) aanzetten: navigeer over track/gebruik track als route. Weet de details niet meer. In Roemenie deed ik niet anders met 660. Helaas wel veel mishaps. Ding meteen na Roemenie trip verkocht.
Je kunt op deze toestellen toch ook routeerbare topo kaarten laden? Dan krijg je met de optie “gebruik track als route” toch complete en juiste aanwijzigingen.
Zumo XT2 op FJR1300AS (motor), Edge 1040 op Levo FSR(atb), Pegasus Evo (e-bike) en voor wandelen en Nuvi 3598LMTD voor auto.

Gebruikersavatar
Mr. M
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2687
Lid geworden op: 5 feb 2007 18:04
Locatie: Wageningen

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Mr. M »

Goed zo, die bedoelde ik: gebruik track als route
Dat kun je op iedere kaart. Maar soms raakt ie in dewar, dus opletten en Track altijd in beeld zetten/houden. Ik deed dat gewoon op de CN en OSM.
BMW R60/Steib, xChallenge, xCountry, 1150GS
Prolech MT5001 Android en Ulefone Armor 5 Android icm TomTom Go App en Osmand+

Gebruikersavatar
Frank
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2533
Lid geworden op: 14 mar 2004 23:36
Locatie: Helmond (Stiphout)

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Frank »

"Gebruik track als route"? Je bedoelt het toestel zelf een route laten berekenen van een geladen route?
Dat kan natuurlijk. Ik vraag me wel af wat het toestel doet als de actieve kaart op een bepaald stuk geen wegen "kent", wat met een off-road track vaak het geval zal zijn.....
Groeten,
Frank

BMW F800GT/Zumo XT/GPSmap 62s/ Edge 830/VivoActive 3/Venu SQ

Gebruikersavatar
FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 5006
Lid geworden op: 30 mei 2005 20:49
Locatie: Holsbeek

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door FM »

Als er echt geen weg in de buurt ligt, dan tekent een 550/660 de route op de plaats waar de track ligt. Je krijgt op die plaats wel geen aanwijzingen.

Maar als er toch een weg in de buurt ligt, dan zal hij de route over die weg willen leggen.

Nu kan ik wel niet zeggen wat 'in de buurt' betekent qua afstand...
Zumo XT, KTM 790 Adventure, SRC op Schubert C3 Pro, Edge Touring, Edge Explorer 2

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door RonalT »

Frank schreef:.....als de actieve kaart op een bepaald stuk geen wegen "kent", wat met een off-road track vaak het geval zal zijn.....
Het hoeft niet om een 'off-road track' te gaan.
Maar op deze manier kan je de track zichtbaar maken op de kaart. Dus dat gaat bv om een toerrit die gewoon over wegen gaat.
Maar de vertalingen van Garmin laten nogal eens te wensen over.


In het Engels kennen ze EXIT als afrit wat door Garmin ooit vertaald werd als UITGANG (van de snelweg) :roll:
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

Hans Schipper
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 526
Lid geworden op: 29 apr 2004 10:07
Locatie: Dijk en Waard

Re: off road route op Zumo 660

Bericht door Hans Schipper »

Precies. Een offroadtraject is níets anders dan een afdruk of stempel van het spoor... heeft niets te maken met offroad rijden. Gewoon een wat onhandige vertaling :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Zumo 660, 220 en 210”