Basecamp 4.6.2 crasht

De opvolger van Mapsource
Troyhgv
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 aug 2017 16:37

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door Troyhgv »

Ik heb het probleem ook met het crashen al vanaf dat basecamp uitkwam. Op meerdere windows laptops met zowel windows 7 als nu 10. Ik vind het ook schandalig dat er al vanaf begin 2016 geen update meer is geweest. Op mijn macbook geen problemen maar ik vind basecamp onder windows toch wat prettiger werken.

Gebruikersavatar
guzzi vero
Berichten: 1705
Lid geworden op: 28 sep 2006 00:38
Locatie: Oostduinkerke

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door guzzi vero »

denk dat ik het in het toaal sinds BC uit is een keer of 3 voorgehad heb. Wat vaker voorkomt is dat bij het afsluiten BC niet meer reageert en niet onmiddellijk wil afsluiten. denk dat dat eerder aan windows ligt dan aan BC, maar ja ze moeten mee met hun tijd en niet achterop hinken.
BMW R1200RT en nog wat andere meuk - Zumo 590 - SP2820

Michiel56
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 18
Lid geworden op: 27 jun 2007 20:02
Locatie: Alkmaar

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door Michiel56 »

Nu een jaar verder en ik een adres wil op zoeken crasht BaseCamp nog steeds.
Vul in zoek veld straat huisnummer plaats zie even een resultaat en weg is BaseCamp hellaas.
Weer op starten en daar gaan we weer. :(

on6bvk
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 mei 2009 19:34

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door on6bvk »

Hoi
Ik heb basecamp al lang opgegeven. Kaarten zijn van Garmin ook hopeloos achter.
Ik gebruik nu met veel plezier MyRoute-app. Werkt snel en intuïtief.

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door RonalT »

Dat de Garmin kaarten erg achterlopen is niet mijn ervaring. Als je het over een jaar of 5-10 geleden hebt heb je inderdaad gelijk, maar that's history....

Kijk bv eens naar de verbinding tussen de Bernardstraat en de rotonde Kozijnenhoek bij het gemeentehuis van Rucphen. Daar ligt al circa een jaar een weg die op de Garmin-kaart Omleiding Rucphen wordt genoemd. Staat nog steeds niet op Google Maps of de standaardkaart van MyRoute-app.

Helaas zullen er mensen zijn die aan de history vasthouden.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

on6bvk
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 mei 2009 19:34

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door on6bvk »

Je kan zelf bijdragen tot het aanpassen van de HERE kaarten die Garmin dus gebruikt.
Ik draag ook bij en heb eind vorig jaar een als voorbeeld een rond punt in mijn wijk toegevoegd.
Bij een recente update van de HERE kaarten in MyRoute-App is het rondpunt al aanwezig.
In de app van HERE zelf en op de website is die ook aanwezig.
Maar in de onlangs verschenen update v2019.10 (NT kaarten) is het rondpunt nog niet aanwezig, dus zal het nog 6 maanden wachten zijn vooraleer het rondpunt te zien zal zijn.
En wat betreft de standaard kaart van MyRoute-app, die is sinds kort aangepast naar OSM (OpenStreet Map). Ook daar doe ik mee aan de update.
Voor Google Maps en Waze kan je ook bijdragen als je wilt. Trouwens op Waze staat het rondpunt er ook al 6 maanden op.

Ik heb je locatie eens bekeken en inderdaad op de standaard OSM kaart en Google Maps staat de verbindingsweg nog niet. Ik zie dat de weg in de bewerker al getekend was maar dat er nog geen naam bij stond.
Bij de overlays in MyRoute-App kan je nog bijkomend Open StreetMap aanklikken, dan staat de straat er wel al op.
Maar op die manier wordt de weg natuurlijk niet meegenomen in de berekening.
Ik zal eens informeren waarom er een verschil is. Waarschijnlijk wordt er bij de Standaard OSM kaart minder detail opgevraagd.

Gebruikersavatar
e.vdwerf
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 2540
Lid geworden op: 13 sep 2008 12:17
Locatie: Dordrecht

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door e.vdwerf »

De Kozijnenhoek/Verlengde Vosdonkseweg staat "van construction af" in OSM voor routering sinds 13 juli 2018.
https://www.openstreetmap.org/#map=17/51.53942/4.58083
Fietspaden zijn inmiddels ook allemaal aangepast

Er zat nog wel een foutje in de routering omdat eenrichting verkeerd stond bij de afslag Kozijnenhoek bij de rotonde. Dat is inmiddels hersteld.
......helaas net na de update van 17 juli http://garmin.openstreetmap.nl/ :(

Een nieuwe update zal binnenkort wel komen.
Egbert
Etrex Vista HCX, 30 en Touch 35 op de Flyer T14 HighSpeed - Contributor Openstreetmap

Gebruikersavatar
RonalT
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 3852
Lid geworden op: 20 sep 2006 19:14
Locatie: Dinteloord
Contacteer:

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door RonalT »

De op OSM data gebasseerde kaarten zijn meestal heel snel bijgewerkt, Egbert.
En dat gold ook voor Google Maps, maar de laatste tijd zie ik in de Google kaarten toch wel wat foutjes....

Zo ontbreekt de verbindingsweg tussen de Bernardstraat en de rotonde (die jij bedoelde) een jaar na opening nog steeds.

De Zuidlangeweg tussen Bloemendijk en Molenweg is enkele jaren geleden hernoemd naar Meekrapweg.
Google Maps denkt dat alleen het deel van de Molenweg tot de Steenbergseweg veranderd is. Naar de Bloemendijk toe wordt het weer ZuidLangeweg genoemd.
Groeten, RonalT

Mijn epitaaf wordt volgens mijn vrouw: zo en nu is iedereen de weg kwijt!

SP2610, Z340, Z550, Z590, CityNavigator, OpenStreetMap, OMK
En een Vivosmart HR / Vivoactive 4 om mijn arm. EDGE 130 en 530 voor op de fiets

edwardvdv
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jan 2019 08:48

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door edwardvdv »

Voor iedereen die deze thread vindt via Google: ook ik had last van een crashende Basecamp (v4.7.0) op Windows 10 bij het doen van zoekopdrachten met het zoekvak rechtsbovenin, of bij routenavigeren, met de OSM generic routable NL map.

Code: Selecteer alles

Naam van toepassing met fout: BaseCamp.exe, versie: 4.7.0.0, tijdstempel: 0x5b05d678
Naam van module met fout: KERNELBASE.dll, versie: 10.0.17134.441, tijdstempel: 0x3da51fd0
Uitzonderingscode: 0xc000041d
Foutmarge: 0x00111812
Id van proces met fout: 0x43e8
Starttijd van toepassing met fout: 0x01d4aa4a72e765a1
Pad naar toepassing met fout: C:\Program Files (x86)\Garmin\BaseCamp\BaseCamp.exe
Pad naar module met fout: C:\WINDOWS\System32\KERNELBASE.dll
Rapport-id: 2684a0dc-2b83-4f10-aa79-dd1fcad3f7d3
Na heel veel gepiel heb ik het opgelost door het programma te starten in de compatibiliteitsmodus voor Windows 8. Dat doe je door rechts te klikken op de Basecamp snelkoppeling en te kiezen voor "Compatibiliteitsproblemen oplossen" en daarna "Probeer de aanbevolen instellingen". Alternatief is naar de eigenschappen van de snelkoppeling te gaan, dan het tabje "Compatibiliteit" en onder "Compatibiliteitsmodus" te kiezen voor "Windows 8".

Hopelijk werkt het ook voor jullie.
Succes!

Gebruikersavatar
GerJ
WayPoint relatie
WayPoint relatie
Berichten: 159
Lid geworden op: 24 mar 2013 20:54
Locatie: Velp Gld

Re: Basecamp 4.6.2 crasht

Bericht door GerJ »

Dank!!!!!!!!!!!!!
BMW R1200GSA DOHC, Honda NC750X, Zumo 390LM, Zumo 396LM, Cardo Packtalk Bold teamset

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”