POI's met beschrijving

De opvolger van Mapsource
Plaats reactie
theo.koeten
WayPoint relatie
WayPoint relatie

POI's met beschrijving

Bericht door theo.koeten »

In Base Camp op mijn MAC kan ik de POI's met beschrijving kopieren om bijvoorbeeld in een reisbeschrijving te gebruiken, hiervoor klik ik op radertje rechts in het kadertje (zie foto)
MAC POI's beschrijving.png
MAC POI's beschrijving.png (208.24 KiB) 1304 keer bekeken
. Werk ik in Windows (10) dan kan ik die keuze niet oproepen.
Iemand enig idee hoe ik dat ook in Windows kan doen?

theo
Theo.
60CSx (gestolen) - Nuvï 760 - Edge 305 - Nuvï 1490 - Oregon 700 - Camper 780

polmcfree

Re: POI's met beschrijving

Bericht door polmcfree »

Denk niet dat het POI zijn ,maar waypoints
Als je in windows basecamp op dat radertje klikt,heb je het zelfde als bij jou MAC,maar daar kan je toch helemaal niets kopiëren.enkel sorteren.

Als je die Waypoint wil kopieren om in een tekst bestand te gebruiken,(dat is wat ik er uit begrijp)dan hoef je toch maar te dubbel klikken op dat Waypoint,dan in het pop-up wat tevoorschijn komt ,selecteer je langs "naam" de tekst ,die kopieer je en plakt die dan in het tekst bestand

of bedoel je dat je helemaal niets ziet in het linker kader?
Dan moet je in dat linker kader rechts onder op dat rare blauw symbool klikken "toon gegevens filter"dan zie je allerlei symbolen verschijnen,en als je de meest linkse neemt (tekst symbool) dan zie je alle bestanden staan
het rode vlagje zijn de waypoints ,(die jij zoekt)het symbool met drie groene blokjes zijn de routes,de voetstapjes zijn de tracks

En als je POI zoekt dan via " zoeken "en dan de categorie Eigen nuttige punten(alle speciale punten) worden ze zichtbaar.
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
ps. schijffouten mag je houden ik ben blij dat ik ze kwijt ben
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

theo.koeten
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Ik zal het even wat duidelijker omschrijven.
De bijgevoegde foto van mijn eerste post was een screen shot van de MAC, klik ik op "gedetailleerde gegevenslijst weergeven" dan krijg ik alle POI's/Waypoints in een kader te zien met de ingevoerde omschrijving (notities) er bij/naast.
CMD+A = alles selecteren. CMD+C is ALLE POI's/Waypoints copieeren en met CMD+V plakken waar ik het hebben wil. Zo krijg ik een lijst van alle POI's/Waypoints met hun omschrijving zowel in een spreadsheet als tekstverwerker. In Windows heb ik die keuze " gedetailleerde gegevenslijst weergeven" helemaal niet. Ik kan dan alleen sorteren.

theo

PS, kruip vanavond weer even achter de PC en zal dan ook daar een screen shotje van maken zodat e.e.a. duidelijk wordt hoop ik.
Theo.

polmcfree

Bericht door polmcfree »

de gedetailleerde gegevens staat bij basecamp windows daar waar de pijl staat,op dat symbool moet je klikken had ik al geschreven,daar noemt dat" gegevensfilter"

POI zijn zichtbaar door bij" zoeken" op "nuttige punten zoeken" te klikken,dan zie je "alle speciale punten" staan dan op het vinkje klikken,dan naar onder scrollen,dan op eigen nuttige punten klikken als je zlf ooit POI gemaakt hebt. anders is er niets te zien

je kan pas POI hebben als je het toestel aan de pc aansluit,dan via "Kaarten " dan onder "Eigen nuttige punten beheren"

voor de waypoints te zien moet je op het rode vlagje onder klikken,als dat niet te zien is ,dan moet je eerst klikken daar waar de pijl staat.

zie hier links de waypoints rechts de POI
Afbeelding

POI zijn punten die je een waarschuwing geven als je in de buurt bent,zoals de flitspalen,kan je zelf ook maken maar er is wat meer werk aan
Waypoints(schapingpoints) zijn punten die je zelf hebt gemaakt, door het Waypoint tool (rode vlagje)
Pol met BMW 1200 RT +BMW 1150gs+BMW r1200GSA en een Zumo XT+Zumo 390+Tripy 1+tripy 2+edge
Iedereen zei dat gaat niet.En toen kwam er iemand die dat niet wist,en die deed het gewoon.

theo.koeten
WayPoint relatie
WayPoint relatie

OK, Waypoints....
Dit is het kader als ik met de MAC op "gedetailleerde gegevenslijst weergeven" klik. Ik krijg dan het Waypoint overzicht MET beschrijving.
MAC Waypoints met beschrijving.png
MAC Waypoints met beschrijving.png (1.08 MiB) 1231 keer bekeken
en nu hol ik even naar boven naar de PC waar me dat niet lukt....

theo
Theo.

theo.koeten
WayPoint relatie
WayPoint relatie

en zo ziet het er op de PC uit.
Windows POI overzicht.jpg
Windows POI overzicht.jpg (82.26 KiB) 1230 keer bekeken
Het lukt me niet om in Base Camp op de PC de informatie bij elkaar te krijgen. Daarom ga ik ook naar de PC om dan maar in Mapsource e.e.a. wél te kunnen kopiëren, want daar lukt het me wel.... :cry:
Theo.

FM
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Bericht door FM »

Ik heb in Basecamp voor Windows inderdaad nooit een mogelijkheid gezien om alle waypoints op een apart scherm te krijgen.

Maar wat is je probleem? Heb je geen Mac meer ? Want daar kan het wel ?
Zumo XT, Ducati Multistrada V2S, Cardo Scala Rider Packtalk op HJC RPHA91, Edge Touring, Edge Explorer 2

polmcfree

Bericht door polmcfree »

waypoints komen niet zichtbaar met die knop die je gebruikt in basecamp windows

zorg dat alle verzamelingen geselecteerd staat als je alles wil hebben wat in basecamp staat of de route selecteerd dan krijg je enkel de info van wat er in die route zit

je moet onder in het linkse kader op dat blauw symbool klikken,dan kan je alle gegevens zien
,daar waar de pijl staat in mijn vorige post,de waypoints vindt je terug onder het rode vlagje,
daar kan je de waypoints die je wil hebben selecteren

dan op bestand klikken
dan op exporteren klikken
dan op selectie exporteren klikken
dan opslaan als "door comma gescheiden tekst(csv)
dit sla je ergens op zodat je het terug vindt ,het opent zich als een excel bestand

Rode pijl is de bestanden filter,blauwepijl zijn de waypoints zichtbaar.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

theo.koeten
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Heb je geen Mac meer ?
Ja hoor...., maar mijn reizen uitzetten op 2x 28" schermen staat me meer aan dan op één 15".... :)
je moet onder in het linkse kader op dat blauw symbool klikken,dan kan je alle gegevens zien
,daar waar de pijl staat in mijn vorige post,de waypoints vindt je terug onder het rode vlagje,
daar kan je de waypoints die je wil hebben selecteren
OK, ga ik vanavond nog een keer proberen.
Theo.

theo.koeten
WayPoint relatie
WayPoint relatie

Hoi.
Het is gelukt op de wijze zoals polmcfree beschreef.
Thxs!

T'is even iets anders dan ik "gewend" te doen was.... :(
Theo.

Plaats reactie

Terug naar “Garmin Basecamp voor Windows”